2017-08-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Skamligt att de inte hade flytväst på bilderna!

Hade hon haft flytväst hade det förenklat allting, vare sig det var en olycka eller ej.

Det ÄR märkligt. Har sett bilder på ubåtsföreningsmedlemmarna och de har flytvästar på sig när de åker med ubåten.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
Jag har tidigare påpekat ubåtens märkliga färg. Alla civila ubåtar jag sett (utom knarksmugglarubåtar) har starka färger som gult och orange. Detta för att synas tydligt men också som utsmyckning. Håkan Lans har också gjort samma reflektion rörande färgen i det youtubeklipp som länkats.

Varför har Madsen intresse av att ubåten inte har maximal synlighet?

Vad är det här för skummis av färgen på den svenska hemmapulade ubåten att döma, i maskopi med PM?

https://www.youtube.com/watch?v=WizfFg2Kjnc

Lägg ner det där med färgsättningen nu, patetiskt.
Citera
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Fast det har ju framkommit uppgifter som gör gällande att Kim kanske inte är kvinna.
Nej det har det så fan heller Någon stolle här på Flashback tyckte hon såg ut så, det är inte att "framkomma uppgifter".

Kan inte alla bara ge fan i att gödsla med "tråsanningar" i tusen och åter tusen djävla inlägg så den här tråden blir lite läslig?
Citera
Medlem
Ejsidisis avatar
[quote=euyw738|61511912]Jag reagerar också över det där. En sak att de inte ville lyssna på honom när de trodde de skulle hitta en kropp efter ett brott i ubåten. När detta inte fanns bör man ta omtag och lyssna på vad han har att säga. Hoppas polisen gör detta men vi på flashback blir handikappade i vårt resonerande eftersom vi inte känner till vad han ville säga.[/QUOTE

Klart att polisen lyssnar, det där har ni fått om bakfoten. Däremot fick PM inte prata med pressen när han bad om det. Man kan lugnt utgå ifrån att polisen tar all information som går från PM, vittnen och alla tips som kommer in.
Citera
2017-08-15, 23:09
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Jag har tidigare påpekat ubåtens märkliga färg. Alla civila ubåtar jag sett (utom knarksmugglarubåtar) har starka färger som gult och orange. Detta för att synas tydligt men också som utsmyckning. Håkan Lans har också gjort samma reflektion rörande färgen i det youtubeklipp som länkats.

Varför har Madsen intresse av att ubåten inte har maximal synlighet?

Men det därmed färgen stämmer inte! Vi har flera privata ubåtar i Sverige som är vanlig svart-grå. Det är någon slags svensk standard bland nördar säkert, som inte behövs följas. Hade färgen varit ett problem hade det nog uppdagats tidigare med tanke på hur mycket medial publicitet den har med egen hemsida, blogg, sociala medier mm..
Citera
2017-08-15, 23:09
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Du menar att polisen borde läcka sina förundersökningar så att användarna på Flashback ska slippa spekulera så mycket?
Det är väl inget land som läcker uppgifterna i ett utredningsskede?
Hur tänker du?
Att en som står anklagad för ett svårt brott och häktas i 24 dygn borde få säga två meningar till allmänheten.
Citera
2017-08-15, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Har svårt att klara 8 timmar....

Journalister är ju sv gammal hävd Apple-vänner, ett iPhone-batteri räcker endast i 36h om du inte använder den, 12-18h om du använder den
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Kolla TV4Play

Något slags föremål funnet på danska sidan nära Köpenhamn, funnet av Svenska Sjöräddningssällskapet i samarbete med Danska. Polisen informerad och fyndet ska överlämnas imorgon (!) då det ska avgöras om det har koppling till försvinnandet eller inte

Bara jag som tycker det är anmärkningsvärt att man inte söker dygnet runt åtminstone första 4-5 dygnen?
Enligt artikeln i Expressen har dom redan överlämnat det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Du menar att polisen borde läcka sina förundersökningar så att användarna på Flashback ska slippa spekulera så mycket?
Det är väl inget land som läcker uppgifterna i ett utredningsskede?
Hur tänker du?
Precis det undrar jag också....
Citera
Avslutad
Här är svaret på min egen fråga om hur svårt det är att klättra in och ur en ubåt av denna typ: http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zqvP5/rasmus-motte-kim-och-peter-i-ubaten--forsvunnen-timmar-senare

Som synes så leder stegen direkt ner i vattnet med typ 1,5 meter ner till vattenytan.

Som sagt så är det inte så lätt att bara släppa av någon utan att man måste ta till en båt eller docka precis intill kajen med rätt höjd. Så detta är nog inget PM själv hade kunnat gjort utan att riskera att hon druttade i vattnet, en liten våg och du kan mycket väl sjunka under.

Man bör nog vara ett par personer för att lasta på och av ubåten, du klarar det inte själv!

Frågan är vad man hade för ursprungsplaner på turen, varför var det ingen som skulle möta henne vid en viss tidpunkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Normal användning? Är det en generationsfråga, eller babblar logopeder mer än andra. Klarar mig en vecka på en laddning, men om fånen är ens huvudsakliga kanal mot omvärld så...? Vad vet jag.

Nä jag babblar sällan numer, ringa är så Q1 2017... Lite Facebook, messenger mm och så lite mobilspel på det så är man nere på dygnsladdning. Klart min håller flera dygn om den ligger orörd men det var inte av den anledningen JAG köpte smartphone.

9/10 jag känner laddar dagligen sina telefoner, jag känner dock inte PM så ingen koll på hur han använder sin telefon.

För övrigt borde PM kontakta Flashback så vi får reda i detta, denna tråden är nog de mest engagerade i skandinavien!
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Att en som står anklagad för ett svårt brott och häktas i 24 dygn borde få säga två meningar till allmänheten.

Och på vilket sätt skulle det hjälpa utredningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in