2017-08-14, 14:03
Avstängd
dacks avatar
[quote=Hegamon|61496808]Utifrån konflikten med ubåtsföreningen från 2015 får jag fram:

Han verkar ibland anse att ubåten var hans. Sedan att den inte var hans. Föreningen verkade anse ubåten var deras tillsammans. Madsen menade först ubåten var hans och föreningsmedlemmarna hjälpte till med skötseln av ubåten.

Fick inte Madsen som han ville, då han blev utesluten ur föreningen och tröttnade på ubåten, då sänkte han den?
Varför fick han tillgång till att nyttja och använda båten om den inte var hans på pappret och han var ju utesluten ur föreningen.
Har han tagit lånat båten utan något direkt medgivande från föreningen?
Citera
2017-08-14, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Jag håller med dig, men det några poängterat tidigare så är det tungt att få upp en 60-kg kropp själv genom tornet och därför skulle det kunna vara lättare att få upp den i "delar" (usch). Men som sagt, jag håller med dig, tror han löste det på något sätt, han hade en del timmar på sig liksom :/

Det får mig dock att tänka att en del av bevismaterial/DNA kan finnas i/på hans kläder, om han inte bytte om strax innan han sänkte ubåten. Det är ju en del jobb att tvätta rent blod från textil (vet man ju varje gång man råkat somna med ett uppkliat myggbett..)...

Om han behövde ha upp henne har han sannolikt använt dig av den främre luckan. Knappast tornet. Betydligt lättare än att stycka henne. Skulle kanske gå att trycka upp henne inifrån till och med för det var inte så högt och hon inte så tung. Visst han får kanske lite vatten i båten men so what.
Citera
2017-08-14, 14:04
Medlem
Spekulationer:
Hon kanske ställt journalistiska frågor lite för tidigt då hon egentligen skulle ha väntat tills efter turen.
Han kanske släppte av henne men typ: stick då om du inte ska med på en riktig tur. Surat och släppt av henne på ett ställe där hon inte ville bli avsläppt och sen råkat ut för olycka då hon ska leta sig tillbaka.
Hennes boy friend har tagit henne av daga och han säger sen att hon kom aldrig hem efter båtturen.
Hon hade en affär med raket-madsen men ville inte gå vidare så han släppte henne på nån ö/skär som hämnd.
Han körde henne till Husarö där hon skulle gå från blötläggande till blottläggande intervju, förlåt kunde inte låta bli
Citera
2017-08-14, 14:05
Medlem
Husransakans avatar
Citat:
Vad vi vet

Han greps omgående vid landstigning. Så något måste alltså ha framkommit till polisen genom hennes pojkvän eller annan anhörig. Sms eller samtal där hon uttrycker oro eller ber om hjälp. Dom har valt dråp eller vållande för att kunna hålla honom häktad.

Modus operandi kan rent logiskt bara vara två ting. Den sexuella aspekten, våldtäkt mord. Eller att hon ställt ironiska frågor och lockat fram en vrede hos honom som gått överstyr.

Han mördar henne i ubåten. Annars finns det ingen orsak att sänka den. Det är bevisröjning. Kroppen har han dumpat någon/några timme/timmar tidigare. Att han ändrat historia visar bara ännu mer att han är skyldig. Han har klurat o tänkt ut en bättre lögn helt enkelt.

Greps han direkt eller togs han in till förhör och greps kort därefter?

Har han mördat henne så lär vi aldrig få veta det. Ingen kropp kommer hittas. Hade vart intressant att veta om något fattas från u-båten som skulle kunnat användas som sänke åt kroppen.
Citera
2017-08-14, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
En tanke; kan inte offret blivit orolig när/om de varit under ytan så att hon skrivit ett sms utan täckning strax innan ett eventuellt brott begåtts. När GM väl stiger upp med ubåten så skickas meddelandet iväg till pojkvännen som ser detta 02:30 och slår larm.

Aningen långsökt...

