2017-08-16, 04:38
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Så återigen jag tror inte han dödat henne uppsåtligen/medvetet, han har dock dödat henne. Och jag vill fortfarande påstå att det blir svårt att få detta till ett mord (hur bra åklagaren än är och hur dålig än advokaten hans är). Så det ända han kan bli fälld för är dråp högst vilket jag sade från början och slut.

Du tror inte han har gjort det uppsåtligen, men tror ändå han kan dömas för dråp? Trots att dråp är uppsåtligt dödande? Har du fortfarande inte förstått skillnaden mellan vållande, dråp och mord?
Citera
2017-08-16, 04:43
Medlem
Är det bara jag som reagerar på att pojkvännen inte varit misstänkt överhuvudtaget? Är det någon känd journalist eller vem är partnern eftersom polisen inte tittat på han alls?

Jag tycker iaf. att det är märkligt..

Att madsen är en udda figur kan nog alla hålla med om men mördare? statistiskt är det partnern om det inte finns något vi inte vet...
Senast redigerad av Kali3141 2017-08-16 kl. 04:46.
Citera
2017-08-16, 04:43
Medlem
Några saker som är märkliga är att han har ändrat sig angående att hans släppte av henne 22.30. Han ställde också in besöket till ön. Dessutom körde han med alla lampor släckta enligt ett vittne, om nu ubåten ens har några lanternor som går att tända? Han har sagt i en intervju att han var orolig över att krocka med båtar. Att köra på detta sättet med släckta lanternor (om han nu hade några) tyder på att han ville vara osynlig, trots riskerna. Dessutom sänkte han med mycket hög sannolikhet ubåten medvetet. Allt detta är märkligt och tyder på att något hände som han inte ville skulle komma fram, även om det nu var någon form av olycka som inträffade.
Citera
2017-08-16, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klemo
Kan någon förklara varför just detta fall är så uppblåst, folk blir skjutna i princip varje dag..?

Säkert så får Aftonhoran spinn på det här, och ska knyta PM till typ tex Järnrör, SD, Åkesson eller Breivik ?
Aftonhorans Löpsedel imorgon: Madsen hade ett järnrör i ubåten !
Och då har Aftonhoran stående artiklar för åtminstone fyra år framåt
Gärna färdigskrivna sådana

Citat:
Ursprungligen postat av Agrawal
Inlägget jag läste på U-båtens Fb -sida handlade om en flytväst. Tänk om han slog ihjäl henne o bara dumpade henne iförd flytväst, (typ en krage enligt de som fanns på U-båten)då kan det ju vara blod på den? Hur långt efter kan man få fram dna på något som legat i saltvatten tro?

Fibrer som är släta eller glatta, dvs de allra flesta syntetfibrer kan inte hålla kvar biologiskt material en längre tid om tyget ligger i saltvatten. Men tex bomullsfibrer kan. Såvitt jag vet är det mest syntetmaterial i flytvästar, så chansen är liten, om fibrerna inte är väldigt tunna. Man vet nämligen att bomullstyg brukar ruttna efter hand ute i fuktigheten ute på havet. Och tyget och remmarna blir därmed försvagade med tiden -Västarna anses då inte säkra.

Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Så återigen jag tror inte han dödat henne uppsåtligen/medvetet, han har dock dödat henne. Och jag vill fortfarande påstå att det blir svårt att få detta till ett mord (hur bra åklagaren än är och hur dålig än advokaten hans är). Så det ända han kan bli fälld för är dråp högst vilket jag sade från början och slut.

Det fanns/finns väl ytterligare ett begrepp dvs "överlagt mord" - Det bygger på att MGM skulle ha planerat mordet under lång tid, ibland också kopplat med att gillra någon slags "fälla" för att offret skulle kunna infångas/dödas.
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Stämmer, PM har även sagt det i ett YT-klipp! Han måste dock lämna "kontrollrummet" o gå till motorrummet för att stänga avgasventilen innan dyk...

Ja precis, Avgasventilen är mycket viktig vid dyk, Den måste tätas innan dykning och förhindrar att vatten tränger in i motorn bakvägen och sänker ubåten, Sådana olyckor ska ha inträffat med de första ubåtarna.
Senast redigerad av DrSvenne 2017-08-16 kl. 05:07.
Citera
2017-08-16, 05:13
Medlem
Utvecklingen för ubåtsvännerna har helt klart gått från ett antal sponsorer till inga alls. Jämför launch 2008 med 2017

2008:
https://vimeo.com/976560

2017:
https://youtu.be/1KUS97XU2mI

Vart kommer pengarna ifrån?
Citera
2017-08-16, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag närjker att här på dk så det inte så stårt det
här fallet dör han är funnen det verkar större hos oss i svea rike.

