2017-07-02, 02:11
Medlem
Linus Karlsson, produktionschef
Thomas Malmqvist, terminalchef

Två individer som inte bidrog någon nytta för sin personal i GBG. De kom bara med negativa andar hela tiden och hade ingen känsla för personalen som tvingades söka om sina tjänster och få nya arbetstider pga omorganisation.
Var i princip aldrig synbara för personalen i produktion.

Går rykten om att de tagit ut NATT-OB i smyg utan att inte ens vara på arbetet. Troligtvis just natten för det jobbar mindre personal då, men det är enbart rykten. Hade inte förvånat mig om det stämde då sanningen om varför dessa två herrar fått lämna sin post inte har offentliggjorts.

Händer mycket inom PostNord för tillfället. Många tröttnar och vissa går in i väggen.
Senast redigerad av brun-utan-sol 2017-07-02 kl. 02:13.
Citera
2017-07-02, 12:16
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huligan1
Med andra ord ett typiskt statligt bolag. När ska svensken förstå att statliga bolag inte fungerar lika bra som privata? Så för att svara på din fråga så är svaret ett enkelt nej.

Japp! Det är när när en massa räknenissar börjar leka bolag med samhällsnödvändiga funktioner som det går och helsike. Förr hade vi en myndighet som hette Postverket. Då fungerade saker och ting!
Citera
2017-07-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Har förlorat massa saker som Postnord stulit. Nu senast gamla pengar jag skickat till Riksbanken.

Postnord ägs av svenska och danska staten. De anställer massa svartskallar som i sin tur plundrar allt de kommer över.

De på Postnord som ska dela ut posten är sådana som inte ska ha jobb (kriminella) och som är avundsjuka och inavlade patrask...som hetsar upp sig för att någon annan har något som man själv inte har eller kommit att ha. De vet ju vad som händer och det är därför man skickar ut "enkäter" där frågorna är vinklade och att man komme ut med kommunikéer att man är et bra företag som klarar av de förväntningar medan allt fler slutar skicka post med Postnord. Vem vill att en kriminell varelser och vilde får händerna på post så att man får straffavgifter och anmärkningar? Hade de som jobbar på Postnord accepterat att jag stjäl deras post och skapar avgifter och anmärkningar?
Citera
2017-07-03, 00:18
Medlem
Det är inte bara Postnord som har problem utan hela transportbranschen som sådan befinner sig i kris.

Priserna är nerkörda i botten tack vare EU och dess fria rörlighet som banat väg för osund konkurrens och kriminalitet. Seriösa åkerier lägger ner en efter en då man inte kan konkurrera med kriminellt pack som tjänar sitt levebröd på att sälja smuggelsprit, stöldgods och droger, och som kör gratis på slangad diesel. Den utarmade svenska polisen saknar helt resurser och i praktiken är det laglöst land som gäller ute på vägarna. Cabotagetrafiken blomstrar då kontroller, kunskap och resurser saknas.

Speditörerna jagar obefintliga vinstmarginaler genom att pressa sina anställda och skära i lönekostnader varpå kompetent folk flyr till andra branscher. Kvar blir gatans folk och kvalitén på det utförda arbetet blir därefter.

Utöver detta råder en enorm chaufförsbrist då vårt akademiserade storhumanistiska jämställda och klimatsmarta rike inte längre anser att yrkesutbildning och praktiska kunskaper är något att sträva efter för våra ungdomar.
Citera
2017-07-03, 12:35
Medlem
Grattis att du kom fram på telefon. Satt för en stund sen över en timme i tel.kö. Hade kommit till nr. 40 i kön när rösten plötsligt nästa gång säger att jag har plats nr. 87. Fy f.. vilken organisation. Fick en avi om att hämta ett paket på mitt utelämninsställe. Avin var okej men något paket fanns inte.
Citera
2017-07-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veloce
Grattis att du kom fram på telefon. Satt för en stund sen över en timme i tel.kö. Hade kommit till nr. 40 i kön när rösten plötsligt nästa gång säger att jag har plats nr. 87. Fy f.. vilken organisation. Fick en avi om att hämta ett paket på mitt utelämninsställe. Avin var okej men något paket fanns inte.

de måste ha tid att fika och snacka skit om kunderna. när man kommer fram kan de ändå inte svara på ens frågor. ett tecken på att man måste ha knullat till sig sitt jobb för de med talanger jobbar någon annanstans, där det inte är viktigt hur djupt man tar den och hur brett man särar i utbyte mot ett skattesponsrat jobb...
Senast redigerad av shirkhani 2017-07-03 kl. 16:27.
Citera
2017-07-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shirkhani
Då förstår jag bättre varför Postnord är förmodligen Europas sämsta postoperatör. anställer man inavlade bottenskrap som dig, negrar och omskurna kroknäsor som är analfabeter så är det ju självklart att ingen viktig post kommer fram. Man hetsar up sig att andra har något som man sjölv aldrig kommer att uppnå och man kan fråga sig vems fel det är att man är en förlorare och jobbar på ett skitställe som Postnord. Man kan också fråga sig varför Brings post ALLTID kommer fram...men det kan jag svara på åt dig för att du verkar vara hyfsat seg i hjärnan med tanke på att du jobbar på Postnord. Om man stjäl post på Bring och det sker hela tiden så får man sparken på en gång och blir polisanmäld. På Postnord knullar man till sig ett jobb via kusinen och om någon man tycker illa om för att han har något mer än man själv har får personen man hatar varningar, kravbrev och straffavgifter och så tycker man det är kul för man vet att det inte händer något för ens egen del. Det är också därför mycket folk lägger om sin post elektroniskt så att rövhål som du och sina rövpolare inte ska klunna skapa oreda i ens liv och inte ha insyn i andras liv. Jag hoppas att du blir arbetslös och knarkar ihjäl dig för det har sådana som du, kommunister som har exceptionell låg iq förtjänat. nej, jag ska inte vara så snäll med tanke på alla kravbrev och straffavgifter jag fått...och de enorma problem jag har haft på grund av inavlade rövhål som dig och dina rövpolare. jag hoppas du och alla i sin omgivning som jobbar på postnord får cancer och dör. mänskligheten behöver inte er. ni tillför inte något.

