2017-08-15, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Länk!

Kolla TV4Play

Något slags föremål funnet på danska sidan nära Köpenhamn, funnet av Svenska Sjöräddningssällskapet i samarbete med Danska. Polisen informerad och fyndet ska överlämnas imorgon (!) då det ska avgöras om det har koppling till försvinnandet eller inte

Bara jag som tycker det är anmärkningsvärt att man inte söker dygnet runt åtminstone första 4-5 dygnen?
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
För ett par dagar/kvällar sedan minns jag dig kejsarinnakanel som en typ, som höll huvudet nyktert. (även om vi säkert har olika grader av galenskap)

Vad har egentligen hänt, så att du så starkt ifrågasätter den Danska polisen i detta fall ?
Kanske bara det att alla simmar åt samma håll, att följa flocken passar mig inte. Omtag från början är värt ett försök. Vi människor vill så gärna se samband att vi ibland missar att udda saker kan hända nära i tid utan att nödvändigtvis hänga ihop. PMs sätt vid räddningen och vid häktningen verkar rått och kallt - om han just råkat dräpa en ung kvinna. Men om han inte gjort det eller först ens visste att hon var försvunnen, då är hans beteende helt normalt. Jag blev arg idag när jag läste att han vill hjälpa polisen men inte får berätta vad han vill säga, eftersom han är misstänkt. Nu har man inga spår efter henne och då borde man nog ändå lyssna på honom, man behöver inte tro allt han säger för det. Men de kan liks gärna leta där han tror hon kan vara också, som att leta genom hela Öresund.
Citera
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
Kan det inte vara så enkelt att hon ville ta bra bilder över ubåten för reportage och att hon då föll i vattnet eller rent av blev överkörd av ubåten. Sedan fick PM panik.

Nej så kan det inte gått till!

Det finns ingen som visat minsta tillstymmelse till panik i den här historien.
(jo, förutom när en lite "rund" kvinnlig tekniker via stege och saxlyft skulle äntra ubåtens inre)
Citera
Medlem
Enligt TV4 nyheterna så har man hittat ett föremål som man tror kan ha koppling till fallet. Föremålet hittades på den danska sidan nära Köpenhamn.

http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/fynd-har-gjorts-i-sökandet-efter-försvunna-kim-wall-3928280

Min gissning är ett klädesplagg eller dylikt.
Citera
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Ja ungefär så tänker jag också. Bara möjligheten att hon kunde vara NK agent skulle innebära att man mörklägger utredningen, och det är inte långsökt att hon kan ha varit det. PM är helt klart en person som också kan vara intressant för myndigheterna av olika anledningar.

Jag skulle även kunna tänka mig att det finns en hotsituation mot anhöriga, därav kan PM känna sig tvungen att ljuga och tiga om vad som har hänt.

Exakt så
Citera
2017-08-15, 22:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Men det är ju INGEN som tänkt så vad jag vet på de hundra som är i tråden som exempel. Så varför skulle PM helt tänkt så verkar ju inte riktigt statiskt korrekt (visserligen har ingen i tråden byggt 2 ubåtar, skickat åtminstone 1 raket 100 km heller iofs).

Det som låter knepigt återigen är att detta skulle göra PM till en fullständig idiot...
Speciellt då ingen verkar tro honom... det finns mycket som talar för att han inte är det.

Som sagt säger absolut inte att du har fel, dina spekulationer (som är överväldigande majoritet just nu :-) kan som du säger...

Nu vet jag inte om det var du (för jag har blivit kallad "idiot" ett antal gånger det senaste) men istället för att bara kalla folk för idioter så kan vi väl ändå ha en öppen diskussion...
OK?

PM måste inte vara en idiot. Alla kan kalkylera fel(Vilket PM har gjort ett antal gånger). Han kan ha trott att storyn var vattentät, han kan ha gjort en missbedömning av trovärdigheten i berättelsen som han tänkte framföra och också framförde.
Citera
2017-08-15, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max3x
Menar du att det inte finns dna i blod? Blod är den enda anledningen att sänka ubåten, alla andra dna-fynd kan förklaras...

Som sagt tidigare. Han var totalt koncentrerad på att bevara sitt passionerade livs projekt, Ubåten. Ända sedan han noterade att det var något som var fel.

Efter att han landsatte henne.
Så gällde Ubåten. Han var, mest troligt, en perfektionist. En passionerad sådan. Speciellt om Ubåten, gissar jag.
Citera
2017-08-15, 22:50
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
Alltså, i princip de flesta vill tro det bästa om någon i sin familj. De föreställer sig att brottslingar är någon annan och inte deras syster eller bror.
Fast tillsammans med Peter Thomsens beskrivning tycker jag att det kan finnas en strimma hopp.
Citat:
Det er mit klare indtryk, at de begge to var meget afslappede. De stod stille og nød sejlturen og det gode vejr. Jeg har talt med min kone om det, og det er også hendes indtryk,« sagde Peter Thomsen til BT.

http://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE9790676/endnu-et-vidne-i-ubaadssag-han-var-mere-villig-til-at-tale-med-os-end-jeg-havde-forventet/
Citera
2017-08-15, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Detta du beskriver finns det en film som Madsens fru delat på FB. Något om att ta någons identitet. Har du sett det?
Veldig interessant. Nei, den har jeg ikke sett. Vil du dele den? Ellers finner jeg den kanskje selv på siden hennes.
Citera
2017-08-15, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
Alltså, i princip de flesta vill tro det bästa om någon i sin familj. De föreställer sig att brottslingar är någon annan och inte deras syster eller bror.

Ja det är ganska vanligt trots att de innerst inne vet. Han drar dock säkert utredarnas intresse till sig genom inhoppet. De kommer nog att kolla upp var han befann sig etc. Man kan inte utesluta att han fått hjälp att göra av med kroppen...
Citera
Medlem
[quote=ScroogeDog|61511793]Kolla TV4Play

Något slags föremål funnet på danska sidan nära Köpenhamn, funnet av Svenska Sjöräddningssällskapet i samarbete med Danska. Polisen informerad och fyndet ska överlämnas imorgon (!) då det ska avgöras om det har koppling till försvinnandet eller inte

Bara jag som tycker det är anmärkningsvärt att man inte söker dygnet runt åtminstone första 4-5 dygnen?[/QUOTE
I natten är det omöjligt att se föremål även med starka strålkastare. Det reflekteras. Öresund är stort.
Citera
Medlem
Expressen rapporterar nu med om att ett fynd har gjorts i vattnen nära Köpenhamn som tros ha koppling till fallet.

http://www.expressen.se/kvallsposten/frivilliga-soker-efter-forsvunna-kim-wall/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in