2017-08-14, 21:53
Medlem
Blir ju ett rent helvete att hitta den nedsänkta kroppen i havet. Oerhört svårt. Ger det 1% att man lyckas.

Hoppas man kan sy in honom iallafall ett tag för något även utan kroppen. Sedan att han drabbas av en depression och hänger sig i cellen.
Citera
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Så han åkte alltså norr om Saltholmen och sedan öster om Peberholm för att sedan hamna utanför Sövang?
Norrut, tvärsöver sundet, söderut, tvärs över sundet. Landar i Kögebukten (söder om Sövang).
Citera
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazze93lazze
Jag känner igen 30min någonstans i tråden.. Men jag var tvungen på att ta reda på detta..

Utan dieselmotorerna på så kan syret räcka över 2 dygn för 1 person.

Detta är med dieselmotorn som driver båten framåt. (kanske helt orelevant )
Kopierat från Wiki : Nautilus can function on her diesel engine for up to eight minutes underwater but since the diesel engine, unlike the electric motor, requires a steady supply of air to operate using the diesel engine while submerged air pressure drops to close to that at 10,000 feet above sea level as the engine ingests air from the crew compartment unless the snorkel is used.

Om han ville så kunde han såklart tagit med extra syre.
Det är så ologiskt så jag kan bara tänka mig att det är en installation. Syfte: jämföra saknade människoliv, testa nationernas vilja och förmåga till räddningsinsatser. Eller att hon låg risigt till av någon anledning, och behövde hjälp att gå under jorden.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamlaborgen
Kanske förklarar det hela ändå, om den åter sjösattes i maj kanske de tidigt bokat in en färd tillsammans för ett reportage med förbättringar m.m.

Ja, fast Time, Guardian etc brukar väl låta udda personer fortsätta vara "världsberömda i hela Copenhagen" eller var de nu befinner sig?
Jag har en gång sett ett inredningsreportage gällande en privatjet ägd av någon Wall Street figur som inte nämndes vid namn.
Det kanske är något sådant, knasigt nog att uppmärksamma men en respekterad tidskrift vill inte hänga ut en eccentrisk som slår över till knasig? Och han blir sur om han får veta atthan inte blir med på bild eller ens nämns vid namn?
Citera
2017-08-14, 21:55
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Nej och det kan också vara så att hon förvandlades till en sjöjungfru och simmade iväg, vad är din poäng?
Att det är lätt att ryckas med och tro att han har gjort det. Istället för att vara öppen för vad som har hänt. Tyvärr har vi inte de fakta polisen inte släpper men jag är inte säker på att deras mål är så starkt som det verkat. Av de fakta vi fått är det inget som utesluter att han faktiskt släppt iland henne.
Citera
2017-08-14, 21:56
Medlem
Om man ska sänka en kropp från en ubåt så vart finns det tyngder att göra detta?
Som jag förstår så finns det inga, Kims kropp ligger inte på någon botten.

Medlemmar i ubåtsföreningen kan även enkelt se om det är något som saknas.
Citera
2017-08-14, 21:57
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Norrut, tvärsöver sundet, söderut, tvärs över sundet. Landar i Kögebukten (söder om Sövang).

Ja det var det jag skrev.
Men det finns ju inga riktiga bevis på att han verkligen gick norr om Saltholm.
Positionen som ges i AB är ju klart motstridigt. Hade det stått nordväst om Saltholmen hade det varit klarare. Men det står nordväst om Öresundsbron, vilket tyder på att han är längre ned mitt emellan fastlandet och Saltholm. Och då kan han inte gå rakt österut utan måste välja om han ska runda Saltholm norr eller söderom
Citera
2017-08-14, 21:57
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Att det är lätt att ryckas med och tro att han har gjort det. Istället för att vara öppen för vad som har hänt. Tyvärr har vi inte de fakta polisen inte släpper men jag är inte säker på att deras mål är så starkt som det verkat. Av de fakta vi fått är det inget som utesluter att han faktiskt släppt iland henne.

Förutom att han ändrat sin historia och en sjömän som säger att dom omöjligen kunde hinna till den plats han skulle lämna av henne vid.
Citera
2017-08-14, 21:58
Medlem
Citat:
Det är lite svårtolkat. Med den positionen kan han lika gärna gått väster om Saltholm som att han rundade den norröver. Dvs han kan inte gå rakt österut utan att köra över Saltholm, så antingen gick han väster om eller öster om.

Varför skulle han gå mot Saltholmen för sen gå söderut på västra sidan? Helt ologiskt. Då måste han köra ner förbi Pepparholmen också. Men han verkar vara en filur så man ska nog inte tänka rationellt för förstå hur han har tänkt. Kan då förklara varför man letar ner mot Skanör om han dumpat kroppen söder om Pepparholmen.
Citera
2017-08-14, 21:59
Medlem
Citat:
Ja det var det jag skrev.
Men det finns ju inga riktiga bevis på att han verkligen gick norr om Saltholm.
Positionen som ges i AB är ju klart motstridigt. Hade det stått nordväst om Saltholmen hade det varit klarare. Men det står nordväst om Öresundsbron, vilket tyder på att han är längre ned mitt emellan fastlandet och Saltholm. Och då kan han inte gå rakt österut utan måste välja om han ska runda Saltholm norr eller söderom

Söder om kan han inte gå. För grunt. Då måste han ner och runda Pepparholmen också.
Citera
2017-08-14, 21:59
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirkDC
Om man ska sänka en kropp från en ubåt så vart finns det tyngder att göra detta?
Som jag förstår så finns det inga, Kims kropp ligger inte på någon botten.

Medlemmar i ubåtsföreningen kan även enkelt se om det är något som saknas.

Det räcker väl med en verktygslåda. Eller en stoljävel. Typ. Han kan även ha skruvat loss någon del och använt det. Oändliga möjligheter.
Citera
2017-08-14, 22:00
Medlem
Hydrangeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamlaborgen
Kanske förklarar det hela ändå, om den åter sjösattes i maj kanske de tidigt bokat in en färd tillsammans för ett reportage med förbättringar m.m.

Japp! Då förstår jag hela grejen med ubåten. Samtidigt blir det ännu mer bisarrt att han frivilligt valt att sänka den..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in