2017-08-12, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Fast var skulle dykarna leta?
Exempelvis i hamnen och bredvid kajen där hon påstås ha gått iland. Dvs om man inte redan är i princip säkra på att hon inte gjorde det men vill få det bekräftat.
Citera
2017-08-12, 23:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
På klippet er det tre personer i tårnet

Det är sant.

Med videon ville jag bara visa att Petter har kontroll över Ubåten, inte föreningen.
Citera
2017-08-13, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Var hon lesbisk?
Har hört av MSM att det var hennes POJKVÄN som anmälde henne försvunnen.
Tidigare trådsanning, beaver_se är sent ute.

Igår spekulerades det om hon var gay pga en felöversättning i svensk media från danska, där det talades om flickvän. Av outgrundlig anledning är detta intressant och vissa måste krampaktigt nämna det i sina inlägg. Att uppgiften inte är sann bekymrar inte.

Typiskt flashback. 9/10 är idioter och fucktards och kommer med egna "teorier". Nåväl, kvinnan är troligtvis inte lesbisk och det har inte framkommit något alls som 1) implicerar att hon är gay eller 2) förklarar varför det skulle vara relevant om hon vore gay.
Citera
Medlem
fittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Tycker hon på dina bilder är blondare.

Nej, det finns flera bilder på KW där hon har både ljust lätt orangefärgat hår och som brunett. Hon ändrade alltså hårfärg då och då. Sen om man färgar håret som KW verkar ha gjort så har man olika pigment beroende på hur länge sen det var man färgade.

Jag har hittat bilder på KW där hon har exakt samma färg på sitt hår som på bilderna jag länkade tillsammans med Madsen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag håller med. Allt pekar på att hon finns i båten.

Så måste det ju vara. Om KW ej finns ombord slår det direkt hål på PM:s "olycksfallsförklaring" och då framstår han ju definitivt som skyldig. Med kropp ombord kan han komma undan med vållande, dock beroende på dödsorsak och skador samt annat som rättsmed undersök kan visa.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Härligt när någon är lesbisk när de har pojkvän, eller tycker du inte?
Skrevs det inte tidigare att hon hade en flickvän i tråden? Visst sudda lesbisk då.

Tänkte på att om han dräp henne och fått ut henne, så sänkte han just båten för att försvåra så bevis inte skulle hittas.

Men samtidigt känns det skumt att döa en man frivilligt har med, och sen kasta en massa pengar i sjön med att sänka den... Skall bli intressant att få hör vad som verkligen hänt.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej, det är faktiskt märkligt. Att åka U-båt får betraktas som ett äventyr och man klär sig därefter. Typ träningskläder, mjukisbyxor hade varit förväntat.

Sen undrar jag mycket över tidpunkten. Varför åka ut kl 19?

Det behöver inte ha varit en på förhand planerad u-båtfärd från K*ms sida. Hon kan ha intervjuat honom och fått ihop matnyttig info. som hon sedan skulle använda i sin story, varpå Madsen föreslår om hon vill följa med på en tur.
I det läget nappar hon och tycker att det verkar både roligt och intressant.

Det förklarar möjligen klädseln (som jag iofs inte tycker är märklig oavsett) som en del hakar upp sig på, tidpunkten för åkturen likaså.
Citera
2017-08-13, 00:01
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag håller med. Allt pekar på att hon finns i båten.
Det som talar mot är att han åkt och irrat över 12 timmar med båten. Och i viss mån om han sänkte den medvetet.
Det känns bra mycket mer logiskt att sänka den "tom" om man samtidigt hävdar att hon blivit avsläppt kvällen innan.
Något bättre borde han väl kunnat komma upp med om hon legat död i båten efter att ha tänkt i timmar?
Citera
2017-08-13, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Exempelvis i hamnen och bredvid kajen där hon påstås ha gått iland. Dvs om man inte redan är i princip säkra på att hon inte gjorde det men vill få det bekräftat.

Ser inte riktigt varför när enbart hans uppgifter tyder på att hon varit där.

Något som inte nämnts som jag kom på nu. Kanske stod pojkvännen där och väntade den tid hon skulle blivit lämnar där till och med.. utan att han såg någon ubåt.
Citera
2017-08-13, 00:02
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
På klippet er det tre personer i tårnet
På klippet ser jag fyra personer oräknat den som filmar vilket får mig att undra om han verkligen gick ut ensam med en gäst? Stödjer mig också på detta vittnesmål: – Det stod två stycken på toppen av ubåten och den körde ut till havs vid 19.30. Det verkar som att det var en person till med i ubåten, någon som körde. Men det såg jag ingenting av, säger George som filmade när ubåten körde ut från hamnen.
http://www.expressen.se/kvallsposten/sista-sparen-efter-forsvunna-kim-wall/
Alltså kan det funnits minst en person till med på resan!?
Citera
2017-08-13, 00:05
Medlem
fittas avatar
Angående om hon är lesbisk eller inte så står en kille med samma efternamn som fotograf till bilderna AB publicerat. TW. Kan dock vara en släkting.
Citera
2017-08-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
På klippet ser jag fyra personer oräknat den som filmar vilket får mig att undra om han verkligen gick ut ensam med en gäst? Stödjer mig också på detta vittnesmål: – Det stod två stycken på toppen av ubåten och den körde ut till havs vid 19.30. Det verkar som att det var en person till med i ubåten, någon som körde. Men det såg jag ingenting av, säger George som filmade när ubåten körde ut från hamnen.
http://www.expressen.se/kvallsposten/sista-sparen-efter-forsvunna-kim-wall/
Alltså kan det funnits minst en person till med på resan!?
Om den inte var utrustad med autopilot eller bara drev en stund så visst. Undrar vem i så fall, Ringaren i Notre Dame, Mr Hyde eller hans evil twin? 😈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in