Jag varken arbetar åt Postnord eller har något samröre med dom, så du skäller på fel träd så att säga. Men lycka till med dina problem, hoppas du inte tar det allt för personligt. Livet har sina med och motgångar.
Citera
2017-07-04, 11:11
Medlem
tankermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huligan1
Med andra ord ett typiskt statligt bolag. När ska svensken förstå att statliga bolag inte fungerar lika bra som privata? Så för att svara på din fråga så är svaret ett enkelt nej.

Det enda privata företag jag kan hitta som det går att skicka försändelser med i Sverige är i så fall UPS. UPS har dock också en mindre smickrande tråd på detta forum, så ifall det skulle vara en förbättring att använda dem är nog lite osäkert.

Bring, kanske du tror är privat. Men det är också statligt. Ägt av norska staten. DHL är helägt av tyska postverket. Schenker är ägt av tyska statens järnvägar.

Så problemen som Posten (PostNord) står inför har ganska lite att göra med ägandeform, och mer med uppdraget i sig. Hade Posten varit ett helt privat företag utan samhällsansvar hade lösningen varit ganska enkel; upphör med all verksamhet som inte genererar vinst. Ingen distribution i glesbygden alltså, precis som alla konkurrenter gör.

Men då får vi kanske ett värre problem, nämligen att det blir ganska svårt att bo i glesbygden när samhällsfunktionerna försvinner. Så de som vill "lägga ner" Posten får nog fundera ett varv till på hur vi egentligen ska organisera ett samhälle.
Citera
2017-07-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shirkhani
Då förstår jag bättre varför Postnord är förmodligen Europas sämsta postoperatör. anställer man inavlade bottenskrap som dig, negrar och omskurna kroknäsor som är analfabeter så är det ju självklart att ingen viktig post kommer fram. Man hetsar up sig att andra har något som man sjölv aldrig kommer att uppnå och man kan fråga sig vems fel det är att man är en förlorare och jobbar på ett skitställe som Postnord. Man kan också fråga sig varför Brings post ALLTID kommer fram...men det kan jag svara på åt dig för att du verkar vara hyfsat seg i hjärnan med tanke på att du jobbar på Postnord. Om man stjäl post på Bring och det sker hela tiden så får man sparken på en gång och blir polisanmäld. På Postnord knullar man till sig ett jobb via kusinen och om någon man tycker illa om för att han har något mer än man själv har får personen man hatar varningar, kravbrev och straffavgifter och så tycker man det är kul för man vet att det inte händer något för ens egen del. Det är också därför mycket folk lägger om sin post elektroniskt så att rövhål som du och sina rövpolare inte ska klunna skapa oreda i ens liv och inte ha insyn i andras liv. Jag hoppas att du blir arbetslös och knarkar ihjäl dig för det har sådana som du, kommunister som har exceptionell låg iq förtjänat. nej, jag ska inte vara så snäll med tanke på alla kravbrev och straffavgifter jag fått...och de enorma problem jag har haft på grund av inavlade rövhål som dig och dina rövpolare. jag hoppas du och alla i sin omgivning som jobbar på postnord får cancer och dör. mänskligheten behöver inte er. ni tillför inte något.

Brings post kommer inte alltid fram heller, det har post och telestyrelsen konstaterat....och stjäl du post på Postnord blir du också uppsagd. Du får nog läsa på lite...
Citera
2017-08-15, 21:04
Medlem
Min brors kusins avatar
Postnord skulle kanske inte ha en Facebok sida

https://www.facebook.com/pg/postnordsverige/reviews/?ref=page_internal
Citera
2017-08-16, 08:44
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Postnord skulle kanske inte ha en Facebok sida

https://www.facebook.com/pg/postnordsverige/reviews/?ref=page_internal

Ja jävlar vad dom blir sågade där men går helt i linje med mina egna erfarenheter med Postnord.

Värre än Italienska postverket nu.
Citera
2017-09-15, 16:22
Medlem
brianmolkos avatar
Vad är det med deras sida var är portotabellen,
Förut kunde man räkna ut paketet storlek, men inte nu ?
Finns ju inte en portoberäkning, där jag kan fylla i storlek på mitt paket och vikt, ?
Som sagt det blir ju skillnad i storlek på skicka 2 kg fjädrar eller 2 kg blykulor

och vad är grejen med köpa frakten innan man vet vem som köper
Jag menar, jag borde ju kunna få fram ett pris innan om jag lägger ut på Tradera, ska ju inte behöva boka frakten innan för få veta priset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in