2017-08-16, 09:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pieru
Aftonbladet säger att AB och en högt uppsatt näringslivsperson inom försvarsindustrin vilket är detsamma som Gunnar Wieslander kom i bråk redan vid åtta-tiden. Detta gör att Wieslander är den mest sannolike tjallaren. Han är en person som lätt kommer i affekt. Han är hänsynslös mot sina motståndare och det räcker inte för honom att ge svar på tal. Han måste förgöra motståndaren. Och det lyckades han verkligen med i detta fall. Om jag var kollega på Kockum så skulle jag vara verkligen försiktig med honom. Han kan ruva på hämnd om något går emot honom. Det innebär att diskussion och synpunkter inte kommer fram. Rädsla styr. Kanske är detta orsaken till att ubåtsprojektet har gått så dåligt. Viktiga synpunkter kommer inte fram. Det kan verka effektivt och militäriskt sett på ytan. Men Wieslander agerar som en diktator. Han styr med järnhand och bränner marken kring sig. När det blir omöjligt så drar han och lämnar askan efter sig.

Att komma i gräl så snart är så typiskt för Wieslander. Om man inte är jämbördig med honom så förstår man att det är bäst att hålla tyst, särskilt om ens åsikter inte delas av honom. Men är detta så bra om man ska sälja och utveckla ubåtar. Då gäller det att alla möjligheter kommer fram på bordet så att man kan välja det optimala alternativet. Wieslander skrämmer...

Pittmätningen i grälet vid åttatiden ledde till att AB blev provocerad och kände sig trängd och sedan agerade som han gjorde.

Jag tror inte det är någon som känt Wieslander en längre tid som lämnar ett positivt omdöme om honom.

Det mest sannolika scenariot är att AB blev ytterligare ett av Wieslanders många offer.
Nej, Anders Borg lyckades förgöra sitt renommé alldeles på egen hand.
Hur sur man än blir i en diskussion så finns det inga ursäkter för att slita fram snoppen, tafsa andra i skrevet, hota värden och verbalt kränka kvinnor med ord som hora och slampa.

Dessutom - om du läser ordentligt så lämnade personen som kom i diskussionen med snopp-Borgen festen tidigt på grund av bråket - och var inte på plats när Borg spårade ur.
Han kan alltså INTE vara den som berättat.

Flera personer uppger för Aftonbladet att Anders Borg redan tidigt på kvällen hamnade i bråk med en man som var hög tjänsteman åt den förra Alliansregeringen och nu är chef på ett större företag.
– Direkt när han kom dit så hamnade Anders Borg i ett bråk om försvaret och politik med en man som nu har en topposition i näringslivet. De nämnde Alliansen flera gånger. Båda såg väldigt irriterade ut och jag tror att tjafset ledde till att den andra lämnade festen tidigt, säger en uppgiftslämnare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7rbA3/uppgifter-borgs-skandalfest-borjade-med-forsvarsbrak

Det som berättas är också att Anders Borg var grälsjuk redan när han anlände till festen, och att övriga tog det lugnt men inte Anders och Dominika ....

Svenska Dagbladet rapporterar att vissa festdeltagare upplevde Anders Borg och hans sällskap som störiga. De drack mycket, var skräniga och fällde opassande kommentarer.
Citera
2017-08-16, 09:35
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Direkt när han kom dit så hamnade Anders Borg i ett bråk om försvaret och politik med en man som nu har en topposition i näringslivet. De nämnde Alliansen flera gånger. Båda såg väldigt irriterade ut och jag tror att tjafset ledde till att den andra lämnade festen tidigt, säger en uppgiftslämnare
Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7rbA3/uppgifter-borgs-skandalfest-borjade-med-forsvarsbrak

så var det dags igen med nytt skvaller ...

Vad pinsamt att sitta sådär och bråka om en politisk fråga och använda sina politiska mandat genom att nämna sin kära alliansregering. Man kan misstänka att han har en del komplex för att vara en avdankad finansminister och Mr Nobody numera. Och svar Ja, han verkar ha velat demonstrera att han fortfarande är någon att räkna med i en kukmätartävling i så fall. Verkar inte bättre.
Citera
2017-08-16, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, Anders Borg lyckades förgöra sitt renommé alldeles på egen hand.
Hur sur man än blir i en diskussion så finns det inga ursäkter för att slita fram snoppen, tafsa andra i skrevet, hota värden och verbalt kränka kvinnor med ord som hora och slampa.

Dessutom - om du läser ordentligt så lämnade personen som kom i diskussionen med snopp-Borgen festen tidigt på grund av bråket - och var inte på plats när Borg spårade ur.
Han kan alltså INTE vara den som berättat.

