2017-06-14, 08:11
Medlem
Rabbahs avatar
Inte minsta förvånande överhuvudtaget. PostNord har blivit ostrukturerat och mycket missnöje bland anställda.

Det är bara en tidsfråga...
Citera
2017-06-14, 10:50
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugTracersbutt
Ja vad händer egentligen? Nu senast har ett paket returnerats för att paketet inte hämtats ut och så vågar de påstå att man skickat både avi och påminnelse om det, har inte fått någonting Är det någon klåpare på PostNord som gjort fel?

Frågan är om man i framtiden kommer våga beställa saker, är som att spela på lotto (kommer paketet fram eller inte), blir antingen vinst eller i detta fall 1000SEK i sjön.

Varför du inte fått en avi är såklart svårt att svara på. Du borde fått en när det kom fram och en påminnelse.

Men när du beställer borde du få ett kollinummer och då kan du gå in och se när paketet är framme själv. Du kan också välja avisering i mobilen. Detta är såklart mer direkt och snabbare än att vänta på en pappersavi.
Citera
2017-06-15, 22:33
Medlem
Kan bara bekräfta att två högre chefer har precis "slutat".
Citera
2017-06-15, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myggenaes
Kan bara bekräfta att två högre chefer har precis "slutat".

Är det på Härryda postterminal de varit chefer över?
Trodde de aldrig de skulle bli upptäckte när de förskringrade de anställdas löner.
Citera
2017-06-30, 13:16
Medlem
Vikras avatar
Kan man göra något åt Postnord?

Postnord är enligt mig ett av Sveriges största skit företag, en bra majoritet av allt jag har att göra med dom blir fel. De ger mina grannar min post, de ljuger om att de försöker leverera till mig osv. Vad kan jag som privat person göra åt det? De skiter ju fullständigt i vad jag har att säga när jag ringer upp och frågar hur det står till, de skrattar år mig när jag föreslår att hämta mina egna paket från deras distributionsterminal, det bästa jag fått ut efter kontakt med Postnord är efter 3 samtal med supporten fått lov att prata med någon supportledare som kunde säga åt leverantören att säkerställa att jag är hemma. Dagen efter det fick jag en knack på dörren och fick mitt paket i näven. Det är ett av de få paketen som skulle levereras till mig där brevbärare faktiskt kollat om jag är hemma eller inte innan de rapporterar mig som otillgänglig. Vad kan jag som privat person göra? De bryr sig uppenbarligen inte det minsta om mig, ska jag ta ut min ilska likt barnen i ghettot och börja hota brevbärarna? Det leder ju inte till någon bättring, snarare tvärt om, jag blir av med mina aggressioner på andras bekostnad. Kommer ju bara bli ännu sämre levererat. Behöver jag sätta larm i min brevlåda och jaga postbilarna som om jag vore en hund? Sluta beställa från sidor som inte ger mig möjligheter för annan leverans? Hur gör ni för att slippa all obehaglig kontakt med detta skit företag?
Citera
2017-06-30, 13:18
Medlem
BigIvars avatar
I praktiken kan man nog inte göra ett piss

http://www.pts.se/
Citera
2017-06-30, 13:44
Medlem
Börja med att anmäla förlorade eller brev som kommit fel till PTS! För var 50 brev som skickas kommer ett bort.. Så betänk på en gata eller höghus med 50 lägenheter som ska ha post en dag så är det ett som kommer bort. Kanske är det en räkning.... Kanske är det något värdefullt!
Citera
2017-06-30, 13:47
Medlem
Med andra ord ett typiskt statligt bolag. När ska svensken förstå att statliga bolag inte fungerar lika bra som privata? Så för att svara på din fråga så är svaret ett enkelt nej.
Citera
2017-06-30, 13:56
Medlem
Har förlorat massa saker som Postnord stulit. Nu senast gamla pengar jag skickat till Riksbanken.

Postnord ägs av svenska och danska staten. De anställer massa svartskallar som i sin tur plundrar allt de kommer över.
Citera
2017-06-30, 14:02
Medlem
Låt Uber ta över postnord, gör om alla anställningar till frilans!
Citera
2017-07-01, 03:04
Medlem
hugTracersbutts avatar
Köpte en grej för 300 från Japan, var tvungen att betala 200 extra för det. Är det ens vettigt? Visst, tullen ville ha typ 70 SEK, sen skulle postnord råna mig på 140. Men med tanke på hur mycket som beställs från Kina, varför är det bara mina saker från Japan som fastnar.
Citera
2017-07-01, 05:21
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huligan1
Med andra ord ett typiskt statligt bolag. När ska svensken förstå att statliga bolag inte fungerar lika bra som privata? Så för att svara på din fråga så är svaret ett enkelt nej.

Tveksamt, de privata postbolagen är minst lika dåliga (DHL, Schenker, UPS osv. riktiga skitföretag).
Det handlar om att de som regel anställer åsnor. Ibland är brevbärarna som anställts halvanalfabeter, ibland är de tjuvar.

Jag har haft båda sorter, de försvinner ganska snabbt om man klagar.

Just Post och Paket branchen är komplett värdelös oavsett om det är Privat eller Statligt, det är underligt att hela branchen är fylld med klåpare och tjuvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in