2017-08-16, 06:52
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyberg
Ser ut som borttorkat näsblod på bilden där han håller i flaskan. Han är lätt röd även på örat som av ett rivsår liknande. Återstår att se om det är orsakat från hård reparation eller människa. Kanske bara är smuts också...

Kan vara levrat blod, men han är även ganska skitig runt ögonen. Kan även vara en kombination av partiklar från rök och blod! Han hade nog ingen spegel ombord! Han glömde iaf att tvätta ansiktet, detta kan mycket väl vara hans stora misstag!
Senast redigerad av Max3x 2017-08-16 kl. 06:55.
Citera
2017-08-16, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigersonHolmes
Nej, det måste man inte, men det blir otroligt mycket svårare utan kropp. Ett sätt är att ändå lyckas bevisa att personen är död och mördad. Sedan också utesluta varje annan möjlig gärningsman.

I detta fallet svårt eftersom det kan hävdas att hon fallit av ute till havs. Men låt oss hoppas på spår i ubåten.
Om hundar markerar inne i ubåten kan hon ha dött där.
Citera
2017-08-16, 07:06
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Kolla bilden nedan, spara o zooma in något. Bilden är från gripandet i Dragör. Se hur skitig PM är i ansiktet! Så som man ser ut efter att en väldigt dammig miljö, alt rökig. Kolla ögonkanterna, skit har runnit ut därifrån. Om PM inte varit helt insmetad med blod så gissar jag på brand i ubåten!

http://www.altsantiri.gr/wp-content/uploads/2017/08

Tycker inte han ser särskilt skitig ut för någon som pysslar med motorer och byggen hela dagarna. Vilket självklart inte utesluter att såret och de små prickarna under ögonen kan ge nåt.

Men allmänintrycket på bilden tycker jag är långt från skitigt.

Tillägg: Dessutom tycker jag att åtminstone den stora pricken under höger öga (vänster på bilden) ser ut som nåt slags leverfläck på hyn.
Citera
2017-08-16, 07:09
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag började med att rita upp i båten i CAD. Flera dagar sedan.

Vet inte riktigt hur insatt du är i CAD? Men det är ett program på datorn man använder mycket. Eller jag använder det mycket i jobbet iaf.
Vilket CAD-program använde du?
Citera
2017-08-16, 07:10
Medlem
sqrt25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guz
Tycker inte han ser särskilt skitig ut för någon som pysslar med motorer och byggen hela dagarna. Vilket självklart inte utesluter att såret och de små prickarna under ögonen kan ge nåt.

Men allmänintrycket på bilden tycker jag är långt från skitigt.

Tillägg: Dessutom tycker jag att åtminstone den stora pricken under höger öga (vänster på bilden) ser ut som nåt slags leverfläck på hyn.
Håller med. Nåt litet på nästippen och nån enstaka prick vid ögonen.
Nån tår i ögonvrån som någon tyckte sig se kan jag absolut inte se om jag zoomar in.
Citera
2017-08-16, 07:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Oftast jobbar svenska journalister så. Wall har säkerligen aldrig haft säkerhetsproblem i sitt jobb och därför inget risktänkande.

Journalister är rävar, och de talar givetvis inte om i förväg, om de ska skriva något negativt om intervjuobjektet.
Citera
2017-08-16, 07:20
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Håller med. Nåt litet på nästippen och nån enstaka prick vid ögonen.
Nån tår i ögonvrån som någon tyckte sig se kan jag absolut inte se om jag zoomar in.

Av samma åsikt. Här Madsen på ett aningen suddigt Wikifoto som anges vara från 2010:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3e/Peter_Madsen_%28inventor%29.jpg

Notera att den lilla leverfläcken vid "inre ögonvrån" på vänster öga (till höger i bild) ser mycket ljusare ut för 7 år sedan. Notera också att man kan ana ett lite mörkare område under ögat.

Min poäng: (en hel del av) det som kan se ut som "skit" på bilden vid gripandet kan vara hudförändringar som kommit med åren kombinerat med att han där är fotad med hög upplösning och man antagligen dragit upp kontrasten också.
Citera
2017-08-16, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag närjker att här på dk så det inte så stårt det
här fallet dör han är funnen det verkar större hos oss i svea rike.

Edit: hela jävla inlägget är ett stort stavfel och mitt syndrom. Förlåt jag är och festar i Danmarkkkki

Håller inte med. Jag jobbar i Danmark och det är ett stort samtalsämne detta fall och det står om det i tidningarna dagligen.
Citera
2017-08-16, 07:24
Avslutad
Vad kan det vara de har hittat?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=6757173
Citera
2017-08-16, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Lär vara det som har hänt, tyvärr. Han har försökt undanröja bevisen. Hoppas han inte kommer undan med detta.

Det enkla är oftast det rätta
Varför krångla till det mer
Citera
2017-08-16, 07:28
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5

Intressant. Men väldigt möjligt att det inte har med saken alls att göra.

Hårt tryck från medierna att få nytt att rapportera om, och rings spanarna upp ligger det väl nära till hand att de berättar en sådan här grej även om det bara skulle visa sig vara ett generiskt klädesplagg de hittat i vattnet.
Citera
2017-08-16, 07:29
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Gissningsvis ett plagg som kan tillhöra henne, de är inte säkra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in