2017-08-15, 04:59
Medlem
Woohooo! Äntligen kvalificerad till WL, bättre sent än aldrig antar jag. Ska bli kul även om det är så sent i säsongen.
Citera
2017-08-15, 08:10
Medlem
Vilken är, i eran mening, den bästa CAM i EPL? Jag har lite över 200k att spendera.
Hur stor är skillnaden, enligt er, på Eriksen 84 rated och 88 rated? Värt pengarna?
Citera
2017-08-15, 11:23
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasticfoxy
Vilken är, i eran mening, den bästa CAM i EPL? Jag har lite över 200k att spendera.
Hur stor är skillnaden, enligt er, på Eriksen 84 rated och 88 rated? Värt pengarna?

Vad har du CAM:en till? Svårt att svara utan att veta hur du spelar.

Frågar man mig är Pogba helt klart den bästa, även om man kör NIF.
Citera
2017-08-15, 11:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
2641 stackars coins på kontot efter att ha gått all in på att det kommer något sexigt imorgon i best of SBC. Har köpt på mig 84-87-ratade IF och några 88 NIF-kort. Har svårt att se att en best of SBC ska kräva mer än 87 i overall - även om det är POTY Kante. Det blir alldeles för dyrt att lösa och än så länge har det varit humana priser på Best of SBC. FUTTIES tar slut på fredag, jag tror och hoppas EA avslutar med en rejäl smäll och inte ett antiklimax. Eftersom förra veckans kort (Willian, Dybala och Kurzawa) var riktigt sunkiga kort tror jag de drämmer till med något som folk vill ha nu.

Sticker ut hakan och spekulerar hejvilt i vad jag tror kommer:

POTM Son (89)
Squad rating: min 84
IF + FUT Champ Players: Min 1
Team Chemistry: Min 60
# of players in the squad: 11

POTY Kante (92)
Squad rating: min 86
IF + FUT Champ players: Min 3
Team chemistry: Min 60

Son borde komma eftersom kortet är så bra och var så populärt. Ge alla chansen att få det igen. Kante är det mest jag som hoppas kommer, så jag kan lösa den billigare än att köpa det. Jag tror det kommer en tredje, men där är det mer öppet. POTM Lukaku? POTY Alli? POTM Kane? POTY Mbappe?

Jag chansar på Mbappe för att inte göra det för PL-centrerat. Ge dem som lirar med andra ligor något att leka med.

POTY Mbappe (89)
Squad rating: min 85
IF + FUT Champ players: Min 2

Det är mitt tips det! Helt ogrundat, bara min egen magkänsla. Någon som har några andra teorier?

Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Vad har du CAM:en till? Svårt att svara utan att veta hur du spelar.

Frågar man mig är Pogba helt klart den bästa, även om man kör NIF.

En liten kråka i marginalen - jag hatar verkligen att Pogbas default målgest är dab Det stör mig när folk gör den mot mig eftersom 1. orka lära sig målgester och 2. de gör den troligen bara för att provocera (tackar dock för tändvätskan, brukar bli rejält revanschsugen när någon gör den mot mig)... så när jag målade med Pogba blev jag bara irriterad på att se den självförhärligande, personliga varumärkesbyggande, pretentiösa och utstuderade målgesten - och det var jag som gjorde den, helt oavsiktligt eftersom jag bara tryckte på knappen för att fira så spelet skulle komma igång igen.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-08-15 kl. 11:48.
Citera
2017-08-15, 12:57
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
2641 stackars coins på kontot efter att ha gått all in på att det kommer något sexigt imorgon i best of SBC. Har köpt på mig 84-87-ratade IF och några 88 NIF-kort. Har svårt att se att en best of SBC ska kräva mer än 87 i overall - även om det är POTY Kante. Det blir alldeles för dyrt att lösa och än så länge har det varit humana priser på Best of SBC. FUTTIES tar slut på fredag, jag tror och hoppas EA avslutar med en rejäl smäll och inte ett antiklimax. Eftersom förra veckans kort (Willian, Dybala och Kurzawa) var riktigt sunkiga kort tror jag de drämmer till med något som folk vill ha nu.

POTM Son (89)

POTY Kante (92)

Son borde komma eftersom kortet är så bra och var så populärt. Ge alla chansen att få det igen. Kante är det mest jag som hoppas kommer, så jag kan lösa den billigare än att köpa det. Jag tror det kommer en tredje, men där är det mer öppet. POTM Lukaku? POTY Alli? POTM Kane? POTY Mbappe?

Jag chansar på Mbappe för att inte göra det för PL-centrerat. Ge dem som lirar med andra ligor något att leka med.

