2017-08-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Jag har bara sett bilden, men inte videon. Det ser ut att vara KW på bilden. Har du en länk till videon?

Hur ska någon kunna vara 100% säker på något i detta fall?

Her er videoen der de er tre personer i tårnet, du må nok zoome inn for å se det. Det ser ut som KW(men er det ikke), PM og en mann med svart caps.

https://www.youtube.com/watch?v=eb9h0qbcIuM
Citera
2017-08-15, 18:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, för hade han velat göra något sådant hade han såklart lockat med sig en kvinna ner i ubåten utan att någon vetat om det. Hade gått lätt genom någon kontaktsajt på nätet, varför inte Bodycontact. Tror att många kvinnor skulle ha nappat på frivilligt ubåtssex med självaste kaptenen. Många kvinnor går med på mycket knasigare saker (har jag hört ). Nu med Kim visste han ju att han skulle bli den första att misstänka, nästan den enda... så dum är han liksom inte! Vad det än var som hände, så kan det inte ha varit förplanerat.

Håller med, tror det är något impulsartat, att han kanske surnat till om han tyckt att orojektet eller han själv inte skulle framställas så positivt. Han kanske inte gillade om det skulle bli en story om honom, att det fokuseras på honom som person (om nu så var fallet)?
Citera
2017-08-15, 18:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Jag har också problem med mördar biten faktiskt, av de klipp jag sett med mannen så är han speciell (ibland dock fullständigt helt normal) men någon mördare nej. Som jag ser det är det en olycka som hänt och han inser att han är det enda vittnet och han kommer troligtvis bli anklagad för mord/dråp (sedan kanske faktiskt var dråp, det kanske var 100% hans fel att hon dog men trots allt ett misstag ifrån hans sida)... Eller så kan det vara som du säger också, han släppte av henne i natten och det som hände senare var som sagt att han skulle försöka se om han kunde fixa problemet som han såg.

Det finns en annan grej som man kan se på klippen på YT är när dom dockar båten att det är ett 3 mans jobb minst... så hur han skulle kunna docka den själv (utan att skada den) verkar knepigt faktiskt...

Men som sagt att han gjorde något och båten sank verkar det ju inte vara någon tvekan om, men gjorde han det för att båten var på väg att sjunka i alla fall och kunde inte bogseras, eller var det för att den återigen inte kunde bogseras med båten han räddades av och låta en +30 tons koloss i mitten av en farled vara kunde blivit blivit grymma skador på större båtar (som kanske till och med gått på grund). Eller försökte han i sista sekund undanröja några bevis... ja ja...

Om PM tänke i de banor som du tänker dig att han gjorde så borde han ha tänkt exakt likadant kring det han faktiskt har gjort, talat osanning samt sänkt sitt fartyg.

Menar du att det var ett bättre alternativt för honom, att faktiskt medverka till att han blir misstänkt för vållande till annans död genom att göra som han har gjort?

Lägg ner din teori, den är värdelös och motsägelsefull så det osar om det.
Citera
2017-08-15, 19:00
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Har redan dragit upp ett antal inlägg där jag förklarar (varav ett av du till och med svarat på, men du förstod mig väl antagligen inte antar jag). Tekniska undersökningar kan sällan visa tanken bakom, vilket är det vi (jag) spekulerar om...
Fast jo, i det här fallet kan man det. Ventilerna var öppnade och det är ingenting som bara sker utan medveten handling. PM vet givetvis exakt hur båten fungerar.
Citera
2017-08-15, 19:00
Medlem
Eventuellt DNA spår kommer att finns kvar i de naturliga pölarna som bildas efter att båten tagit in vatten -

Hittar man ens ett uns av kims blod - så kan saken fortsätta i högre instans; bara för att man hittar dna betyder ju inte att någon är död - dna finns överallt hela tiden....
Citera
2017-08-15, 19:04
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Det fetade var det som fick mig att tänka. Det är ju kanske det mest graverande beviset mot honom. Jag tror heller inte riktigt på min version , men grundtanken var just att sänkningen kanske inte var för att röja undan bevis utan av uppgivenhet. Jag tycker iaf att min lilla spekulation är något mindre befängd än Columbianska maffian!

Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Hahaha, okej det kan jag hålla med om ska man vara sån belyser du ju grundproblemet, vi har för lite info - i princip lika mycket nu som i fredags liksom!
En sak talar för att PMs story faktiskt är i grunden oförändrad (dvs han vidhåller att KW blev avsläppt) är ju att alla andra möjliga förklaringar (t.ex. en olycka) skulle innebära att han då kan ge en ungefärlig position där KW drattade i alternativt dumpades. Och eftersökningarna har inte varit koncentrerade på ngt specifikt område vad jag vet.
Citera
2017-08-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag efterfrågar en profilbild på KW, någon som kan bistå med det?

https://www.facebook.com/kmwll
Citera
2017-08-15, 19:06
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag borde egentligen anmäla dig för trams. Av vilken anledning anser du att det är helt omöjligt att han satt av henne levande på en holme eller ett skär? Vi vet ju att han hade ett häftigt humör, och att han jämt blev osams med folk och särskilt journalister. Behöver inte vara konstigare än när en bilägare blir trött på sin tjatande och gnatande passagerare och säger "kliv av". Miljön med kobbar och skär var ju inte konstig för honom. (Men för en urban ung kvinna kan den ha blivit för mycket.)

Kan också vara så att hon själv begärde att bli avsatt, t.ex. för att han tafsade på henne, eller höjde rösten så att hon blev rädd.
Då borde han rimligen kunna berätta var hon är och ställd inför anklagelsen om mord hade han nog gjort det.
Citera
2017-08-15, 19:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
En sak talar för att PMs story faktiskt är i grunden oförändrad (dvs han vidhåller att KW blev avsläppt) är ju att alla andra möjliga förklaringar (t.ex. en olycka) skulle innebära att han då kan ge en ungefärlig position där KW drattade i alternativt dumpades. Och eftersökningarna har inte varit koncentrerade på ngt specifikt område vad jag vet.

Eftersom att PM uppenbarligen inte vägleder polisen så talar det för att det inte var en olycka.

Beträffande PM:s bror som har uttalat sig i media så påstår han att PM inte hade en klocka och därför inte kan uppge tidpunkter, han är ingen tidsmänniska.

Det vore bra att veta när PM övergick från att vara en tidsmänniska till att inte vara det, det finns nämligen minst en bild på internet där PM bär ett armbandsur.

Ligger det i generna att fara med osanning eller är det bara typikst danskt?
Citera
2017-08-15, 19:09
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Ajdå. Blir väl böter på det då. Fast man får inte ha ihjäl människor heller så jag tror inte att han bryr sig om huruvida det var lagligt eller inte...
Förstår hur du tolkar det men om man inte kan bevisa mord, menar jag att det ändå måste bli en sjöförklaring, det kan bli tufft och t om kasta ljus över det polisen inte får fram.
Citera
2017-08-15, 19:12
Medlem
Citat:
Ok ny idiot teori...

KW sätter sig/står på däck (fören), båten är ytgående och hon vill ta bilder. Han är inte riktigt nöjd med båtens balans, han går ner och pular och donar för att fixa men sänker den 1-2 meter hon åker av... efter 30-40 minuter så går han upp i tornet och hon är borta... han får fullständigt panik... irrar omkring lite men bestämmer sig för att det bästa han kan göra är att "spela" oskyldig och säga att han släppt av henne innan.

Har PM åstadkommit hennes död så är det troligt på detta vis något inträffat, Även fast PM verkar vara lite halvt galen och instabil så tror jag ej att han mördar henne medvetet utan PM och KW är på ubåten för att göra reportaget och som du skriver, KW Står i tornet uppspelt med mobil kameran medans PM ska fixa med nått där nere. Nått händer KW flyger av ubåten hamnar i vattnet eller stor sannolikhet i propellern.

PM som har svårt att kontrollera känslor är instabil och troligtvis svårt att tänka klart i svåra situationer med panik inte kontaktat någon om vad som hänt utan driver omkring en stund tillslut är det mitt i natten och han bestämmer sig för att låtsas som ingenting.

Han sänkte dock ubåten medvetet vilket tyder på att han borde ha viljat städa båten invändigt eller rent utav förstöra elektroniken
Citera
2017-08-15, 19:12
Medlem
valleros avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Eftersom att PM uppenbarligen inte vägleder polisen så talar det för att det inte var en olycka.
Det talar i alla fall för att PM inte påstår att det var en olycka, vilket var det jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in