Flera personer uppger för Aftonbladet att Anders Borg redan tidigt på kvällen hamnade i bråk med en man som var hög tjänsteman åt den förra Alliansregeringen och nu är chef på ett större företag.
– Direkt när han kom dit så hamnade Anders Borg i ett bråk om försvaret och politik med en man som nu har en topposition i näringslivet. De nämnde Alliansen flera gånger. Båda såg väldigt irriterade ut och jag tror att tjafset ledde till att den andra lämnade festen tidigt, säger en uppgiftslämnare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7rbA3/uppgifter-borgs-skandalfest-borjade-med-forsvarsbrak

Det som berättas är också att Anders Borg var grälsjuk redan när han anlände till festen, och att övriga tog det lugnt men inte Anders och Dominika ....

Svenska Dagbladet rapporterar att vissa festdeltagare upplevde Anders Borg och hans sällskap som störiga. De drack mycket, var skräniga och fällde opassande kommentarer.

Om han inte fick berättat för sig efteråt vad som hänt. Kanske tidigt betydde efter 23-tiden
Citera
2017-08-16, 10:01
Bannlyst
Citat:
Aftonbladet säger att AB och en högt uppsatt näringslivsperson inom försvarsindustrin vilket är detsamma som Gunnar Wieslander kom i bråk redan vid åtta-tiden. Detta gör att Wieslander är den mest sannolike tjallaren. Han är en person som lätt kommer i affekt. Han är hänsynslös mot sina motståndare och det räcker inte för honom att ge svar på tal. Han måste förgöra motståndaren. Och det lyckades han verkligen med i detta fall. Om jag var kollega på Kockum så skulle jag vara verkligen försiktig med honom. Han kan ruva på hämnd om något går emot honom. Det innebär att diskussion och synpunkter inte kommer fram. Rädsla styr. Kanske är detta orsaken till att ubåtsprojektet har gått så dåligt. Viktiga synpunkter kommer inte fram. Det kan verka effektivt och militäriskt sett på ytan. Men Wieslander agerar som en diktator. Han styr med järnhand och bränner marken kring sig. När det blir omöjligt så drar han och lämnar askan efter sig.

Att komma i gräl så snart är så typiskt för Wieslander. Om man inte är jämbördig med honom så förstår man att det är bäst att hålla tyst, särskilt om ens åsikter inte delas av honom. Men är detta så bra om man ska sälja och utveckla ubåtar. Då gäller det att alla möjligheter kommer fram på bordet så att man kan välja det optimala alternativet. Wieslander skrämmer...

Pittmätningen i grälet vid åttatiden ledde till att AB blev provocerad och kände sig trängd och sedan agerade som han gjorde.

Jag tror inte det är någon som känt Wieslander en längre tid som lämnar ett positivt omdöme om honom.

Det mest sannolika scenariot är att AB blev ytterligare ett av Wieslanders många offer.

Fattar inte hur Borg kunde vara så korkad at han inte sade att någon spetsat hans öl med någon slags drog som gjorde att han inte minns ett dugg av festen.

Detta skulle göra att fokus skulle gå från hans handlande till vem som lagt i drogen i hans glas. Då skulle misstankarna gå till den som golade till pressen.

Allt skulle då se ut att Anders Borg är offret. Att någon varit väldigt illvilig mot den fd finansministern.

Detta skulle göra att någon skulle ha svårt att kicka honom från hans uppdrag..och hans karriär var inte hotad.
Citera
2017-08-16, 10:02
Medlem
Orm Ondes avatar
Om de nya uppgifterna i Aftonbladet stämmer så avslöjar det inget annat än de flesta redan misstänkt; att flera av festdeltagarna saknar stil och klass. Folk med uppfostran vet att man inte diskuterar politik eller religion på en fest, därför att sådana diskussioner lätt leder till att folk blir förbannade på varandra.

Jag tycker fortfarande att det faktum att Anders Borg svinar ner sig på en privat fest är en sak framför allt för honom och hans värdfolk.

Att det inte verkar ha varit någon större stil på gästerna visas också av att någon av dem varit villiga att prata med Aftonbladet om festen, även om detta skett anonymt. Pinsamt, och oartigt mot värdfolket. Skulle jag ha varit med på festen och någon murvel ringt upp mig skulle jag ha bett vederbörande dra åt skogen, och detta trots att jag därigenom fått avstå från nöjet att sätta dit Anders Borg.

Så pass hyfs verkar dock festdeltagarna ha att ingen av dem sprungit iväg och gjort någon polisanmälan för en sådan här skitsak.
Citera
2017-08-16, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Så pass hyfs verkar dock festdeltagarna ha att ingen av dem sprungit iväg och gjort någon polisanmälan för en sådan här skitsak.
Skitsak för dig kanske, men du kanske är van att få Borgs dolme uppkörd i ansiktet på fester, i närvaro av dina barn?
Citera
2017-08-16, 10:17
Medlem
Vet vi/du att det gick till så ?
Citera
2017-08-16, 10:26
Medlem
kinematisists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Aldrig har det funnits ett mer välförtjänt offer, Borg, som sålde ut Sverige till muslimerna och dessutom passade på att slakta dess försvar för att bekosta det. Jag att detta bara färstörker hans persona non grata

Han och politrukerna före honom sålde ut Sverige till förmån för (den inflyttade) nomenklaturan i storstäderna.

