2017-08-14, 22:00
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Vi får nog anta att han i så fall haft något annat material att svepa om kroppen. Inte bara tyngder.

Dykardräkt kanske,

PM hade väl dykutrustning ombord.....
Citera
2017-08-14, 22:00
Medlem
Han borde kunna bli dömd utan att man hittar någon kropp. Jag tycker detta är ett uppenbart fall där den möjligheten finns. Om man aldrig hittar henne så finns det ingen annan trolig förklaring än att han har dumpat henne i havet.

Vore dock intressant att få reda på varför. Om han bara är ett kräk eller om han gjort det för att dölja något annat brott.
Citera
2017-08-14, 22:03
Medlem
Undrar vilka vilka droger som var inblandade. Kanske djupberusning.

Låter väldigt tossigt att åka runt och lukta efter lik. Fast finns det resurser till sånt antar jag danska polisen har det bra ställt.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Ja, hade de vänt där de senast sågs hade de ju varit tillbaka kring 21, senast 21,15. Så om de åkte 1,5h till och gjorde intervjun verkar ju allt som det ska.
Om något hände kan de i så fall hänt senast 20,45 då det skulle varit dags att vända hemåt?
PM kanske drog "en annan" väg hemåt eller så hände det på hemvägen?
Så kan det vara, fast jag tycker du är snål med tidsfönstret. Nästa gång han siktades, av det större fartyget, var vid midnatt, NV Saltholm, då var han troligen ensam ombord. Jag tycker det lutar åt att det hänt nått mellan Middelgrundfortet (eller vad det heter) och kajen i Köpenhamn. Eller så har han lämnat henne vid kajen och något helt okänt har hänt henne.
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Varför skulle han gå mot Saltholmen för sen gå söderut på västra sidan? Helt ologiskt. Då måste han köra ner förbi Pepparholmen också. Men han verkar vara en filur så man ska nog inte tänka rationellt för förstå hur han har tänkt. Kan då förklara varför man letar ner mot Skanör om han dumpat kroppen söder om Pepparholmen.

Det beror ju på hur långt ner han var när han upptäcktes vid midnatt.
Vill han hålla sig osynlig så är det förmodligen bättra att gå väster om Saltholm och sedan över mot Skanör.
Citera
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Japp! Då förstår jag hela grejen med ubåten. Samtidigt blir det ännu mer bisarrt att han frivilligt valt att sänka den..

Beroende på omständigheterna med båten som var i kollisionskurs med ubåten så känns det nästan som en del av avsikten var att båten skulle köra in i ubåten så det hela kanske skulle se ut som en olycka.
Citera
2017-08-14, 22:04
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Ja det var det jag skrev.
Men det finns ju inga riktiga bevis på att han verkligen gick norr om Saltholm.
Positionen som ges i AB är ju klart motstridigt. Hade det stått nordväst om Saltholmen hade det varit klarare. Men det står nordväst om Öresundsbron, vilket tyder på att han är längre ned mitt emellan fastlandet och Saltholm. Och då kan han inte gå rakt österut utan måste välja om han ska runda Saltholm norr eller söderom
Jag har inte läst AB-artikeln. Har du en länk?
Citera
2017-08-14, 22:05
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Han borde kunna bli dömd utan att man hittar någon kropp. Jag tycker detta är ett uppenbart fall där den möjligheten finns. Om man aldrig hittar henne så finns det ingen annan trolig förklaring än att han har dumpat henne i havet.

Vore dock intressant att få reda på varför. Om han bara är ett kräk eller om han gjort det för att dölja något annat brott.

Om ubåten är rensad och kroppen aldrig hittas skulle han då inte bli dömd i Sverige iaf. Det ska väl ställas utom all rimligt tvivel att han gjort så hon dött.
Citera
2017-08-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Blir ju ett rent helvete att hitta den nedsänkta kroppen i havet. Oerhört svårt. Ger det 1% att man lyckas.

Hoppas man kan sy in honom iallafall ett tag för något även utan kroppen.
Sedan att han drabbas av en depression och hänger sig i cellen.
Det kommer man troligtvis! Jag tror att om PM har dumpat henne i vattnet, vilket är det troligast scenariot, så har han självklart använt tunga vikter som sänke! Så chansen att hon kommer att hittas är nog som du säger i princip obefintlig! Men tyvärr är nog detta den bistra sanningen !
Citera
2017-08-14, 22:06
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Förutom att han ändrat sin historia och en sjömän som säger att dom omöjligen kunde hinna till den plats han skulle lämna av henne vid.
Jag vet inte vad sjömannen syfter på eftersom jag inte vet när han (eventuellt) lämnade henne, eller var nånstans heller för den delen. Att det inte gick enligt plan har vi förstått.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Finns ju exempel på folk som försvunnit under väldigt mystiska omständigheter, och där man har misstänkt att vederbörande har valt att försvinna frivilligt för att starta om på nytt.

Kanske ville hon helt och hållet avsluta sitt gamla liv genom att dödförklaras.

Kanske var allt planerat, och Raket-madsen var villig att ta risken att bli misstänkt för brott, eftersom han så gärna ville hjälpa henne.
Därav de märkliga förklaringar som han gett?

Kanske släppte han av henne någonstans, sen har hon fortsatt sin färd mot sitt nya liv.

Förmodar att polisen har kollat hennes bankkonton, transaktioner och ev. kontantuttag etc.
Kanske har hon bankkonto i både i Sverige och Danmark, för hon bodde väl hos sin pojkvän i Köpenhamn, men var skriven i Trelleborg?
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Söder om kan han inte gå. För grunt. Då måste han ner och runda Pepparholmen också.

Ja förvisso, men det kan han väl gjort?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in