2017-08-14, 22:49
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Är det bara jag men är Madsens hand inte liiiiite för nära Kim?

https://ibb.co/nLc1cF
Haha! Sluta fantisera!

Den var mycket närmare senare på natten!
Citera
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Refshaleøen.
https://halvandet.dk/
https://www.google.se/maps/place/Refshalevej+325,+1432+K%C3%B8benhavn+K,+Danmark/@55.695333,12.6077743,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x465252da220d1939:0xe9f87 46c4075dbf0!8m2!3d55.695333!4d12.609963

Heter restaurangen det verkligen, måste ju vara området? Kände igen namnet från hans hemsida.
http://rml.space/media
Kolla filmen "kaos i ubåden". Ser inte så restaurangmysigt ut
Citera
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Medan tiden utökar sökområdet.

Verkar ju finnas en lucka där man inte kanske vet vart han varit om det saknas radarplottar/vittnen..
Ganska många timmar mellan natt o morgon , dock kan ha begått misstag och valt ut djuphålor
ur sjökortet som ju är lätta att leta upp
Citera
2017-08-14, 22:50
Medlem
Ett mycket intressant mysterium som jag tyvärr tror vi aldrig kommer att få fullständig klarhet i.

Om vi ska lita på att polisen har rätt tyder allt på att PM har något med försvinnandet att göra, till exempel att han själv sänkt ubåten, att han ändrat sin historia, att han via sms hastigt ställde in nästa dags utflykt med en kompis och inte minst att Kim fortfarande saknas.

Om det sen är överlagt mord, en olyckshändelse han försöker dölja för att skydda sitt projekt och sitt anseende eller om det är någonting däremellan är mer oklart. Och jag känner mig ganska osäker på att vi någonsin kommer att få veta. Om Kim inte är i livet finns sannolikt bara en person som vet vad som hände eftersom de bara var två på ubåten. Och han sitter nu och nekar till att ha något med saken att göra efter vad vi vet.

Om kroppen inte hittas, eller möjligen någon annan form av mycket starka bevis i ubåten så tror jag han fortsätter neka. Han känns som den typen av person. Även om kroppen hittas är det stor risk att han fortsätter vara tyst och hävda sin oskuld. Så jag är redan ganska inställd på att vi aldrig kommer att få full klarhet i vad som hänt tyvärr.

För nyfikenhetens skull hoppas jag. Men det känns ganska osäkert.
Citera
2017-08-14, 22:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Är det bara jag men är Madsens hand inte liiiiite för nära Kim?

https://ibb.co/nLc1cF

Njä, han står med naturlig vinkel på armen, det finns väl inte så mycket utrymme just där att hålla på den där personliga zonen på dryga halvmetern?
Citera
2017-08-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
Aha! Tack! Jag uppdaterar kartan! Men då stämmer inte ABs beskrivning av position på fartyget som nästan körde över ubåten...

Nej observationen med den nära kollitionen var väster om Saltholmen. Drogden ligger söder om Saltholmen och även söder om Pepparholmen. Du har markerat 00.00 rätt.
Citera
2017-08-14, 22:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Aha! Tack! Jag uppdaterar kartan! Men då stämmer inte ABs beskrivning av position på fartyget som nästan körde över ubåten...

Lägg till den här observationen på kartan.

aftonbladet.se Citat;

Bilderna togs 20.30 och visar att ubåten då befann sig cirka 500 meter norr om Middelgrundsfortet i Öresund. Den såg då ut att försöka få kurs i sydlig riktning.
– Den åkte väldigt långsamt tillbaka mot Köpenhamn vad jag kunde uppfatta.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Hon kan ha ordnat en ny ID i förväg
Isåfall måste hon bytt namn innan avresan med PM......... för att överhuvudtaget kunna skaffa nytt id.
Det finns så många funderingar i mitt huvud nu, ett av dessa är : hade hon förberett att ex ha sitt pass med sig?
hur mycket kontanter tog hon ut sista uttaget? .....? en Journalist brukar ha mer än en enda telefon.....