POTY Mbappe (89)

Det är mitt tips det! Helt ogrundat, bara min egen magkänsla. Någon som har några andra teorier?

En liten kråka i marginalen - jag hatar verkligen att Pogbas default målgest är dab Det stör mig när folk gör den mot mig eftersom 1. orka lära sig målgester och 2. de gör den troligen bara för att provocera (tackar dock för tändvätskan, brukar bli rejält revanschsugen när någon gör den mot mig)... så när jag målade med Pogba blev jag bara irriterad på att se den självförhärligande, personliga varumärkesbyggande, pretentiösa och utstuderade målgesten - och det var jag som gjorde den, helt oavsiktligt eftersom jag bara tryckte på knappen för att fira så spelet skulle komma igång igen.

hihi jäkla dabbare , skoja bara.
jag e likadan, palla lära sig. så jag bara trycker. å i början körde jag så någon pussade marken hela tiden. å tyckte det va förjävla fult. men va ju bara för man tryckte på pass knappen.
kan vart bacca kanske. men kom ej ihåg nu
ändå man spelat några år- så glömde jag av detta. då jag ej körde fifa 16 å hade uppehåll ett år.

undra vilken målgest det blir i 18 ? för dab e ju verkligen helt sönder tjatad nu.
Citera
2017-08-15, 13:08
Medlem
Raxies avatar
Citat:

POTM Son (89)

POTY Kante (92)

POTY Mbappe (89)

Känner väl lite så ibland jag med, trycker bara A så får det bli som det blir - och blir det dab får jag en känsla av att folk tror att jag jävlas med dom.

Går det att ändra eller? Så att "A" alltid blir Giovincos motorcykelgest! ;-)

Borde ju bli dom korten om det kommer nya imorrn förövrigt, jag själv är helt black nu.

Skaffade Kuyt också - så nu får det bli tre supersubs - fast mest draft.
Senast redigerad av Raxie 2017-08-15 kl. 13:19.
Citera
2017-08-15, 18:58
Medlem
Blev precis chockad över hur mycket jag lagt på fitnesskort detta år. Brukar köpa ett sånt guld-fitnesskort för hela laget var tredje/fjärde match och har lirat ca 2300 matcher sammanlagt. Delade matcherna på 3,5 och tog den summan gånger 1500 coins som fitnesskorten kostar cirka. Blev över en miljon coins.. Fyfan Till fifa 18 blir det nytt system.. Använder ni fitnesslag?
Citera
2017-08-15, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veemvaare
Blev precis chockad över hur mycket jag lagt på fitnesskort detta år. Brukar köpa ett sånt guld-fitnesskort för hela laget var tredje/fjärde match och har lirat ca 2300 matcher sammanlagt. Delade matcherna på 3,5 och tog den summan gånger 1500 coins som fitnesskorten kostar cirka. Blev över en miljon coins.. Fyfan Till fifa 18 blir det nytt system.. Använder ni fitnesslag?

Japp, eller rättare sagt 2 jämnstarka "1a lag"
Citera
2017-08-15, 19:26
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veemvaare

Kör ett med många gubbar på bänken å reserver . Byter gubbar då å då . Annars söker jag efter ca 3-4 matcher brons fitness . Får du mellan 900-1200. Då du antagligen har fitness folk i klubben så får du flera % extra .

Alltså om spelaren e nere i säg 82 får han ändå 99 i fitness

Ett tips e att köpa bronspaket för 1500 å får man oftast ett fitness squad kort. Sen säljer jag spelarna i paketet å tar mynt bonus om det finns. Tränarna säljer jag ibland oxå .
Senast redigerad av sonofnature 2017-08-15 kl. 19:32.
Citera
2017-08-15, 22:25
Medlem
Då lyckats även jag äntligen ta mig till WL, ett tag sen sedan nu men fan vad jag kämpat för det... många sena nätter och nötat antingen kvalet eller div 2. Skulle bara ge det ett försök idag, men åkte ut direkt i kvarten så körde ett till. Tre jämna matcher fram till finalen där jag gjorde 4-0 med 30 kvar o han drog, göööött! Fick även en walkout på Birthday-paketet, David Villa. Så de va fint med! 60-70k in i kassan.

Har förresten satsat all in på en spelare, en rätt för nuvarande billig 85-ratad spelare som gått upp 5-7k när det krävts rating upp emot det. Har en hel full transferlistan bara med honom. Så får se om det går vägen, kändes lättast o köra på en spelare. Dock skiter det sig rejält om det slår fel. Är rätt långt ifrån pengamässigt för de uppgraderingar jag vill göra i laget så det är bara att gå all-in nu känner jag. Inget att förlora!

