2017-08-14, 23:56
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Tidigare trådsanning, beaver_se är sent ute.

Igår spekulerades det om hon var gay pga en felöversättning i svensk media från danska, där det talades om flickvän. Av outgrundlig anledning är detta intressant och vissa måste krampaktigt nämna det i sina inlägg. Att uppgiften inte är sann bekymrar inte.

Typiskt flashback. 9/10 är idioter och fucktards och kommer med egna "teorier". Nåväl, kvinnan är troligtvis inte lesbisk och det har inte framkommit något alls som 1) implicerar att hon är gay eller 2) förklarar varför det skulle vara relevant om hon vore gay.

Hennes sexuella läggning skulle iofs kunna vara relevant för fallet, om hon var/är gay kan man t.ex. direkt utesluta en affär mellan henne å danskdjäveln.
Citera
2017-08-14, 23:56
Medlem
Kulturmammas avatar
Jag tror att PM handlat vårdslöst och impulsivt. Kanske har någon dispyt uppstått kring någon av journalistens " dumma frågor". PM har då blivit impulsivt arg, och för att lära henne en läxa har han tvingat upp henne upp ur tornet och ut på däck. Han har sen börjat gå ner under vatten med hela ubåten.Kanske insåg han inte att hon aldrig skulle klara att simma själv in till land. I paniken efter har han sedan sänkt ubåten för att få det att se ut som om båda hamnade i vattnet.
Citera
2017-08-14, 23:57
Medlem
Tomatos avatar
Klockan 20.30 observeras ubåten när den verkar vända tillbaka till Köpenhamn 500m rakt norr om Middelgrundsfortet.
http://www.bt.dk/danmark/nye-billeder-her-er-peter-madsen-og-kim-wall-paa-ubaaden-efter-en-times-sejlads
Citera
2017-08-14, 23:58
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Jag är inne på den teorin sen tidigare med. Men jag tror att han var uppe vid Landskronadjupet och lämpade kroppen innan han seglade söderut på svenska sidan och korsade sundet rakt över till Köge.
Jag tror också att han var uppe runt Ven innan han vände nedåt. Runt 45 NM är turen, och det bör han ha klarat av under den tid han var "försvunnen".
Citera
2017-08-14, 23:59
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Jag är inne på den teorin sen tidigare med. Men jag tror att han var uppe vid Landskronadjupet och lämpade kroppen innan han seglade söderut på svenska sidan och korsade sundet rakt över till Köge.

Känns som allt för riskabelt då han i så fall varit tvungen att färdas i farleden.
Risken att bli upptäckt borde ju vara mindre om han håller sig borta från den när han ska dumpa kroppen.
Sedan spelar ju egentligen inte djupet någon större roll. Det är ju ändå som att leta efter en nål i en höstack om man inte vet var man ska leta.
Allt över fyra meter funkar ju då du inte ser botten från ytan då och om han använt vikter så ligger ju kroppen kvar på samma ställe.
Citera
2017-08-14, 23:59
Medlem
Merwinnas avatar
Jag tänkte på en annan sak, om man kollar på de artiklar hon skrev i Guardian, så var det ju mycket "weird" och "queer". Hon skrev om konstiga människor i utkanten av samhället som hade underliga saker för sig ungefär. Det kan mycket väl vara så att Madsen förväntat sig att hon skulle skriva en hyllningsartikel, men så började han märka på hennes frågor att hon såg NER på honom. Såg på honom som något konstigt litet kryp som hon ville sätta under förstoringsglaset. Reda ut varför det gått så snett, typ.
Citera
2017-08-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Hennes sexuella läggning skulle iofs kunna vara relevant för fallet, om hon var/är gay kan man t.ex. direkt utesluta en affär mellan henne å danskdjäveln.

Hon har pojkvän.
Citera
2017-08-15, 00:01
Medlem
Farkosten saknar pga kostnad (krav på tryckresistens) lanterna, enligt klubben.
Citera
2017-08-15, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu är jag inte med igen. Det måste ju vara säkrare att färdas UNDER de andra fartygen, om det är mycket trafik, än att färdas mitt ibland dem på ytan i en låg farkost som kanske inte syns? Eller menar du att det ändå är för grunt för att vara säkert, och att kölarna på de stora fartygen går för långt ner?
Om det är tillräckligt djupt ja. Större delen av området är inte djupare än 10m, runt Saltholm bara några meter. Farlederna håller ca 10m dom med och klarar trafik med ett djupgående på 7-8m. Om vi då räknar med att ubåten är 4m hög (tror den är ännu högre) så riskerar man att bli på/överkörd av väldigt många av fartygen i området även om han ligger på botten. Så det är inget alternativ, iaf inte på den danska sidan. Upp emot Landskrona funkar det, men annars är det generellt rätt kört.
Citera
2017-08-15, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tänkte på en annan sak, om man kollar på de artiklar hon skrev i Guardian, så var det ju mycket "weird" och "queer". Hon skrev om konstiga människor i utkanten av samhället som hade underliga saker för sig ungefär. Det kan mycket väl vara så att Madsen förväntat sig att hon skulle skriva en hyllningsartikel, men så började han märka på hennes frågor att hon såg NER på honom. Såg på honom som något konstigt litet kryp som hon ville sätta under förstoringsglaset. Reda ut varför det gått så snett, typ.

Sen provocerade hon honom. "Kan du inte dyka med ubåten?". Han svarar "Inte säkert". Hon svarar "Vad ska man med en ubåt då?"

Han sänker henne och sen ubåten för då är det roliga över. Varför ha en ubåt som man inte dyker med. Ragga brudar duger den inte heller till.
Citera
2017-08-15, 00:04
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Nej, vi vet inte vad han har ändrat ens. Men vi vet ju vart han sa från början att han hade släppt av henne.
Kristianstadbladet: Tidigare har Peter Madsen uppgett att kvinnan gick iland på torsdagskvällen vid en restaurang på Refshaleøen, ett hamnområde i Köpenhamn. På frågan om Madsen står fast vid sin förklaring svarar Jens Møller Jensen:

– Han har sagt att han lämnade henne klockan 22.30 på Refshaleøen. Sedan har vi fått en annan förklaring, men jag varken kan eller vill säga mer om det.
.....
En annan förklaring.
Det betyder inte att han ändrat sig helt och inte att han inte släppt iland henne. Det kan vara på en annan plats, ett annat klockslag. Det kan betyda att hon sprang därifrån efter våldtäktsförsök eller vad som helst.
Citera
2017-08-15, 00:05
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hon har pojkvän.

Så det skulle teoretiskt kunna handla om ett triangeldrama?
Kan det vara därför förhandlingen skedde bakom lyckta dörrar, med förklaringen att det inte skulle komma ut information som skulle kunna "kränka" hennes anhöriga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in