2017-08-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ingen har beskrivit henne som en övermänniska. Det var en person med mindervärdeskomplex i tråden som ifrågasatte om hon hade någon utbildning. Sen fattade han inte när han fick info om det.

Hon var välutbildad på bl a flera utländska universitet och kunnig i de ämnen hon skriver om samt verkade allmänt intresserad av många olika ämnesområden.

Tack så mycket för att du klargjorde detta, så slipper jag spekulera i icke relevanta teorier! Det känns relevant att få fram så mycket fakta som möjligt om KM och PM:s bakgrund för att få en bild av förloppen innan det eventuella brottet.
Citera
2017-08-15, 21:00
Medlem
Citat:
Det där med att kasta verktyg har jag inte läst någonstans.
Varifrån kommer de uppgifterna som nu har upprepats rätt många gånger i tråden?
En vän o arbetskamrat. Står i alla tidningar.
Citera
2017-08-15, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det känns som man inte kan komma i land utan hjälp från en ubåt, man måste som sagt han en båt som möter upp eller docka den helt i kajen vilket antagligen bara går på ett par platser. Rent tekniskt tror jag hans lögn faller på detta.
Det skulle dock vara intressant att veta vad han hade för plan med sin båttur och varför han väljer att inte kontakta någon som möter upp henne. Jag tror inte heller hon hade en tanke på att tex ringa en taxi, det hade polisen kunnat spåra via hennes mobil om hon gjort detta.
Tragiskt att en sån ung kvinna ska behöva dö till synes helt i onödan av en tokig raketforskare som spårade ur.
Varför !! är det så många som tror att hon är avliden? så länge man inte vet. .......är hon lika mycket i livet ..... (Hon är helt enkelt frivilligt förvunnen)......jag har mycket svårt att tro annat.....
Citera
2017-08-15, 21:02
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Det där med att kasta verktyg har jag inte läst någonstans.
Varifrån kommer de uppgifterna som nu har upprepats rätt många gånger i tråden?
von Bengtson
Citera
2017-08-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Spelar det någon roll på vilka punkter han har ändrat sig?

Svar Ja. det var det som diskuterades om du hade läst det hela från början.
Citera
2017-08-15, 21:04
Medlem
Enligt danska sjöfartsverket betraktas ubåten som fritidsbåt och dess omfattats inte av krav på radio och AIS om dom är mindre än 24m. Däremot omfattas dom av sjörättsreglerna och ska vara utrustade med flytvästar och använda lanternor mellan solnedgång och soluppgång.

https://www.b.dk/nationalt/ingen-aner-hvor-nautilus-har-vaeret
Citera
2017-08-15, 21:04
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alamos
Hon var lättad över att se dem men inte obekväm ?

Norrmän översätter dansk artikel som läses av svensk...

"Lettet" har många synonymer... Den danska artikeln skriver "Glad", mellan raderna mer som att hon tyckte det var kul att vara ute i ubåten.
Citera
2017-08-15, 21:05
Medlem
Har funderat en del och lyckats följa vissa dela av tråden.
Om man leker med tanken att hon faktiskt blivit avsläppt, har pojkvännen alibi fram tills hon anmäldes försvunnen? Kan de möjligen börjat bråka kort efter hon kommit i land? Och han försökt få det att se ut som PM är skyldig? Sänkning av ubåten kan han kanske ha planerat ändå?
Citera
2017-08-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Enligt danska sjöfartsverket betraktas ubåten som fritidsbåt och dess omfattats inte av krav på radio och AIS om dom är mindre än 24m. Däremot omfattas dom av sjörättsteglerna och ska vara utrustade med flytvästar och använda lanternor mellan solnedgång och soluppgång.

https://www.b.dk/nationalt/ingen-aner-hvor-nautilus-har-vaeret

OK så det är Danska Söfartstyrelsen som är ansvariga....samma söfartstyrelse som vägrar ge Grönland elektroniska sjökort....
Citera
2017-08-15, 21:08
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Tror du ska läsa igenom inläggen ordentligt före du svarar, du framstår bara som dum arnnars.

Det skrivs i tråden nästintill hela tiden om att PM nu sagt att han "inte" har släppt av KW i land vilket är falska rykten som blossar upp i tråden. Finns ingen säker källa på att han sagt detta..

Utan det vi vet är att han har ändrat/ljugit i sin ursprungsberättelse, vad han ändrat vet vi inte, om han har ljugit? Ja troligtvis..

Om jag måste förklara mer djupgående för dig om vad jag menar med att " Vi inte vet vad han har ändrat i sin berättelse " så hör gärna av dig.
Tack för ditt kritiska tänkande. För alltförmånga är det tydligen omöjligt att hålla flera dörrar öppna. Han KAN ha ljugit för att dölja sina egna handlingar. Men eftersom vi inte får veta vad han ändrat eller vad han påstår har hänt måste vi vara öppna för att det kan vara en ändring som för oss NÄRMARE sanningen. Jag börjar skarpt ogilla att polisen får härja fritt så länge utan insyn i vilka fakta de har!!
Citera
2017-08-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Onsdag? Var har du fått den uppgiften ifrån?

Jag har tidigare länkat till den artikeln där en annan kollega i samma sällskap säger att han fick besked om den inställd turen redan på onsdagen
Citera
2017-08-15, 21:09
Medlem
Jan66s avatar
Vet ej om dessa bilderna visats här i tråden.
Från BT.dk

http://www.bt.dk/danmark/johan-saa-savnet-svensk-kvinde-paa-ubaaden-i-oeresund-en-ting-undrer-ham
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in