2017-08-15, 23:04
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
Jag har tidigare påpekat ubåtens märkliga färg. Alla civila ubåtar jag sett (utom knarksmugglarubåtar) har starka färger som gult och orange. Detta för att synas tydligt men också som utsmyckning. Håkan Lans har också gjort samma reflektion rörande färgen i det youtubeklipp som länkats.

Varför har Madsen intresse av att ubåten inte har maximal synlighet?
Vad sägs om att han tycker det ser häftigt ut att den ser ut som en militär ubåt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Smart. Börjar bli trött. De behöver väl sova....

Läste precis i Expressen en intervju med sjöräddningen som uppgav just mörkret som skäl för bryt. Troligtvis gjordes fyndet innan mörkret föll
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Skamligt att de inte hade flytväst på bilderna!

Hade hon haft flytväst hade det förenklat allting, vare sig det var en olycka eller ej.

Osmart på en u-båt. Det är ju meningen att man ska sjunka.
Citera
2017-08-15, 23:06
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Ok då är han förmodligen på väg söderut vid den tidpunkten.
Med tanke på att Kim säkerligen skulle hört av sig om att det var ändrade planer till pojkvännen innan dess så kan vi anta att hon redan var död vid den tiden.

Frågan är nu hur han åkte sedan?
Var han längre söderut än Söväng, eller hann han bara dit?

Vid vilken tid hittades ubåten?

Hur hör man av sig utan täckning?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Kanske bara det att alla simmar åt samma håll, att följa flocken passar mig inte. Omtag från början är värt ett försök. Vi människor vill så gärna se samband att vi ibland missar att udda saker kan hända nära i tid utan att nödvändigtvis hänga ihop. PMs sätt vid räddningen och vid häktningen verkar rått och kallt - om han just råkat dräpa en ung kvinna. Men om han inte gjort det eller först ens visste att hon var försvunnen, då är hans beteende helt normalt. Jag blev arg idag när jag läste att han vill hjälpa polisen men inte får berätta vad han vill säga, eftersom han är misstänkt. Nu har man inga spår efter henne och då borde man nog ändå lyssna på honom, man behöver inte tro allt han säger för det. Men de kan liks gärna leta där han tror hon kan vara också, som att leta genom hela Öresund.

Det är nog högst troligt att Petters advokat har mycket bestämt sagt till Petter att inte säga något mera.., inte ett ljud. Varför.., antagligen för att advokaten anser att Petter är till knäna, i sk-ten..

"Om" Petter kunde bevisa sin oskuld, så skall ju detta vara utav allas intresse.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och enligt wikipedia, citat;

Nautilus can be operated by a single person from the control room.

Varför så svårt för att inhämta information innan man uttalar sig?
För det faktum att en person i kontrollrummet kan köra ubåt är ett påstående rykt ur sitt samanhang. Vilken Ubåt ? En med kärnvapen? En på spaning? En på 80 meter eller 18?
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Precis. Och jag kan stå ut med att flaschback inte får all info först men att polisen både i Sverige o Danmark börjar knipa som musslor, kan också skrämma mig lite. En rättsstat kräver insyn i myndigheternas verksamhet.

Du menar att polisen borde läcka sina förundersökningar så att användarna på Flashback ska slippa spekulera så mycket?
Det är väl inget land som läcker uppgifterna i ett utredningsskede?
Hur tänker du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Du velger å tro. deg om det. Jeg velger å se på flere muligheter. Hvordan vet du at polisen går ut i fra at KW var ombord? De går ut i fra at hun har forsvunnet. Kanskje de også ser på flere scenarier.

KWs familj och/eller vänner vinkade av henne vid ubåten, om jag inte missminner mig. De bör veta att det var en äkta KW de vinkade av.
Citera
2017-08-15, 23:07
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Normal användning? Är det en generationsfråga, eller babblar logopeder mer än andra. Klarar mig en vecka på en laddning, men om fånen är ens huvudsakliga kanal mot omvärld så...? Vad vet jag.
Har svårt att klara 8 timmar....
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Varför skulle hon konfrontera honom med något sådant, när de är ensamma på sundet i en liten ubåt?
Verkar mer än lovligt korkat.

Oftast jobbar svenska journalister så. Wall har säkerligen aldrig haft säkerhetsproblem i sitt jobb och därför inget risktänkande.
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Hur hör man av sig utan täckning?

Det är täckning i hela området om du inte befinner dig under vattnet, vilket inget tyder på att de gjorde.
Såvida inte nya uppgifter tillkommit som jag missat.
Citera
2017-08-15, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StyrmanStake
Det låter ju rimligt. Någon säkring har gått i Madsen när Kim ville åka hem igen.
Nu med fyndet på den danska sidan så verkar det ju också som så.

Det verkar nästan orimligt att man kan åka runt, låt säga från 04.30-10.00 utan att en endaste fiskare, styrman, befälhavare, utkik mm inte sett Ubåten.
Normalt sett borde det krylla av flytetyg i området vid denna tiden.

Ett par sidor bak länkar jag till artikel med citat från försvaret i samband med att ubåten hittades i fredags där försvaret anser det märkligt att de inte hittat ubåten där tidigare eftersom de sökt i just det området och att ubåten måste ha varit i dykmode (inte exakt återgivet men i princip)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in