Citat:
Ursprungligen postat av
crawly
Jag kommer ihåg raketdokumentären, och minns att jag upplevde PM som väldigt märklig. Speciellt den episod som visar när han sitter och reflekterar över sig själv efter någon konflikt med övriga i föreningen.
Han verkar ju ha klart psykopatiska drag
Ja. Helt klart. Otroliga vredesutbrott som trycker ner folk, för att sedan säga förlåt och bjuda på sig själv och krama om och säga förlåt. Ett sätt att bryta ner folk för att komma dem inpå skinnet och sedan kunna styra dem. Mycket mycket obehagligt, ingen jag skulle vilja samarbeta med. Tänker på dokumentären "I psychopath" (tror den finns lågupplöst på youtube) där huvudpersonen gör just detta för att få sina offer beroende/lydiga.
Men. Ubåten är ändå hemmabygd med sina begränsningar både i fart och räckvidd, vi pratar om ett stort, men inte jättestort område som ska scannas av. Hennes kropp kan inte bara ha försvunnit. Eller kanske så erkänner Madsen vad som hänt så småningom.
Jag tror att vad som hände nog hände lite spontant, om han blev riktigt förbannad och drämde till henne, eller om han våldförde sig, lite oklart. Att han gett uppgifter som inte var lämpliga att lämna ut till pressen tyder ju på något sådant.
Därefter har han först kallsinnigt haft en plan på ett bra ställe att dumpa kroppen, men insett att varken bränsle eller tid räcker för det hela och då gjort vad han kunnat, kanske inte riktigt så välplanerat som han tänkte från början.