Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
Kanske bara det att alla simmar åt samma håll, att följa flocken passar mig inte. Omtag från början är värt ett försök. Vi människor vill så gärna se samband att vi ibland missar att udda saker kan hända nära i tid utan att nödvändigtvis hänga ihop. PMs sätt vid räddningen och vid häktningen verkar rått och kallt - om han just råkat dräpa en ung kvinna. Men om han inte gjort det eller först ens visste att hon var försvunnen, då är hans beteende helt normalt. Jag blev arg idag när jag läste att han vill hjälpa polisen men inte får berätta vad han vill säga, eftersom han är misstänkt. Nu har man inga spår efter henne och då borde man nog ändå lyssna på honom, man behöver inte tro allt han säger för det. Men de kan liks gärna leta där han tror hon kan vara också, som att leta genom hela Öresund.
Det är nog högst troligt att Petters advokat har
mycket bestämt sagt till Petter att inte säga något mera.., inte ett ljud. Varför.., antagligen för att advokaten anser att Petter är till knäna, i sk-ten..
"Om" Petter kunde bevisa sin oskuld, så skall ju detta vara utav allas intresse.