2017-08-15, 00:05
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Sen provocerade hon honom. "Kan du inte dyka med ubåten?". Han svarar "Inte säkert". Hon svarar "Vad ska man med en ubåt då?"

Han sänker henne och sen ubåten för då är det roliga över. Varför ha en ubåt som man inte dyker med. Ragga brudar duger den inte heller till.

Är ju snarare en artikel det handlar om än en dejtingresa. Eller ville du fortsätta spåna vidare på snusket och Titanic-sagan?
Citera
2017-08-15, 00:06
Medlem
kejsarinnakanels avatar
[quote=Max3x|61502421]I*grid W*ll, Kommunikationschef

Hela familjen är inom media, fadern o brodern är fotografer.

Pojkvännen o Von B (PM's tidigare "vapendragare") verkar ha en liknande mix av teknikintresse o mediaintresse. Jag tror att det är där vi finner kontaktytan mellan PM o KW.

EDIT: Några länkar...

https://da.wikipedia.org/wiki/Kristian_von_Bengtson
Även PMs hustru är i samma bransch
Citera
2017-08-15, 00:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tänkte på en annan sak, om man kollar på de artiklar hon skrev i Guardian, så var det ju mycket "weird" och "queer". Hon skrev om konstiga människor i utkanten av samhället som hade underliga saker för sig ungefär. Det kan mycket väl vara så att Madsen förväntat sig att hon skulle skriva en hyllningsartikel, men så började han märka på hennes frågor att hon såg NER på honom. Såg på honom som något konstigt litet kryp som hon ville sätta under förstoringsglaset. Reda ut varför det gått så snett, typ.

Något sådant kan jag föreställa mig, att repirtaget inte verkar gå i riktning som han förväntar sig.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Nu är jag inte med igen. Det måste ju vara säkrare att färdas UNDER de andra fartygen, om det är mycket trafik, än att färdas mitt ibland dem på ytan i en låg farkost som kanske inte syns? Eller menar du att det ändå är för grunt för att vara säkert, och att kölarna på de stora fartygen går för långt ner?

Ja, bland annat. Och eftersom att jag i motsats till många andra har sökt information om Nautilus, bland annat film från dykning med fartyget så vet jag att man är rädd för att bli påkörd, till exempel när man går upp till ytan. Ubåten har inga sensorer, man är i stort sett blind och kan endast navigera utan att se och höra.

Du vet själv att PM framförde Nautilus i övervattensläge med släckta lanternor, varför gjorde han det om det är bättre att dyka?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Farkosten saknar pga kostnad (krav på tryckresistens) lanterna, enligt klubben.

Måste inte alla fartyg ha en röd och en grön lanterna?

Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Om det är tillräckligt djupt ja. Större delen av området är inte djupare än 10m, runt Saltholm bara några meter. Farlederna håller ca 10m dom med och klarar trafik med ett djupgående på 7-8m. Om vi då räknar med att ubåten är 4m hög (tror den är ännu högre) så riskerar man att bli på/överkörd av väldigt många av fartygen i området även om han ligger på botten. Så det är inget alternativ, iaf inte på den danska sidan. Upp emot Landskrona funkar det, men annars är det generellt rätt kört.

Uppfattat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Känns som allt för riskabelt då han i så fall varit tvungen att färdas i farleden.
Risken att bli upptäckt borde ju vara mindre om han håller sig borta från den när han ska dumpa kroppen.
Sedan spelar ju egentligen inte djupet någon större roll. Det är ju ändå som att leta efter en nål i en höstack om man inte vet var man ska leta.
Allt över fyra meter funkar ju då du inte ser botten från ytan då och om han använt vikter så ligger ju kroppen kvar på samma ställe.
Korsa farlederna ja. Men sedan kan han i princip gå på sidan om dom. Men ja, risken för att bli sedd ökar definitiv.

Ang djupet så tror jag att det generellt är rätt bra vattensikt i själva sundet. Det har iaf varit det. Så visst är det möjligt att se botten på 4m djup.
Senast redigerad av GoofyGuy222 2017-08-15 kl. 00:17.
Citera
2017-08-15, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Är ju snarare en artikel det handlar om än en dejtingresa. Eller ville du fortsätta spåna vidare på snusket och Titanic-sagan?

