2017-08-15, 06:43
  #6061
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Medvetet och medvetet... det enda vi vet just nu är att han gjorde något och ubåten sjönk, dvs en handling han gjorde och båten sjönk... det är ju inte helt klarlagt att han medvetet sänkte båten. Polisen har ju bara kommit fram till att han gjorde en sak som sänkte båten...

Det kan ju fortfarande vara så att han gjorde ytterligare ett fel...

Jag kan inte den tekniken bakom denna ubåt... men det kan vara så enkelt att motorerna (med det felet som fanns på båten) var det enda som höll uppe båten... de kanske länspumpade... han ser sin chans att bli räddad och stänger av motorerna och vet att båten kommer sjunka...
Du kan inte tekniken bakom men ändå ska du förklara hur det gick till när ubåten sänktes. Okej.

Det är så enkelt som att PM öppnade ventilerna till ballasttankarna och sprang upp i tornet för att invänta vattenytan. Ingen annan förklaring är varken rimlig eller sannolik vid detta laget.

Kan alla förstå detta nu? Tack.
Citera
2017-08-15, 06:45
  #6062
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Om två starka personligheter vill ha sin vilja eller tyckande igenom så kan en ev konflikt bli större.
Hemma eller på krogen kan vi välja att gå därifrån, ibland med att smälla igen nån dörr. Men vad gör man i en trång ubåt när det hettar till ordentligt ?

Det håller ju inte att enbart säga: Håller du inte käften så åker du ut !?
Många här verkar tro att kvinnor är idioter. Just på grund av att de vet, och alltid har vetat att de är det svagare könet fysiskt så inser en kvinna i en u-båt eller på någon annan ödslig plats, ensam med en man man inte känner, att man inte retar upp denne på något sätt.
Citera
2017-08-15, 06:55
  #6063
Medlem
Många tror att PM sänkte ubåten för att sopa undan spår efter ett dråp. Det kan ju också röra sig om ett kilo kokain som spilldes ut. Kanske av Kim som då fick sätta livet till.

Varför är PM ute och kör om nätterna för? Vad är nöjet med det? Nej det kanske inte är ett nöje
Citera
2017-08-15, 07:08
  #6064
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Många här verkar tro att kvinnor är idioter. Just på grund av att de vet, och alltid har vetat att de är det svagare könet fysiskt så inser en kvinna i en u-båt eller på någon annan ödslig plats, ensam med en man man inte känner, att man inte retar upp denne på något sätt.
Just därför känns det sexuella motivet nära till hands.
Citera
2017-08-15, 07:19
  #6065
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Det tror inte jag heller på. Frugan hans uppvisar en selfie med blåtira (2012) på facebook. Folk frågar henne vad som hänt och hon svarar dem inte Frågan är om PM och hon var ett par 2012?

Min misstanke är att dråpet (det förmodade) är politiskt på något sätt. Kim har/hade starka böjelser för Nordkorea (se hennes instagram). Vi har 2 osmidiga personer instängda i samma ubåt.
Starka böjelser för Nordkorea, grundar du det på något mer än bilden på Pyongyang? Om inte så sluta komma med påståenden dragna ur röven.
Citera
2017-08-15, 07:24
  #6066
Medlem
En smart mördare hade väl surrat fast något tyngre som en kätting runt henne så hon åker ner på botten.

Att hitta henne då är mer eller mindre omöjlighet om dom inte vet exakta positionerna han färdats och dyker längs hela den rutten.

Han väljer väl en plats med ett stort djup.

Dom hittar nog inte henne.
Citera
2017-08-15, 07:24
  #6067
Medlem
Håkan Lantz (svensk uppfinnare) i tv4 morgon idag menar att ingen bygger en ubåt på 33 ton för att det är roligt. Han påpekar också att entusiast-ubåtar är antingen orange eller gul. Danskens båt är svart. Han ställer sig frågan vad Dansken egentligen har använt den till. Spännande!
Citera
2017-08-15, 07:25
  #6068
Medlem
everythingiss avatar
Hur ser möjligheterna ut att använda likhund i sökinsatserna? Jag antar att doftmolekylerna späds ut ganska rejält i och med att det är strömt vatten, men annars klarar hundar av att känna vittring på avsevärt djup... Känns hopplöst dock med tanke på sökområdets storlek. Det krävs nog att GM pekar ut platsen för dumpningen av kroppen.
Citera
2017-08-15, 07:34
  #6069
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0r
Håkan Lantz (svensk uppfinnare) i tv4 morgon idag menar att ingen bygger en ubåt på 33 ton för att det är roligt. Han påpekar också att entusiast-ubåtar är antingen orange eller gul. Danskens båt är svart. Han ställer sig frågan vad Dansken egentligen har använt den till. Spännande!

Den privatubåt i Sverige jag känner till (Malen) är också svart. Gäller Lantz funderingar även denna? En anledning att entusiaster väljer att göra svarta ubåtar kan ju vara att de ska likna de militära och därmed se mer spännande ut. Det är väl snarare forskningsubåtar och liknande som målas i lysande färger.
Citera
2017-08-15, 07:36
  #6070
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Hur ser möjligheterna ut att använda likhund i sökinsatserna? Jag antar att doftmolekylerna späds ut ganska rejält i och med att det är strömt vatten, men annars klarar hundar av att känna vittring på avsevärt djup... Känns hopplöst dock med tanke på sökområdets storlek. Det krävs nog att GM pekar ut platsen för dumpningen av kroppen.

Nej, hunden vittrar inte på djupet. Doftmolekyler frigörs från liket och når atmosfären där de om man har tur når hundens nos.

Om hunden känner doften och markerar kommer nästa utmaning, att räkna ut var i vattnet kroppen ligger, strömmar och vind är här avgörande.

EDIT;

Ja, doftmolekylerna späds ut i havet, sannolikt meningslöst att använda likhund på öppet hav. Kan möjligen vara till hjälp utmed stränder.
__________________
Senast redigerad av OY 2017-08-15 kl. 07:41.
Citera
2017-08-15, 07:37
  #6071
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0r
Håkan Lantz (svensk uppfinnare) i tv4 morgon idag menar att ingen bygger en ubåt på 33 ton för att det är roligt. Han påpekar också att entusiast-ubåtar är antingen orange eller gul. Danskens båt är svart. Han ställer sig frågan vad Dansken egentligen har använt den till. Spännande!

oj så klarttänkt. Men det här borde folk i UC3 gruppen känna till

https://www.facebook.com/groups/26947331877/
Citera
2017-08-15, 07:38
  #6072
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0r
Håkan Lantz (svensk uppfinnare) i tv4 morgon idag menar att ingen bygger en ubåt på 33 ton för att det är roligt. Han påpekar också att entusiast-ubåtar är antingen orange eller gul. Danskens båt är svart. Han ställer sig frågan vad Dansken egentligen har använt den till. Spännande!
Herre gud vilka efterblivna inskränkta tankegångar. Där sjönk mitt förtroende för Håkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in