Migrationen är bara en kugge i maskineriet för att slakta försvaret, belåna landet, profitera, driva svindyra infrastrukturprojekt och annan korrupt verksamhet där "kompisarna" kan samlas runt köttgrytorna och förse sig.

I övrigt håller jag med.
Nyfrälset ska väck.
Tvi vale!
Citera
2017-08-16, 10:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Fattar inte hur Borg kunde vara så korkad at han inte sade att någon spetsat hans öl med någon slags drog som gjorde att han inte minns ett dugg av festen.

Detta skulle göra att fokus skulle gå från hans handlande till vem som lagt i drogen i hans glas. Då skulle misstankarna gå till den som golade till pressen.

Allt skulle då se ut att Anders Borg är offret. Att någon varit väldigt illvilig mot den fd finansministern.

Detta skulle göra att någon skulle ha svårt att kicka honom från hans uppdrag..och hans karriär var inte hotad.
Han betedde sig illa redan när han anlände, så givetvis skulle ingen köpt sådant BS.
Var han drogad av annat så har han drogat innan han kom till festen.

De ger en samstämmig bild av att Anders Borg var på mycket dåligt humör redan då han och Dominika Peczynski anlände vid 20-tiden. Då hade tillställningen varit igång i flera timmar. Flera gäster var där tillsammans med sina barn.
– Han klagade över att han tvingats gå dit och var allmänt otrevlig, säger en källa.

Citera
2017-08-16, 10:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om han inte fick berättat för sig efteråt vad som hänt. Kanske tidigt betydde efter 23-tiden
Det framgår tydligt att den andra redan lämnat festen när Borg halade fram snoppen. Läs artikeln.
Citera
2017-08-16, 10:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Om de nya uppgifterna i Aftonbladet stämmer så avslöjar det inget annat än de flesta redan misstänkt; att flera av festdeltagarna saknar stil och klass. Folk med uppfostran vet att man inte diskuterar politik eller religion på en fest, därför att sådana diskussioner lätt leder till att folk blir förbannade på varandra.

Jag tycker fortfarande att det faktum att Anders Borg svinar ner sig på en privat fest är en sak framför allt för honom och hans värdfolk.

Att det inte verkar ha varit någon större stil på gästerna visas också av att någon av dem varit villiga att prata med Aftonbladet om festen, även om detta skett anonymt. Pinsamt, och oartigt mot värdfolket. Skulle jag ha varit med på festen och någon murvel ringt upp mig skulle jag ha bett vederbörande dra åt skogen, och detta trots att jag därigenom fått avstå från nöjet att sätta dit Anders Borg.

Jag håller inte med. Politik kan man diskutera utan att folk går bärsärk och blottar sig.

Faktum är att politik är ganska vanliga ämnen som kommer upp - eftersom i princip allt i samhället kopplas till politik och det blir jävligt tråkigt att sitta en hel kväll och kallprata om vädret.
Citera
2017-08-16, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PJ9
Det verkar som AB kom i bråk direkt med Tjajkovskis vän Wieslander direkt på festen enligt Expressen.

Stora frågan är vilka försvarshemligheter dom bråkade om på fyllan??

http://www.expressen.se/nyheter/borg-ska-ha-hamnat-i-/
Dom är gamla kontrahenter. Behövdes inte mycket för att det skulle bli bråk. Wieslander blir lätt förbannad och har svårt att kontrollera sitt beteende. Han lämnade festen tidigt och kanske inte upplevde AB's senare. Men han fick nog berättat för sig. Han är känd för att inte bara argumentera utan även vilja hämnas. Genom att gå till pressen kunde han ge AB en riktig höger rakt i ansiktet.
Genom att Dagens Opinion hade uppgiften om två statssekreterare så är säkert uppgiftslämnaren Wieslander.
Är det bra med en VD som lätt blir förbannad och lämnar en fest? Kockum bör nog ta sig en funderare. Bete sig som en narcissist och inte tåla en diskussion är inte så bra egenskaper för den posten. Man måste kunna lyssna på olika sidor av ett problem för att få rätt beslut. Rädda underhuggare är inte det bästa.
Det går ju också dåligt för ubåtarna. Det var ju väldigt känsligt för Wieslander med hans stora ego att diskussionen kom upp. Att sälja ubåtar är ju också mycket diplomati. Det verkar den karlen sakna helt. Men han har som alla politiker en stor käft och duperar folk i början. Om man får invändningar från en eventuell köpare kan man inte upp i affekt. Man känner lätt vibrationerna av en sådan personlighet. Om Sverige ska lyckas med ubåtar bör han bytas ut snarast. Är han en hämndgirig narcissist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in