2017-08-15, 23:18
Medlem
valleros avatar
För att revidera mitt något överdramatiserade tidigare inlägg, där det heller inte tydligt framgick att jag bara spånar över möjliga scenarion där PM inte har bragt KW om livet.

1: Det går inte att helt utesluta att han faktiskt släppte av henne någonstans där han sa, fast han senare ändrat på någon del i historien (tidpunkt, hur det gick till etc.).
2: Det går inte att utesluta att anledningen till att han släppte av henne där (vilket inte alls var planerat) kan ha varit att de råkat i luven på varann.
2: Det går inte att utesluta att KWs mobil var ur spel och således inte kunnat ringas med eller spåras.
3: Det går inte att utesluta att någonting hände KW efter hon gått i land.

Rena spekulationer, absolut. Men det kan ändå inte uteslutas utifrån nu kända fakta.
Jag tror även att detta (eller någon variant av detta) är PMs nuvarande försvarslinje.

Om man bara för sakens skull säger att det gått till ungefär så, hur skulle det kunna förklara Madsens ageranden efter han släppt av henne?
Varför irra omkring planlöst i timmar, och framförallt varför sänka ubåten om han inte vore skyldig? Där menar jag att det kan finnas en förklaring som heller inte kan uteslutas.
Ubåtsfärden sket sig av någon anledning. De började bråka och hon ville av. När han väl släppt av henne så börjar han begrunda situationen. Han har just blåst en intervju, kanske var den oerhört viktig för honom, en chans att få lite bra publicitet efter raketprojektet havererat. Hans ekonomi är (enligt vissa uppgifter) skral. Eventuellt så har han stora skulder. Han satt väldigt löst till hos ubåtsföreningen. Kort sagt så hade PM inte speciellt lysande utsikter.
Om man (igen bara för sakens skull) säger att det var så, så skulle hans agerande ändå inte vara helt osannolikt. Han var uppriven över intervjun, hur det skulle rasera hans rykte och karriär och sänkte hellre sitt livsverk än att ubåtsföreningen fick den.

Men för att än en gång förtydliga så är ovanstående inte vad jag själv tror har hänt, utan är rena spekulationer. Jag tror dock inte han kallblodigt mördat henne, utan lutar åt en olycka, orsakad av honom själv. Sedan har han handlat i panik när han förstår att det betyder att hela hans uppfinnar-liv är över och bestämmer sig för att försöka ljuga sig ur situationen. Jag ser inte heller att sänkningen nödvändigtvis var för att spola bort spår - utan det lika gärna kan vara gjort i ren affekt/förtvivlan.

Vi lär snart bli varse om sanningen.
Citera
2017-08-15, 23:18
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Bevisa är en sak, svår om man inte planerat det i förväg. Säga sin mening är en annan och det tycker jag borde vara varje anklagads rättighet.

Den rättigheten får han. Om ej nu, så senare då..

Och jag har svårt att tro att om Petter sitter på sanningen, och ej fick säga det "idag".., att det inte blir konsekvenser utav detta i Dansk jus..

Likaså.., var är Petters advokat idag, om det begås ett justitiemord "as we speak" ?
(mycket tyst)
Citera
2017-08-15, 23:19
Medlem
Hummm..s avatar
Vad man hittat i vattnet? Förmodligen ett kvinnligt klädesplagg av någon sort. Kanske något orange.. Jag tippar dock på ett kvinnligt klädesplagg i valfri färg.

En annan sak jag undrar över är den där bilden hon la upp på sig, där hon var lite blåslagen i ansiktet. Vart finns den?
Citera
2017-08-15, 23:19
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Exakt! Pojkvännen borde varit på kajen och väntat en viss tidpunkt. Det var han inte. Lite märkligt måste jag ändå säga

Varför borde han det?
Hon kanske skulle åka taxi, cykla, åka kommunalt, hade sin egen bil parkerad i närheten etc.
Citera
2017-08-15, 23:20
Avslutad
Eller så fick hon panik när han skulle dyka under ytan och så hoppade hon ut.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
För att alla som anköagades för häxeri inte var häxor.

