2017-08-16, 10:29
Medlem
Ren chansning med men funderade på att det har ju varit Fut-Bday kort som belöning ett tag nu så kanske de kommer behövas i sbc framöver? Doumbia och Wellington är endå 84 ratade och går för discard så chansar på ett par iaf.
Citera
2017-08-16, 10:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Ren chansning med men funderade på att det har ju varit Fut-Bday kort som belöning ett tag nu så kanske de kommer behövas i sbc framöver? Doumbia och Wellington är endå 84 ratade och går för discard så chansar på ett par iaf.

Känns som ett långskott? Best of SBC har hittills bara krävt overall req + IF/Champions reward. Jag tror snarare att de haft Birthday/TOTT/OTW-korten som belöning för att ge alla en chans att lösa End of an Era lite billigare. Har svårt att se det komma.

Jag tror snarare det här är sista sucken. Efter FUTTIES tar slut blir det nog bara MM lika många gånger till som det är WL (2?), sen eventuellt nån promogrej för fifa 18, sen är det slut på events och SBC i FIFA17.
Citera
2017-08-16, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Känns som ett långskott? Best of SBC har hittills bara krävt overall req + IF/Champions reward. Jag tror snarare att de haft Birthday/TOTT/OTW-korten som belöning för att ge alla en chans att lösa End of an Era lite billigare. Har svårt att se det komma.

Jag tror snarare det här är sista sucken. Efter FUTTIES tar slut blir det nog bara MM lika många gånger till som det är WL (2?), sen eventuellt nån promogrej för fifa 18, sen är det slut på events och SBC i FIFA17.

Hade 100k kvar liggande och förlorar 2 coins per kort om jag discardar dem
Citera
2017-08-16, 16:02
Medlem
Vad tror ni det är för matcher denna MM?
Citera
2017-08-16, 16:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Hade 100k kvar liggande och förlorar 2 coins per kort om jag discardar dem

På så vis är det ju en liten investering, absolut. Jag tänker mest att ikväll tror jag på IF och 84-88 NIF som ger mest avkastning. Men om 3h får vi se!
Citera
2017-08-16, 17:31
Medlem
Citat:
Grattis! Fint med Villa också. Finns det något sätt att veta om belöningen är tradable eller inte på förhand? Jag kollade på Birthdaykorten och det finns inte ett enda som platsar i mitt lag, men jag ville ändå ha det ifall det går att använda i någon SBC. Nu när det var tradable var det ju cash in, vilket alltid är trevligt.

Jag vann själv DKT på sista försöket nu. Kanske hybris, kanske jante att jag bara för någon dag sen sa att det går bra nu, att det ska sitta så långt inne. Har antingen mött riktigt bra spelare och inte fått till det (måndag kväll) eller själv underpresterat (igår), för att nu till sist gå hela vägen. Killen jag mötte i finalen hade hela BPL TOTS typ men föll ihop som ett korthus när jag gjorde 2-0, blev 4-0 med chans på 5 till sist. Muriel blev det i paketet, ska trejdas iväg asap.

Jag känner också så med investeringarna. Jag saknar det kapital jag vill ha för att uppgradera positioner som är aktuella. Så då plöjer jag ner hela kapitalet och hoppas att avkastningen ska ge mig alla uppgraderingarna. Om de inte gör det, får jag nöja mig med 1-2 uppgraderingar och sen vara färdig. Gör inte så mycket.

Gällande paus från FIFA känner jag också så. När WL-kvalet är klart, kan man slappna av och inte tänka så mycket på hur man ska lägga upp spelandet förrän till helgen. Däremot är det ju skönt att spela andra DKTn och vara helt avslappnad. Vinst så är det trevligt, förlust så kvittar det. Om man har tid

Sokratis och Thiago kanske man ska chansa på. Har mest köpt IF och 88 som sagt, för jag tror de kan gå upp mest och minska minst. Men de kort du nämner bör tappa som mest 2-3k (vilket iofs är nästan halva värdet) om de inte behövs. Kanske ska säkra upp med några sådana också. Vill gärna satsa på alla hästar så åtminstone en vinner, istället för att missa chansa på någon. Och jag är helt med dig, idag ska det komma Kante! Och han ska kosta som mest 150k att lösa

Vet faktiskt inte. Trodde det var untradeable så blev glad när det inte var så Lyckats med att få honom och sen David Luiz på Birthday-korten som varit gratis så jag e nöjd!

Gött att du fick vinst ändå i första kvalet. Jag kanske kör ett kval eller två imorrn när jag har hela kvällen för mig själv igen. Testa på att kvala utan press

Det var Thiagos 85-kort jag kört all in på, sålt några under dan och fyllt på med 8st Balotelli 86-kort. Så här fullt har jag nog aldrig investerat innan, förutom säkra IF-kort tidigare under året.

