2017-08-14, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euyw738
Men varför skulle PM sänka båten för? Om Kim rymt eller ville gå under jorden på något sätt varför då komplicera det hela med att sänka sin egen ögonsten. Dessutom sänker han den i panik när han upptäcker att han är eftersökt. Det där stämmer inte och just därför har hon inte rymt eller gått under jorden frivilligt
Jag hoppas du förstår att jag INTE säger att hon är i Tyskland, utan besvarade en dåres inlägg. Självklart finns ingen anledning att sänka ubåten om hon på något vis skulle ha rymt till Tyskland.
Citera
2017-08-14, 19:44
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Om det faktiskt är så att han gjorde en ca tvåtimmars tur inkl intervju med Kom Wall, satte i land henne vid kaj och sa hej då. Fortsatte ut med båten för att kolla och fixa några saker som inte var rätt, då blir hans beteende varken konstigt eller skumt. Han vinkar till kamran när han blivit räddad, gör tummenupp. Svarar antagligen att han inte vet var Kim är. Blir häktad, ser en bekant kvinna, ler o vinkar: det här ordnar sig. Blir anklagad för mord men nekar, däremot börjar han känna skuld för att han lämnat henne på en ödslig kaj i mörkret och börjar söka svar på vad spm kan ha hänt. Han förstod nog inte vidden av det förrän vid häktningen. Han kan faktiskt vara helt oskyldig och Kim kan ha råkat ut för något helt annat.

Nej. Han har ändrat sin story och har tagit tillbaka det att han skulle ha släppt av henne.
Citera
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Å ena sidan är han inte galen. Han kan säkert ha någon fin diagnos, och har solklart samarbetsproblem. Men var hittar du bevis på att han är galen.

Det var mer en allmän, slängig beskrivning av en potentiell situation än ett diagnosticerande av PM.
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Han kan ju faktiskt ha velat sänka båten just därför att han hade den där tvisten, med ubåtsföreningen. Och kanske han inte visste om att hon var borta då han gjorde det? Det vill säga, han trodde att han släppt av henne och hon kommit hem.
Har inte ens tänkt på den tvisten innan.
För hundrafemte gången. Tvisten är över. PM äger ubåten.

http://www.uc3nautilus.dk/

Citat:
På gårsdagens generalforsamling besluttede foreningen sig for at overdrage ubåden til Peter Madsen eller en af Peter Madsen udpeget juridisk person. Foreningen blev stiftet med ubådsdrømme og renovering i tankerne og ikke retslige tvister. Det er derfor med vemod, at vi i foreningsregi må stoppe renoveringen af Nautilus. Vi håber oprigtigt, at Nautilus igen vil blive søsat og leve et langt liv på havet i de nye rammer.

På vegne af ubådsforeningens medlemmer takker bestyrelsen helhjertet alle enkeltpersoner, grupper, donorer, samarbejdsvirksomheder og sponsorer for deres bidrag til den hidtidige renovering og ombygning af ubåden UC3 Nautilus.

Ubådsforeningens Bestyrelse d. 5 marts 2015
Citera
2017-08-14, 19:46
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Nej. Han har ändrat sin story och har tagit tillbaka det att han skulle ha släppt av henne.

Är det bekräftat att han sagt att han inte har släppt av henne? Är det inte ändringen som vi inte har fått veta?
Citera
2017-08-14, 19:47
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Det er tre personer i tårnet. KW?, PM? og en mann med svart caps.
Den videon är inte från förra veckan. Man ser ju till och med raketrampen i vattnet. Vet inte varför någon vill vilseleda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Utgår från att OM det nu sparas data från radar så sparas den inte i en evighet utan den borde redan ha plockats ut och lämnats till polisen.

Kan inte tänka mig annat.
Alltså, om det plockats upp är något som någon människa måste kontrollera och för att göra en sådan kontroll måste en chef säga till och chefen måste då fått en förfrågan av polisen, etc.

Visst, det kan ju hända på eget initiativ (som Inmarsat och MH370), men det är inget vi kan räkna med. Dessutom kan du ju ha rätt, polisen kanske redan fått datat. De måste ju inte spy ut det till journalister så fort de vet.
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
För hundrafemte gången. Tvisten är över. PM äger ubåten.

http://www.uc3nautilus.dk/

Okej då. Men han verkade ju ha ett konstigt förhållande till den.
Då han också sagt att det vilar en förbannelse över den.
Citera
2017-08-14, 19:48
Medlem
Hanna.Viktorias avatar
Citat:

Det sa han innan han tog över ägarskapet!
Citera
2017-08-14, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Fan också, jag hade ju hoppats på att de skulle hunnit analysera det vid det här laget. Det borde väl vara rätt snabbt gjort tycker jag.

Det där med radar hänger ju på att det finns radarstationer som täcker området där ubåten rört sig. Gör det det så vill jag hävda att det finns sparat men de har ju inte hur bra räckvidd som helst.

Nu har vi ju varit rätt bra vänner med danskarna sedan 1814 så en handritad skiss kunde vi väl i alla fall skicka till dem utan att avslöja för mycket om vår förmåga.

Sedan tror jag inte sånt som kontinuerlig havsövervakning med radar är så känsligt och hemligt, det är ju så himla lätt för fienden att mäta in var stationerna finns och dess signalstyrka etc. Och sen har vi ju civila havsövervakningen med.

Frågan är främst varför militären skulle ha radarövervakning där som är så pass högupplöst över den här bukten att man får med varenda stolle med en badring på. Det är i praktiken det man ber om. Radarsignaturen från den här pråmen lär inte va större än från en segelbåt.

Nån på FRA får säkert uttala sig men gissar att dom är fullt upptagna med att hålla ordning på sin utrustning som pekar framför allt österut.
Citera
2017-08-14, 19:50
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Om du bara läser istället så står allt på den bloggen. Ja, man kan tycka att hans förhållande till inte bara ubåten verkar konstigt.
Citera
2017-08-14, 19:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna.Viktoria
Är det bekräftat att han sagt att han inte har släppt av henne? Är det inte ändringen som vi inte har fått veta?

Jag tolkade det så i en artikel jag läste. Att det är detta han ändrat.

Ska se om jag hittar artikeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in