Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-11, 10:36
Medlem
JoeBidens avatar
Fattar verkligen inte ni som kör E flera dagar i rad. Känner ni verkligen av något utav ruset den andra och tredje, fjärde osv gången ni kör på så kort tid? Med min ringa kunskap om MDMA så bör det vara fysiologiskt omöjligt att få ett sjysst andra,tredje... rus jämfört med det första. Har man bränt av sitt serotonin så har man. Eller är det placebo ni känner? Tjacket i era gubbar?

Eller? Har jag helt fel? Om inte, varför gör ni som ni gör?

Många frågor, frågor som jag trodde var besvarat sedan lång tid tillbaka och ändå, trots alla rekommendationer, anekdotiska och empiriska bevis, samt information som finns där ute, så kör folk sin rolls som att det vore cannabis eller alkohol, alltså i samma intensitet mellan tillfällena.

Är det något jag missar här egentligen?
Citera
2017-08-15, 09:34
Medlem
BedBoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Hur var ruset på kvarnen? Tog själv en för någon vecka sedan och fick ingen eufori alls, vill veta om magin har försvunnit eller om det var dåliga knappar, ser ingen vits med att ta igen om jag inte får någon eufori så jag hoppas det var dåliga knappar!

Uppfattade första knappen som väldigt potent! Skulle gissa på ca 150mg. Dock hände inte spc mycket om man fyllde på men en till när man kommit över peaken.
Citera
2017-08-15, 09:59
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Fattar verkligen inte ni som kör E flera dagar i rad. Känner ni verkligen av något utav ruset den andra och tredje, fjärde osv gången ni kör på så kort tid? Med min ringa kunskap om MDMA så bör det vara fysiologiskt omöjligt att få ett sjysst andra,tredje... rus jämfört med det första. Har man bränt av sitt serotonin så har man. Eller är det placebo ni känner? Tjacket i era gubbar?

Eller? Har jag helt fel? Om inte, varför gör ni som ni gör?

Många frågor, frågor som jag trodde var besvarat sedan lång tid tillbaka och ändå, trots alla rekommendationer, anekdotiska och empiriska bevis, samt information som finns där ute, så kör folk sin rolls som att det vore cannabis eller alkohol, alltså i samma intensitet mellan tillfällena.

Är det något jag missar här egentligen?
Jag har själv gått på två rejvs med en dags mellanrum där jag tog 1 ecstasy första kvällen och 2 andra tillfället (med några timmars mellanrum). Då var jag verkligen totalförstörd i en-två veckor efter, humörsvängningar och bara allmänt lipig och lättirriterad typ. Det enda som hjälper är en god energirik varierad kost, mycket dryck, söm och eventuellt magnesiumtillskott och 5-htp kan vara värt att överväga. Samt tid för hjärnan att återhämta sig, det går inte att komma undan ifrån.

Numer är jag mycket respektfull mot hur ofta jag kan ta MDMA, helst en till tre månader (om inte tidigare bör man nästan ta det igen av självterapeutiska skäl). Men kan inte definitivt säga att jag inte kommer ta MD kanske två gånger på en vecka om det är vad som erbjuds eller passar bäst för ett kommande tillfälle. Det är ju dock verkligen att föredra att ha en viloperiod mellan sina MD-sessions för att det är en oerhört markant skillnad på hur ruset ter sig och minskar i effekt ju tätare inpå du tar det!

Jag har en hel del festival- och rejvvänner vilka nästan samtliga konsumerar löjliga mängder men dock tycks nästan enbart ha goda upplevelser av det, men definitivt ett par jobbiga dagar/veckor efter att ha tryckt i sig allt från 300 mg - över grammet/uppemot 4-5 dagar i sträck. De lever och fungerar men säkerligen är det inte helt nyttigt, oklart hur mycket skada det gör, man återhämtar ju sig åtminstone från serotoninbristen någorlunda med tiden förutsatt att man inte haft lättare (om möjligt) serotonergt syndrom eller om man på annat sätt kan skada receptorerna permanent etc. vid så hög och tät konsumtion.
Senast redigerad av HappyHour 2017-08-15 kl. 10:03.
Citera
2017-08-16, 11:31
Medlem
roppermans avatar
Kan verkligen rekommendera MDMA IV för den som har möjligheterna.
Extrem rush så fort du släpper stasen, hela kroppen fylls direkt av den härliga MDMA-känslan och ögon vobblar som fan. Mer intensiv men kortare peak och platåfas.
Räcker med 50mg för ett mildare rus om man haft ett ordentligt uppehåll. 100mg och ögonen flyger runt, du smälter ihop med sängen och bara sköljs över välmående.