Edit: hela jävla inlägget är ett stort stavfel och mitt syndrom. Förlåt jag är och festar i Danmarkkkki

Ha det skoj men passa på och gör nått vettigt också. När du nyktrat till ta och intervjua de ubåtsmedlemmar du kan få tag på
1) Brukade PM segla ensam med ubåten på nätterna? Varför tror de att han gärna tyckte om det?
2) Är det rekommenderat att dyka med ubåten om man bara är en utbildad person ombord?
3) Har de någonsin utfört resor till Sverige med den? Hur/var landstiger de då?
4) Vad använder medlemmarna mest ubåten till? Lajva krigsskådespel, researcha botten eller något annat?
5) Har olyckor vart nära att ske förr? Om så vilken typ?
6) Någon bra fråga om pengar. Hur finansieras allt?
Senast redigerad av euyw738 2017-08-16 kl. 05:45.
Citera
2017-08-16, 05:40
Medlem
Max3xs avatar
Kolla bilden nedan, spara o zooma in något. Bilden är från gripandet i Dragör. Se hur skitig PM är i ansiktet! Så som man ser ut efter att en väldigt dammig miljö, alt rökig. Kolla ögonkanterna, skit har runnit ut därifrån. Om PM inte varit helt insmetad med blod så gissar jag på brand i ubåten!

http://www.altsantiri.gr/wp-content/uploads/2017/08

Ni kan även kolla på landstigningen, PM's kläder ser inte våta ut! Tror därför uppgiften om att han hoppat i vattnet inte stämmer!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sokpadrag-efter-dansk-uppfinnare-i-ubat

EDIT: Kan ev vara rök från bränning av kläder.
Senast redigerad av Max3x 2017-08-16 kl. 05:56.
Citera
2017-08-16, 06:19
Medlem
Ser ut som borttorkat näsblod på bilden där han håller i flaskan. Han är lätt röd även på örat som av ett rivsår liknande. Återstår att se om det är orsakat från hård reparation eller människa. Kanske bara är smuts också...
Citera
2017-08-16, 06:36
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argsvennne
Madsen psykfallet ville knulla henne hon sa nej då våldtog han säkerligen, aen mord dumpa kroppen med tyngder till havs. (min teori)
Livstid för monstret!

Lär vara det som har hänt, tyvärr. Han har försökt undanröja bevisen. Hoppas han inte kommer undan med detta.
Citera
2017-08-16, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missnyberg
Ser ut som borttorkat näsblod på bilden där han håller i flaskan. Han är lätt röd även på örat som av ett rivsår liknande. Återstår att se om det är orsakat från hård reparation eller människa. Kanske bara är smuts också...

Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Kolla bilden nedan, spara o zooma in något. Bilden är från gripandet i Dragör. Se hur skitig PM är i ansiktet! Så som man ser ut efter att en väldigt dammig miljö, alt rökig. Kolla ögonkanterna, skit har runnit ut därifrån. Om PM inte varit helt insmetad med blod så gissar jag på brand i ubåten!

http://www.altsantiri.gr/wp-content/uploads/2017/08

Ni kan även kolla på landstigningen, PM's kläder ser inte våta ut! Tror därför uppgiften om att han hoppat i vattnet inte stämmer!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/sokpadrag-efter-dansk-uppfinnare-i-ubat

EDIT: Kan ev vara rök från bränning av kläder.
En tår i vänster ögonvrå också.
Citera
2017-08-16, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kali3141
Är det bara jag som reagerar på att pojkvännen inte varit misstänkt överhuvudtaget? Är det någon känd journalist eller vem är partnern eftersom polisen inte tittat på han alls?

Jag tycker iaf. att det är märkligt..

Att madsen är en udda figur kan nog alla hålla med om men mördare? statistiskt är det partnern om det inte finns något vi inte vet...

Återigen så skulle han inte ljuga och sänka ubåten om det var någon annan.
Citera
2017-08-16, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
En tår i vänster ögonvrå också.

Det vore intressant med någon närbild på PM strax innan han lägger ut med KW ombord. Har han det där såret på näsan sedan tidigare så har det inte med saken och göra. Men finns såret på näsan inte på någon annan bild förräns efter sänkningen då är det graverande. KW pojkvän kanske har några bättre närbilder strax innan de lägger ut. Eftersom KW är journalist tycker jag sådana närbilder borde finnas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in