När är priserna som högst? Är det ikväll eller under kommande dagar??
Senast redigerad av grahnen 2017-08-16 kl. 18:14.
Citera
2017-08-16, 19:23
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Vet faktiskt inte. Trodde det var untradeable så blev glad när det inte var så Lyckats med att få honom och sen David Luiz på Birthday-korten som varit gratis så jag e nöjd!

Gött att du fick vinst ändå i första kvalet. Jag kanske kör ett kval eller två imorrn när jag har hela kvällen för mig själv igen. Testa på att kvala utan press

Det var Thiagos 85-kort jag kört all in på, sålt några under dan och fyllt på med 8st Balotelli 86-kort. Så här fullt har jag nog aldrig investerat innan, förutom säkra IF-kort tidigare under året.

När är priserna som högst? Är det ikväll eller under kommande dagar??

Gnurf! Son kom visserligen, men Miranda och Can? Wtf? Jag har redan Son och de andra två är useless. Jag säljer av allt asap, ser att det mesta gått upp 5-10k och törs inte chansa. Son är det enda som jag tror folk vill ha.

Får hoppas kapitalet räcker till Kante och en uppgradering av Mane så är jag färdig sen.
Citera
2017-08-16, 19:34
Medlem
Citat:
Gnurf! Son kom visserligen, men Miranda och Can? Wtf? Jag har redan Son och de andra två är useless. Jag säljer av allt asap, ser att det mesta gått upp 5-10k och törs inte chansa. Son är det enda som jag tror folk vill ha.

Får hoppas kapitalet räcker till Kante och en uppgradering av Mane så är jag färdig sen.

Är det de sista som kommer?
Citera
2017-08-16, 19:48
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Är det de sista som kommer?

Kan kanske komma något på fredag men vem vet. Hellre pengar i handen än inte alls. Jag säljer allt.
Citera
2017-08-16, 21:38
Medlem
POTM Son då alltså. Hade förberett ett 86-lag med 1st TOTW. Blev 85-rated med 3 totw som krav. Kunde faktiskt få in en av mina FUT Champions reward, en 64-rated samt den man fick i dagens SBC så var den klar. Kunde även byta Draxler mot en billigare spelare. Så löste sig bra, inte växlat in honom än bara.

Tvekar på om jag skall växla in eller om jag först skall testa han på lån under helgens WL.... men inga av er som har honom är missnöjda eller? Brukar dessutom ha svårt att möta honom...

Bara kostat mig ca 100k då jag förberett innan för honom så kanske bara växla in o köra. Ersätter ju TOTS Sinclair med honom, så får ju in 50-60k genom en försäljning där med.

Säljer nog av allt mitt investerade nu direkt med. Fått sålt en handfull Thiago för 11-14k under kvällen samt en Balo 86 för 34k. Så börjat bra ändå.
Citera
2017-08-16, 22:05
Medlem
Citat:
POTM Son då alltså. Hade förberett ett 86-lag med 1st TOTW. Blev 85-rated med 3 totw som krav. Kunde faktiskt få in en av mina FUT Champions reward, en 64-rated samt den man fick i dagens SBC så var den klar. Kunde även byta Draxler mot en billigare spelare. Så löste sig bra, inte växlat in honom än bara.

Tvekar på om jag skall växla in eller om jag först skall testa han på lån under helgens WL.... men inga av er som har honom är missnöjda eller? Brukar dessutom ha svårt att möta honom...

Bara kostat mig ca 100k då jag förberett innan för honom så kanske bara växla in o köra. Ersätter ju TOTS Sinclair med honom, så får ju in 50-60k genom en försäljning där med.

Säljer nog av allt mitt investerade nu direkt med. Fått sålt en handfull Thiago för 11-14k under kvällen samt en Balo 86 för 34k. Så börjat bra ändå.

Tycker inte Son känns värt det kan också göra honom för runt 100k men han har ju redan ett bättre kort på marknaden som flyger ner i pris och han kommer aldrig bli något mer än en inhoppare för mig.
Citera
2017-08-16, 22:25
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Son är inte creme de la creme (föredrar FIF Hazard) men han är riktigt bra. Snabb, stark, tvåfotad, bra på huvudet. Kan spela var som helst i anfallet och även som CAM. En utmärkt supersub som alltid går att kasta in i en BPL-elva. Jag körde förra gången, jag hade kört denna gång om jag saknat honom. Det är han och Gerrard som är supersubs i mina elvor nu.

Jag har gått plus på nästan alla kort jag köpte, men inte så mycket som jag hade hoppats. Riktigt oklart läge om det kommer öka eller minska också... tänker mig att Son är den enda som är intressant för folk, och många har honom redan eftersom han var billig när han kom sist. Därav kränger jag allt som går att kränga. Gick 10k plus på Bernardo Silva-korten t.ex.. Det är taget (även fast hans lägsta bin nu av något skäl är 70k, tror inte han kommer sälja för det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in