Citat:
Ursprungligen postat av
Klemo
Kan någon förklara varför just detta fall är så uppblåst, folk blir skjutna i princip varje dag..?
Säkert så får Aftonhoran spinn på det här, och ska knyta PM till typ tex Järnrör, SD, Åkesson eller Breivik ?
Aftonhorans Löpsedel imorgon:
Madsen hade ett järnrör i ubåten !
Och då har Aftonhoran stående artiklar för åtminstone fyra år framåt

Gärna färdigskrivna sådana
Citat:
Ursprungligen postat av
Agrawal
Inlägget jag läste på U-båtens Fb -sida handlade om en flytväst. Tänk om han slog ihjäl henne o bara dumpade henne iförd flytväst, (typ en krage enligt de som fanns på U-båten)då kan det ju vara blod på den? Hur långt efter kan man få fram dna på något som legat i saltvatten tro?
Fibrer som är släta eller glatta, dvs de allra flesta syntetfibrer kan inte hålla kvar biologiskt material en längre tid om tyget ligger i saltvatten. Men tex bomullsfibrer kan. Såvitt jag vet är det mest syntetmaterial i flytvästar, så chansen är liten, om fibrerna inte är väldigt tunna. Man vet nämligen att bomullstyg brukar ruttna efter hand ute i fuktigheten ute på havet. Och tyget och remmarna blir därmed försvagade med tiden -Västarna anses då inte säkra.
Citat:
Ursprungligen postat av
4yoonly
Så återigen jag tror inte han dödat henne uppsåtligen/medvetet, han har dock dödat henne. Och jag vill fortfarande påstå att det blir svårt att få detta till ett mord (hur bra åklagaren än är och hur dålig än advokaten hans är). Så det ända han kan bli fälld för är dråp högst vilket jag sade från början och slut.
Det fanns/finns väl ytterligare ett begrepp dvs
"överlagt mord" - Det bygger på att MGM skulle ha planerat mordet under lång tid, ibland också kopplat med att gillra någon slags "fälla" för att offret skulle kunna infångas/dödas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Max3x
Stämmer, PM har även sagt det i ett YT-klipp! Han måste dock lämna "kontrollrummet" o gå till motorrummet för att stänga avgasventilen innan dyk...
Ja precis, Avgasventilen är mycket viktig vid dyk, Den måste tätas innan dykning och förhindrar att vatten tränger in i motorn bakvägen och sänker ubåten, Sådana olyckor ska ha inträffat med de första ubåtarna.