Rushen från MDMA IV slår fan alla andra droger jag testat.
Citera
2017-08-16, 13:42
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ropperman
Kan verkligen rekommendera MDMA IV för den som har möjligheterna.
Extrem rush så fort du släpper stasen, hela kroppen fylls direkt av den härliga MDMA-känslan och ögon vobblar som fan. Mer intensiv men kortare peak och platåfas.
Räcker med 50mg för ett mildare rus om man haft ett ordentligt uppehåll. 100mg och ögonen flyger runt, du smälter ihop med sängen och bara sköljs över välmående.

Rushen från MDMA IV slår fan alla andra droger jag testat.
Att ta MDMA är ett långdistanslopp, inte en sprint.
Citera
2017-08-17, 20:37
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Att ta MDMA är ett långdistanslopp, inte en sprint.

Har aldrig prövat IV och lär inte göra det heller, såvida inget extremt särskilt speciellt tillfälle dyker upp. Men håller helt med i det du säger. Väntan inför kicken, stegringen, peaken, dalen och afterglowen.

Ett långdistanslopp helt enkelt, som gärna får avslutas med en gås
Citera
2017-08-18, 12:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Har aldrig prövat IV och lär inte göra det heller, såvida inget extremt särskilt speciellt tillfälle dyker upp. Men håller helt med i det du säger. Väntan inför kicken, stegringen, peaken, dalen och afterglowen.

Ett långdistanslopp helt enkelt, som gärna får avslutas med en gås
För mig så är det en del av grejen. Att ta en grogg, droppa en bomb eller ett piller. Sitta där och tjöta lite, kanske ta en grogg till och då... börjar det inte kännas lite i magen? Smyger det sig inte på lite? För att sedan mitt i en mening sparka till med full kraft. Jag menar, det är är ju liksom roligt damnit.

Ytterligare en anledning till att inte skjuta MDMA är ju att dom många (jag om ingen annan) gärna vill att ruset håller sig så länge som möjligt.
Citera
2017-08-27, 03:18
Medlem
megasinned1s avatar
Har haft problem med att kissa i två veckor nu på grund ecstasy. Jag undrar vad det kan bero på? Behöver en kateter för att kunna kissa.
Citera
2017-08-27, 12:05
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Har haft problem med att kissa i två veckor nu på grund ecstasy. Jag undrar vad det kan bero på? Behöver en kateter för att kunna kissa.

Två veckor??? Låter helt vilt. Vanligt att det går väldigt trögt att pissa tills man har fått ut det ur kroppen. Någon metabolit som blir/agerar som vasopressin har jag förr mig.
Hur som helst: har du haft sådana problem i två veckor, bör det vara hög tid att uppsöka läkare.
Citera
2017-08-27, 14:46
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Två veckor??? Låter helt vilt. Vanligt att det går väldigt trögt att pissa tills man har fått ut det ur kroppen. Någon metabolit som blir/agerar som vasopressin har jag förr mig.
Hur som helst: har du haft sådana problem i två veckor, bör det vara hög tid att uppsöka läkare.
Uppsökte läkaren, men berättade inte intaget av just ecstasy. Jag har nu en kateter. Har ingen aning alls vad problemet isig kan bero på är det här vanligt förekommande bland E? Själv tror jag att det går över men tar en tid att återhämta sig. Någon som varit med om liknande symptom?
Citera
2017-08-27, 14:47
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivinginthePast
Är det något livshotande symtom? Förutom att jag inte kan kissa?
Citera
2017-08-27, 19:31
Medlem
LivinginthePasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Är det något livshotande symtom? Förutom att jag inte kan kissa?

Låter väl lite väl dramatiskt, men jag hade i din situation ställt just den frågan till en läkare. Hade också varit ärlig med intaget av E, eftersom det kan ha något med saken att göra. Säg att du har droppat i t ex Holland, om du nojar över lagstiftning.

Ring sjukvårdsupplysningen åtminstone, annars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in