Nä, men vittnena strömmade till exponentiellt, det var inte mycket sekretess kring de processerna, tvärtom, de var offentliga för att de skulle vara avskräckande, medan åskådarna väl ofta såg det som underhållning, och en chans att utmärka sig till eftervärlden genom att vittna. Vittnen som ville hjälpa till för den goda saken som den uppfattades i dåtid.
Du valde verkligen ett dåligt exempel för ditt argument om mer offentlighet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-08-15 kl. 23:22.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Journalister är ju sv gammal hävd Apple-vänner, ett iPhone-batteri räcker endast i 36h om du inte använder den, 12-18h om du använder den
Gud i helvetet, giv mig styrka Vad är det för djävla dumheter? Skriv inte sådan idioti! För alla iPhones är ju likadana, används till samma sak och har lika gamla batterier

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Men hon åkte ju frivilligt med i ubåten! Då kan inte Madsen bli beskylld för en eventuell olycka.
Om du åker med mig i bilen och jag kör klantigt och du dör så kan jag alltså inte bli beskylld för olyckan. Det låter inte som att du tänkte innan du skrev det där.
Citera
Medlem
Citat:
Att en som står anklagad för ett svårt brott och häktas i 24 dygn borde få säga två meningar till allmänheten.
Du menar att han inte kan vänta 24 dygn med det då? Han lär ju uttala sig rätt mycket för media sedan då han verkar vara en sådan person. Han kommer nog inte åtalas eftersom det nog inte går att bevisa brott om inte offret hittas vilket förmodligen är osannolikt. Och även om offret hittas är gissningsvis alla spår förstörda och man förmodligen inte ens kan säga dödsorsaken. Det enda hopp man har är nog att det ska finnas spår av brott i båten.
Citera
2017-08-15, 23:21
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Att en som står anklagad för ett svårt brott och häktas i 24 dygn borde få säga två meningar till allmänheten.

Det hade han möjlighet att göra innan han blev misstänkt för brott. Danska tv2 intervjuade honom lite snabbt när han väl kom iland.
Citera
2017-08-15, 23:21
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Det är täckning i hela området om du inte befinner dig under vattnet, vilket inget tyder på att de gjorde.
Såvida inte nya uppgifter tillkommit som jag missat.
Se den engelska intervjun med Rasmus här. Rasmus och hans son träffade PM och KW till havs, tror han sa kl 20.21 De kom nära Nautilus pga att de har en ribbåt
http://www.expressen.se/nyheter/de-kan-vara-de-sista-som-bytte-ord-med-forsvunna-kim-/

Säger Rasmus inte att PM sa att han strax skulle dyka?
-Kanske framförts annorlunda i intervju på danska språket, ev språkförbistringar?
Senast redigerad av Pandalina4 2017-08-15 kl. 23:30. Anledning: Förtydligande i meningsuppbyggnader.
Citera
2017-08-15, 23:22
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
Jag har tidigare påpekat ubåtens märkliga färg. Alla civila ubåtar jag sett (utom knarksmugglarubåtar) har starka färger som gult och orange. Detta för att synas tydligt men också som utsmyckning. Håkan Lans har också gjort samma reflektion rörande färgen i det youtubeklipp som länkats.

Varför har Madsen intresse av att ubåten inte har maximal synlighet?

Jag lägger också märke till camouflagejackan och även beteendet som jag tycker jag kan se i ubåten, påminner om militärt beteende. Finns det någon orsak till det? Förutom att det anses ballt att gå runt i camo-jacka i en militärt målad ubåt och bete sig som en militär?
Citera
2017-08-15, 23:22
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det verkar finnas delade meningar om just detta. Vi kan nog inte vara säkra på att hon kunnat höra av sig till sin partner, och då kan vi nog inte fastställa när hon ej levde längre utifrån mobiltrafik. (Om hon nu är död).

Det är täckning i hela området där vi hittills vet att Ubåten befunnit sig.
Dock finns det mindre områden där det är svårt då det är så många master som konkurrerar med varandra. Vet att det strulade på Öresundsbron med det för några år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in