Titanic-sagan
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför detta intresse för undervattensläge?

Personligen (om jag vore honom dvs) så skulle jag ha tagit Ubåten till botten och legat stilla där, medans jag förbereder kroppen att dumpas.

Alternativet är ju att Ubåten är i övervattensläge, och jag har ingen kontroll över trafiken runtomkring i.o.m att jag har fullt upp med att preparera kroppen, detta tar ju min fulla uppmärksamhet. På havsbotten har jag inte detta problem.
Citera
Medlem
Citat:
Nu är jag inte med igen. Det måste ju vara säkrare att färdas UNDER de andra fartygen, om det är mycket trafik, än att färdas mitt ibland dem på ytan i en låg farkost som kanske inte syns? Eller menar du att det ändå är för grunt för att vara säkert, och att kölarna på de stora fartygen går för långt ner?

Det är helt livsfarligt att gå i u-läge kring Öresund om du inte möjligen råkar ha en militär farkost med allt bling som hör till och utbildning därefter.
Nu är det ju långt ifrån säkert att en person som bragt en annan människa om livet funderar i just sådana banor.

Sundet är så pass grunt och hyfsat strömt att du inte kan gå i u-läge utan väldigt speciella kunskaper och utrustning (som PM definitivt inte har) utan att riskera att kollidera med bottenformationer, fasta hinder eller bli påseglad av ett fartyg. För grunt och du riskerar att bli överkörd, för djupt och du slår i botten.

Sedan har Skunken redan i tidigare inlägg visat att båten troligen inte färdats i U-läge vid något tillfälle. Det utesluter inte att den inte har dykt (utan att röra sig) men det verkar mindre troligt att den åkt någonstans i annat än övervattensläge.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjärnsläppet
Farkosten saknar pga kostnad (krav på tryckresistens) lanterna, enligt klubben.

Så den hade inte ens lanternor? Och vi har gjort det som något konstigt, att han släckt lanternorna och kört utan för att inte bli upptäckt. suck. Men även aftonbladet missade kolla upp detta. Dom gjorde också nyhet om att han körde nedsläckt.

Kan du länka där du läste att den inte har lanternor? Så får vi det svart på vitt.
Citera
2017-08-15, 00:09
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirkDC
Efter många teorier om hur det har gått till så kommer ännu en till..

Kim Wall som är en duktig journalist har gjort förundersökningar och sett att det var en infekterad strid mellan PM och klubben, hon tog kontakt och PM som ville ha bra publicet och tackade givetvis ja.

Sedan vart intervjun inte som PM hade tänk sig och han spårade ur och bad Kim lämna ubåten, han kastade helt enkelt ut henne och hon fick ställa sig i ubåts-tornet när han ska köra Kim tillbaka.

Sedan finns två olika versioner:

a) PM vart så förbannad att han började dyka med Kim i tornet för att avsluta allt med öppen lucka och efter några meter under vattnet stängde sig luckan av vattentrycket och Kim var försvunnen och PM ångrade sig, han ville inte drunkna.

b) PM stängde luckan i tornet och dök och Kim hamnade i vattnet och drunknade.
När PM kom på sig själv på vad han hade gjort letade han efter henne men tyvärr utan framgång.
Jag tror detta hände i närhet av trafikerat farvattnen där han även syntes utan lanternor.
Lägg till att han hade KRONOFOGDE efter sig för att utmäta tillgångar. Raketen eller ubåten? Vart hamnar vi då? OBS SPEKULERAR.
Senast redigerad av Pandalina4 2017-08-15 kl. 00:12.
Citera
2017-08-15, 00:10
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka

Polisen vill ju att personer som varit med honom på undervattensturer ska höra av sig. Då får de ju veta om han brukar planera för mys på havsbotten, när det är unga kvinnor han har som passagerare. Det kan vara hans modus operandi för att få lammkött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in