2017-08-15, 17:19
Medlem
Tydligen gillade KW Kim Il Sungs ideologi. Detta är all vägledning man behöver.

https://www.instagram.com/p/rufUeOoi6R/?taken-by=kimw4ll

Citera
2017-08-15, 17:20
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrmanStake
Tänker man att Madsen kvävt henne nere i ubåten, antingen med egna händer eller genom att manipulera atmosfären nere i båten. Sedan paketerat henne bra och hivat upp henne med ett rep genom valfri lucka så är det absolut inte omöjligt att lyckas. Det har säkert tagit sin tid och varit tröttsamt men hellre få henne av båten än låta henne ligga kvar? Inte omöjligt och verkligen troligt om hon dödats ombord.

Luckan i fören är väl i sådana fall det troligaste, då trappan i tornet blir rätt svårt (inte omöjligt men väldigt svårt på alla möjliga sätt)...
Citera
2017-08-15, 17:23
Medlem
En av mina första tankar gällande det här fallet - var att kvinnan håller sig undan medvetet i maskopi med Madsen -

Jag tänkte att man journalistiskt ville bevisa hur lätt en person kan försvinna och dödförklaras -

Man har sagt mig att man ska lita på sin första instinkt.
Citera
2017-08-15, 17:24
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluis
Om hon har gjort motstånd - så bör Madsen ha en massa klös och rivmärken på sin kropp.
Det kan vara just sådana märken på hans kropp som gjorde att polisen valde att häkta honom i stort sett omedelbart trots att det för oss bara fanns den svaga omständigheten att ubåten sjunkit. Man gick ju ut med en gång och talade om att det var tal om ett mord, dråp eller vållande till annans död.

Han kan ha försökt bortförklara märkena på sin kropp genom att säga att att han hållit på att reparera ubåten - reparationshistorien kan vara tänkt att förklara både varför ubåten sjönk och varför han hade massor av rivsår på armarna.
Citera
2017-08-15, 17:26
Medlem
Profanitys avatar
Hon blev sugen på att gå längst fram på nosen av ubåten & njuta med armarna uppe i luften med solnedgången i ögonen, samt ta ett par kort på PM ur ett fräckt perspektiv då den givetvis var uppe (ubåten för intresserade). Hon halkade och hamnade i plurret. PM tänkte wtf?!?!?!!?. Ubåten glider vidare under ca 30 sekunder innan han får stopp på den. Ingen skymt av Kim....alls. Här läste ni det först.
Citera
2017-08-15, 17:29
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille

Citat:
Du kan inte tekniken bakom men ändå ska du förklara hur det gick till när ubåten sänktes. Okej.

Men va fan du sitter själv inte och spekulerar då alltså? Allt du skrivit in denna tråd är inga spekulationer utan rena fakta? Spännande...

Klart jag inte vet hur dessa ballasttankar fungerade, gör du? Detta är som sagt ett hemmabygge mer eller mindre. När du får hål flyttankar (dom tar in vatten) så kanske du behöver ha motorn igång för att pumpa in luft för att motverka hålet/felet osv... men du vet alltså att så inte är fallet... grymt!
Berätta gärna!

Citat:
Det är så enkelt som att PM öppnade ventilerna till ballasttankarna och sprang upp i tornet för att invänta vattenytan. Ingen annan förklaring är varken rimlig eller sannolik vid detta laget.

Spännande för du kan inte berätta varför? du verkar tro att mannen är en fullständig psykopat och sänker ubåten (som det verkar inte finnas ett enda bevis i hittills) bara för att??? (ja vad? psykbryt? han tyckte det var roligt?) eller kan det vara så att båten inte kunde bogseras pga av att han visste att så motorn inte fungerar så kommer den att sjunka och kanske dra den lilla båten eller den lite större båten med sig... och låta den bara driva runt kanske inte är så smart utan el för ljus eller något... det kan bli en ännu större olycka...

Citat:
Kan alla förstå detta nu? Tack.
Vi vet alla vad som hände, men vi spekulerar varför... sitter du inne med svaren så ut med dom då...
Citera
2017-08-15, 17:30
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
En av mina första tankar gällande det här fallet - var att kvinnan håller sig undan medvetet i maskopi med Madsen -

Jag tänkte att man journalistiskt ville bevisa hur lätt en person kan försvinna och dödförklaras -

Det blir nog en dyr nota då, för detta dåliga "skämt". Bör väl även finnas något straffbart även. Sedan skall man fråga sig : Skulle Kim kunna göra detta till sina nära och kära, tex föräldrarna måste ju vara utom sig i oro ! Vet om en äldre snubbe som fick hjärtinfarkt för att ha sett på Finnkampen !
Citera
2017-08-15, 17:30
Medlem
Citat:

Ja tänkte också så, de båda blir världsberömda sen när det är över och kan skriva om detta
Citera
2017-08-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Profanity
Hon blev sugen på att gå längst fram på nosen av ubåten & njuta med armarna uppe i luften med solnedgången i ögonen, samt ta ett par kort på PM ur ett fräckt perspektiv då den givetvis var uppe (ubåten för intresserade). Hon halkade och hamnade i plurret. PM tänkte wtf?!?!?!!?. Ubåten glider vidare under ca 30 sekunder innan han får stopp på den. Ingen skymt av Kim....alls. Här läste ni det först.

Knappast, han sänkte ubåten för att det var en brottsplats.
Citera
2017-08-15, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det kan vara just sådana märken på hans kropp som gjorde att polisen valde att häkta honom i stort sett omedelbart trots att det för oss bara fanns den svaga omständigheten att ubåten sjunkit. Man gick ju ut med en gång och talade om att det var tal om ett mord, dråp eller vållande till annans död.

Han kan ha försökt bortförklara märkena på sin kropp genom att säga att att han hållit på att reparera ubåten - reparationshistorien kan vara tänkt att förklara både varför ubåten sjönk och varför han hade massor av rivsår på armarna.

Ja det kom ju fram rätt så tidligt att han hade synliga blåmärken i ansiktet, runt ögat - men att det var 2-3 veckor gammalt -

En rättsläkare ser ögonblickligen om det är mekaniska eller biologiska sår. Och det är faktiskt en direkt orsak till att frihetsberöva honom 3 veckor till att börja med ..... och där är vi.

Kanske kanske inte.
Senast redigerad av Bluis 2017-08-15 kl. 17:36.
Citera
2017-08-15, 17:34
Avstängd
OM detta hade hänt i Sverige skulle projektet stoppats på tidigt stadium. Tror inte det skulle tillåtas att bygga en privat u-båt.
Citera
2017-08-15, 17:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Det kan du fetglömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in