Citat:
Ursprungligen postat av
TorkelSnorkel
Tycker kanske att det fetade är litet förhastat. Det är ett ovanligt fall och det kan finnas en ovanlig förklaring.
Jag vill inte helt utesluta en olycka. Omständigheterna kan ha varit sådana, att PM av någon anledning inte ville eller kunde larma.
Tycker också det är aningen svårt att förklara hur stämningen kan övergå från avslappnad i tornet till brott/misshandel/mord på så kort tid. Som ende besättningsman ombord borde PM dessutom haft för mycket att göra för att hinna tänka på sex, misshandla etc.
Mmmm, och har det kommit fram att PM blivit våldsam tidigare? Någon nämnde i tråden att hans fru hade en blåtira typ 2012, men utöver det har iaf inte jag sett mer än att han blir verbalt arg. Att gå från att skrika på någon till att rakt av mörda någon så ska det till mer än att hon råkat ta upp ett lite känsligt ämne... Samtidigt tycker jag att det här med att han sänkte ubåten tyder på just det, att hon avlidit på ett sätt som lämnar spår.
Dessutom - hon lär ju isf gjort motstånd, rivsår, blåmärken, trasiga kläder, allt sånt är spår han inte kan tvättat bort i ubåten (okej, kläderna kan han droppat i sjön). Det har vi inte hört något om, men det kanske polisen isf hemlighåller, eller så har han inga såna spår på sig. Säga vad man vill, men storyn är iaf för mig lika oklar nu som den var när man fick höra att han var själv på ubåten och hon var saknad..