Önskar att framtidens id. handlingar också blir utrustade med en sändare. ...... typ litet klockbatteri som går att söka. ...Vid situationer som denna....kan man ju få koordinater med en gång på var människan befinner sig. ..... (förutsatt att personen har id handlingarna på sig..............(eller under huden) ..... som man hört talas om....

tänk vad lätt det skulle vara att hitta personen i fråga.

sök person via satelit.
Senast redigerad av Massonite 2017-08-14 kl. 23:06.
Citera
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Har gjort en karta: http://imgur.com/9s1En8h

1. 19:30 Avsegling
2. 20:15 Ubåten siktas av ungdomar och både Kim och Peter är i tornet.
3. ca: 00:00 Ubåten håller på att kollidera med ett lastfartyg. Ubåten har riktning Sverige.
4. 10:30 Ubåten observeras nära Drogden Fyr
5. 11:00 Peter sänker ubåten och blir upplockad av en fritidsbåt.

Snyggt! skulle precis efterfråga något liknande...

Du kan inte slänga in tiderna i paint på samma bild? (runt något tomt, typ kögebukten) hade varit grymt!
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Radarbilder mm verkar sparas i en månads tid.

https://www.hd.se/2011-06-26/hela-oresund-far-sjofartsovervakning
Citera
2017-08-14, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Han kunde ju tydligen kasta saker omkring sig när han brusade upp, som en skiftnyckel och liknande enligt en av hans vänner men han var ändå inte våldsam. Märkligt, jag tycker det är våldsamt att få en skiftnyckel kastad efter sig.

Men låt oss säga att Raket Madsen brusat upp, kastat något mot KW och hon reflexmässigt duckat - vilket man väl gör? - och slagit i skallen i något riktigt hårt och trillat med fatal utgång. Då står Raket Madsen med en död kvinna på sin båt, han behöver då en tyngd, räcker 10 kilo som väl en verktygslåda väger för att sänka en 60 kilos kropp?

Sen behövs det säckar att förpacka kroppen i tillsammans med silvertejp. Kraftiga säckar, inga vanliga sopsäckar - har man det på en hobby ubåt?

Visst, han kan ha styckat kroppen men har man verkligen med sig slaktarknivar och en slaktaryxa på en ubåt? Kan ju ha använt bågfilen i verktygslådan men blodet måste ha sprutat omkring vid styckningen och Raket Madsen måste då haft ett extra ombyte på sig för han såg inte direkt ut som han styckat någon när han klev upp på land. Var har han då gjort av de blodiga kläderna?

Har han styckat henne och bytt kläder så känns det ändå smått omöjligt att tvätta bort alla rester och DNA spår från sin kropp i en liten privat ubåt. Men det är kanske där polisen har haken på honom, blodspår med KW´s DNA på honom?

Tror själv på en ren olycka och sedan har Raket Madsen handlat i panik och nu är han i full denial - tror hans egen advokat sitter med honom nu och försöker förmå honom att släppa den mentala blockeringen och berätta vad som skett.
Ja allt är relativt, hur många av ens vänner kastar verktyg mot såna som de hamnar i dispyt med! Ingen jag känner iaf! Verkar helstört!
Varför måste man förpacka kroppen ? Det borde väl räcka med ett ordentligt sänke, som måste finnas på båten i form av tyngder och rep! Jag tror inte på olycka utan jag tror han flippade ut!
Citera
2017-08-14, 22:56
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Njä, han står med naturlig vinkel på armen, det finns väl inte så mycket utrymme just där att hålla på den där personliga zonen på dryga halvmetern?

Trygghetszoner brukar oftast handla om hur nära man står med framkroppen till en annan som har framkroppen mot en. Att stå en 30 centimeter bakom någon främling i en kö är inte lika obehagligt som att stå mittemot varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in