Citat:
Ursprungligen postat av
JoeBiden
Fattar verkligen inte ni som kör E flera dagar i rad. Känner ni verkligen av något utav ruset den andra och tredje, fjärde osv gången ni kör på så kort tid? Med min ringa kunskap om MDMA så bör det vara fysiologiskt omöjligt att få ett sjysst andra,tredje... rus jämfört med det första. Har man bränt av sitt serotonin så har man. Eller är det placebo ni känner? Tjacket i era gubbar?
Eller? Har jag helt fel? Om inte, varför gör ni som ni gör?
Många frågor, frågor som jag trodde var besvarat sedan lång tid tillbaka och ändå, trots alla rekommendationer, anekdotiska och empiriska bevis, samt information som finns där ute, så kör folk sin rolls som att det vore cannabis eller alkohol, alltså i samma intensitet mellan tillfällena.
Är det något jag missar här egentligen?
Jag har själv gått på två rejvs med en dags mellanrum där jag tog 1 ecstasy första kvällen och 2 andra tillfället (med några timmars mellanrum). Då var jag verkligen totalförstörd i en-två veckor efter, humörsvängningar och bara allmänt lipig och lättirriterad typ. Det enda som hjälper är en god energirik varierad kost, mycket dryck, söm och eventuellt magnesiumtillskott och 5-htp kan vara värt att överväga. Samt tid för hjärnan att återhämta sig, det går inte att komma undan ifrån.
Numer är jag mycket respektfull mot hur ofta jag kan ta MDMA, helst en till tre månader (om inte tidigare bör man nästan ta det igen av självterapeutiska skäl

). Men kan inte definitivt säga att jag inte kommer ta MD kanske två gånger på en vecka om det är vad som erbjuds eller passar bäst för ett kommande tillfälle. Det är ju dock verkligen att föredra att ha en viloperiod mellan sina MD-sessions för att det är en oerhört markant skillnad på hur ruset ter sig och minskar i effekt ju tätare inpå du tar det!
Jag har en hel del festival- och rejvvänner vilka nästan samtliga konsumerar löjliga mängder men dock tycks nästan enbart ha goda upplevelser av det, men definitivt ett par jobbiga dagar/veckor efter att ha tryckt i sig allt från 300 mg - över grammet/uppemot 4-5 dagar i sträck. De lever och fungerar men säkerligen är det inte helt nyttigt, oklart hur mycket skada det gör, man återhämtar ju sig åtminstone från serotoninbristen någorlunda med tiden förutsatt att man inte haft lättare (om möjligt) serotonergt syndrom eller om man på annat sätt kan skada receptorerna permanent etc. vid så hög och tät konsumtion.