Citat:
Nej, Anders Borg lyckades förgöra sitt renommé alldeles på egen hand.Aftonbladet säger att AB och en högt uppsatt näringslivsperson inom försvarsindustrin vilket är detsamma som Gunnar Wieslander kom i bråk redan vid åtta-tiden. Detta gör att Wieslander är den mest sannolike tjallaren. Han är en person som lätt kommer i affekt. Han är hänsynslös mot sina motståndare och det räcker inte för honom att ge svar på tal. Han måste förgöra motståndaren. Och det lyckades han verkligen med i detta fall. Om jag var kollega på Kockum så skulle jag vara verkligen försiktig med honom. Han kan ruva på hämnd om något går emot honom. Det innebär att diskussion och synpunkter inte kommer fram. Rädsla styr. Kanske är detta orsaken till att ubåtsprojektet har gått så dåligt. Viktiga synpunkter kommer inte fram. Det kan verka effektivt och militäriskt sett på ytan. Men Wieslander agerar som en diktator. Han styr med järnhand och bränner marken kring sig. När det blir omöjligt så drar han och lämnar askan efter sig.
Att komma i gräl så snart är så typiskt för Wieslander. Om man inte är jämbördig med honom så förstår man att det är bäst att hålla tyst, särskilt om ens åsikter inte delas av honom. Men är detta så bra om man ska sälja och utveckla ubåtar. Då gäller det att alla möjligheter kommer fram på bordet så att man kan välja det optimala alternativet. Wieslander skrämmer...
Pittmätningen i grälet vid åttatiden ledde till att AB blev provocerad och kände sig trängd och sedan agerade som han gjorde.
Jag tror inte det är någon som känt Wieslander en längre tid som lämnar ett positivt omdöme om honom.
Det mest sannolika scenariot är att AB blev ytterligare ett av Wieslanders många offer.
Att komma i gräl så snart är så typiskt för Wieslander. Om man inte är jämbördig med honom så förstår man att det är bäst att hålla tyst, särskilt om ens åsikter inte delas av honom. Men är detta så bra om man ska sälja och utveckla ubåtar. Då gäller det att alla möjligheter kommer fram på bordet så att man kan välja det optimala alternativet. Wieslander skrämmer...
Pittmätningen i grälet vid åttatiden ledde till att AB blev provocerad och kände sig trängd och sedan agerade som han gjorde.
Jag tror inte det är någon som känt Wieslander en längre tid som lämnar ett positivt omdöme om honom.
Det mest sannolika scenariot är att AB blev ytterligare ett av Wieslanders många offer.
Hur sur man än blir i en diskussion så finns det inga ursäkter för att slita fram snoppen, tafsa andra i skrevet, hota värden och verbalt kränka kvinnor med ord som hora och slampa.
Dessutom - om du läser ordentligt så lämnade personen som kom i diskussionen med snopp-Borgen festen tidigt på grund av bråket - och var inte på plats när Borg spårade ur.
Han kan alltså INTE vara den som berättat.
Flera personer uppger för Aftonbladet att Anders Borg redan tidigt på kvällen hamnade i bråk med en man som var hög tjänsteman åt den förra Alliansregeringen och nu är chef på ett större företag.
– Direkt när han kom dit så hamnade Anders Borg i ett bråk om försvaret och politik med en man som nu har en topposition i näringslivet. De nämnde Alliansen flera gånger. Båda såg väldigt irriterade ut och jag tror att tjafset ledde till att den andra lämnade festen tidigt, säger en uppgiftslämnare.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7rbA3/uppgifter-borgs-skandalfest-borjade-med-forsvarsbrak
Det som berättas är också att Anders Borg var grälsjuk redan när han anlände till festen, och att övriga tog det lugnt men inte Anders och Dominika ....
Svenska Dagbladet rapporterar att vissa festdeltagare upplevde Anders Borg och hans sällskap som störiga. De drack mycket, var skräniga och fällde opassande kommentarer.