Vi vet inte vad han har ändrat i sin utsago så vi vet inte säkert att han ljuger.
Vi har vittnesuppgifter om att han har kört nedsläckt men vet samtidigt inte om han ens hade fungerande lanternor. Vi vet inte heller om vittnesmålet är sant eller rent hittepå.
Vi vet att polisen säger att dom är säkra på att han sänkte ubåten på flit men inte om dom är 100% säkra på det eller vad det baseras på.
Vi har heller ingen som helst aning vad skälet till att han i så fall sänkte den skulle vara och det är väl tveksamt om polisen ens känner till det. Dom har iaf inte gått ut med något sådan erkännande.
Faktum är att +500 sidor senare så har vi trots allt som diskuterats och framkommit inte mycket mer än att vi nu vet att ubåten har hittats, att den har sänkts och att KW har varit med ubåten vid ett tillfälle.
Argh, han ljög om att han släppt av henne, kamerorna visar det. Sen när han blir påkommen med lögn så ändrar han sig.
Nu vänder jag mig till någon flashback-GW och har denna fråga redan ställts så ber jag om ursäkt (gigantisk tråd och lite tid). Vilka möjligheter finns egentligen att hitta KW d.v.s. om hon är död och någonstans i havet?
Första scenariot: KW:s kvarlevor sänks med tyngder av något slag.
Andra scenariot: KW:s kvarlevor hamnar helt enkelt i havet utan tyngder och tillåts flytta om nu kvarlevor gör sådant?
Tacksam för svar då min egen kunskap i lik-i-hav-ämnet är något begränsade.
Har någon sänkts med vikter på en väl vald plats lär man inte hitta något.
Många kroppar flyter upp efter ett par dagar pga gasbildning. Dock inte alla så det är långt ifrån säkert.
Möjligheten att hitta en kropp i Öresund torde vara mycket liten om inte slumpen spelar in.
Senast redigerad av GoofyGuy222 2017-08-15 kl. 20:14.
Då hade jag dumpat kroppen i Flintrännan - som är upptagen av Internationell trafik dygnet runt.....
Flintrännan är en Farled som stora fartyg måste följa efter som de är handikappade av sin stora buk....
Det passerar inte i närheten så många fartyg i flintrännan som i Drogden rännan. Passerar det ett i flintrännan kan du räkna minst 30-50 i Drogden rännan på samma tid. Minst. Gissar på ännu mer. Köpenhamns redd är dessutom en bunkerplats, vilket inte finns på svenska sidan..
Nej. En övervägande del (överväldigande kanske man kan uttrycka det) är förvisso män, men inte alla. Alla är heller inte WT, jag påstår detta då jag känner några, så är frågan om källa avklarad.
Jag känner 4 Kim, 3 kvinnor en man. Inte helt ovanligt varesig mans- eller kvinnonamn i Sverige.
Argh, han ljög om att han släppt av henne, kamerorna visar det. Sen när han blir påkommen med lögn så ändrar han sig.
Att någon slirar lite på sanningen betyder inte att man är en mördare. Då är väl alla på FB skyldiga...
Han tänkte väl att denvita lögnen skulle göra att strålkastarna inte riktades mot honom. Han saknar kanske alibi, vet om det, men vet även att han är oskyldig och vill då inte ta upp polisens resurser i onödan. Hänsynsfullt!
Det talas i tråden om KW:s extrema intelligens, och att hon är någon typ av övermänniska som har sjuka extrema utbildningar och förmågor, samt att det nu spekuleras i att internationella krafter har kidnappat henne i utbytesförslag för att komma åt hennes extrema intelligens. Är det någon som kan fylla i lite här om vad som egentligen stämmer? Jag hade tidigare aldrig hört talas om henne.
Tacksam för svar (detta kan bli relevant vid senare tillfälle, och eventuellt skapa nya teorier om motiven).