Edit. Fan va skönt att ha resten av veckan fri från fifa nu, fram tills WL. Kan man ju passa på att se en film nu när frugan jobbar natt o man e själv, barnen sover tungt. Vila upp mig så jag orkar sitta uppe till helgen.
Citera
2017-08-15, 23:04
Medlem
Citat:

POTM Son (89)

POTY Kante (92)

POTY Mbappe (89)

Chansade på samma som dig gick all in på 86-88 Ifs och Thiagos+Sokratis 85 kort. Hoppas verkligen på Kante då det är den enda jag vill lösa. När är sista wl? tänkte att priset på de bästa spelarna kan droppa rejält efter det då. Själv kör jag på ett år till då det oftast är betydligt mindre stressigt att spela när alla är och lirar nästa spel.
Citera
2017-08-16, 08:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Då lyckats även jag äntligen ta mig till WL, ett tag sen sedan nu men fan vad jag kämpat för det... många sena nätter och nötat antingen kvalet eller div 2. Skulle bara ge det ett försök idag, men åkte ut direkt i kvarten så körde ett till. Tre jämna matcher fram till finalen där jag gjorde 4-0 med 30 kvar o han drog, göööött! Fick även en walkout på Birthday-paketet, David Villa. Så de va fint med! 60-70k in i kassan.

Har förresten satsat all in på en spelare, en rätt för nuvarande billig 85-ratad spelare som gått upp 5-7k när det krävts rating upp emot det. Har en hel full transferlistan bara med honom. Så får se om det går vägen, kändes lättast o köra på en spelare. Dock skiter det sig rejält om det slår fel. Är rätt långt ifrån pengamässigt för de uppgraderingar jag vill göra i laget så det är bara att gå all-in nu känner jag. Inget att förlora!

Edit. Fan va skönt att ha resten av veckan fri från fifa nu, fram tills WL. Kan man ju passa på att se en film nu när frugan jobbar natt o man e själv, barnen sover tungt. Vila upp mig så jag orkar sitta uppe till helgen.

Grattis! Fint med Villa också. Finns det något sätt att veta om belöningen är tradable eller inte på förhand? Jag kollade på Birthdaykorten och det finns inte ett enda som platsar i mitt lag, men jag ville ändå ha det ifall det går att använda i någon SBC. Nu när det var tradable var det ju cash in, vilket alltid är trevligt.

Jag vann själv DKT på sista försöket nu. Kanske hybris, kanske jante att jag bara för någon dag sen sa att det går bra nu, att det ska sitta så långt inne. Har antingen mött riktigt bra spelare och inte fått till det (måndag kväll) eller själv underpresterat (igår), för att nu till sist gå hela vägen. Killen jag mötte i finalen hade hela BPL TOTS typ men föll ihop som ett korthus när jag gjorde 2-0, blev 4-0 med chans på 5 till sist. Muriel blev det i paketet, ska trejdas iväg asap.

Jag känner också så med investeringarna. Jag saknar det kapital jag vill ha för att uppgradera positioner som är aktuella. Så då plöjer jag ner hela kapitalet och hoppas att avkastningen ska ge mig alla uppgraderingarna. Om de inte gör det, får jag nöja mig med 1-2 uppgraderingar och sen vara färdig. Gör inte så mycket.

Gällande paus från FIFA känner jag också så. När WL-kvalet är klart, kan man slappna av och inte tänka så mycket på hur man ska lägga upp spelandet förrän till helgen. Däremot är det ju skönt att spela andra DKTn och vara helt avslappnad. Vinst så är det trevligt, förlust så kvittar det. Om man har tid

Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Chansade på samma som dig gick all in på 86-88 Ifs och Thiagos+Sokratis 85 kort. Hoppas verkligen på Kante då det är den enda jag vill lösa. När är sista wl? tänkte att priset på de bästa spelarna kan droppa rejält efter det då. Själv kör jag på ett år till då det oftast är betydligt mindre stressigt att spela när alla är och lirar nästa spel.

Sokratis och Thiago kanske man ska chansa på. Har mest köpt IF och 88 som sagt, för jag tror de kan gå upp mest och minska minst. Men de kort du nämner bör tappa som mest 2-3k (vilket iofs är nästan halva värdet) om de inte behövs. Kanske ska säkra upp med några sådana också. Vill gärna satsa på alla hästar så åtminstone en vinner, istället för att missa chansa på någon. Och jag är helt med dig, idag ska det komma Kante! Och han ska kosta som mest 150k att lösa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in