Nej. De har däremot avtalat att hon skulle vara tillbaka en tid. Hon bodde med honom. Han var även där när hon gick ombord.
Citera
2017-08-14, 14:08
Medlem
[quote=dack|61496996]
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Utifrån konflikten med ubåtsföreningen från 2015 får jag fram:

Han verkar ibland anse att ubåten var hans. Sedan att den inte var hans. Föreningen verkade anse ubåten var deras tillsammans. Madsen menade först ubåten var hans och föreningsmedlemmarna hjälpte till med skötseln av ubåten.

Fick inte Madsen som han ville, då han blev utesluten ur föreningen och tröttnade på ubåten, då sänkte han den?
Varför fick han tillgång till att nyttja och använda båten om den inte var hans på pappret och han var ju utesluten ur föreningen.
Har han tagit lånat båten utan något direkt medgivande från föreningen?

Det där är sen länge avgjort. Han har övertagit båten själv 2015 och föreningen upplösts.
Senast redigerad av polygrip 2017-08-14 kl. 14:13.
Citera
2017-08-14, 14:08
Medlem
Judicares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Om du läser lite noggrannare (just läsa var kanske inte din grej, men hey ho) så ser du att hela min argumentation bygger på att han INTE styckat kroppen eftersom det knappast varit möjligt ens med en hektoliter klorin att sanera den röran, något som PM säkert inser. Så just den möjligheten kan vi nog utesluta. Men en central fråga är varför han inte vill att någon beträder båten.

Jag gissar att du inte är läkare eller jägare. Man kan stycka en kropp utan att det stänker blod överallt.
Citera
2017-08-14, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Fast min fråga här är om man verkligen behöver gå iland för att sanera den typen av spår? Kan man inte göra det till havs där man inte blir störd?
Det är mindre troligt att han hade med sig alla de saneringsartiklar och eventuellt även verktyg som krävs. Klädombyten, möjlighet att elda upp artiklar som inte sjunker osv. Jag betvivlar starkt att det hela var planerat (bara för att få det ur världen). Förloppet osar av efterhandskonstruktioner och impulsivt agerande.
Någon gång hade han ju dessutom behövt gå iland. Men ställd mellan helikopter och frågor över radio och möjligheten att bli bordad och brottsplatsen undersökt så var tiden för handling efter upptäckten begränsad. Hade han börjat kasta saker överbord i det läget hade han varit än mer körd och därmed sänkte han ubåten hellre än att riskera att polisen fick tag i den intakt.
Citera
2017-08-14, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husransakan
Greps han direkt eller togs han in till förhör och greps kort därefter?

Har han mördat henne så lär vi aldrig få veta det. Ingen kropp kommer hittas. Hade vart intressant att veta om något fattas från u-båten som skulle kunnat användas som sänke åt kroppen.

Han greps först vid 17-tiden efter utfrågning.
Citera
2017-08-14, 14:11
Medlem
Sitter svenska försvaret och väntar på en invit för att börja söka? Fattar dom inte att varenda sekund är värdeful?
Citera
2017-08-14, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjelle83
Jag skulle även tänka mig att precis som när man har ett lik i en bil vill man inte åka hur långt som helst med den.
Tror han har stannat inom områden han känner väl.
Kör man 10 mil i en riktning och droppar liket och av någon anledning har oturen att bli sedd så har ju polisen då väldigt god idé om var de skall söka - man kommer ju då rimligen att anta att man kan dra en rät linje efter denna färdväg och söka från 10 mil och längre utifrån att man inte riktigt säkert vet exakt var ubåten vände tillbaka.

Har man slarvat runt lite hit och dit under natten så kan 10 fartyg råkat se ubåten men man har trots dett en enorml yta där liket kan ha droppats - förutom då att liket kanske inte hade nog med vikter och då kan ha drivit iväg och finnas att hitta i en ännu större region.

Vidare är det ett hembygge - vet inte vilken driftsäkerhet den har. Har man ett lik i lasten är det kanske inte så helt säkert att dra iväg så maximalt långt som möjligt och sedan garantera att man även tar sig tillbaka utan att röja var man varit. Och PM vet ju inte tidsaspekten - när snaran börjar dras åt och folk börjar aktigt söka. Förutom då att "alla" som ser hans ubåt kommer ihåg den. Är ju inte precis en Buster som någon glömmer mer eller mindre i samma ögonblick de såg den.
Citera
2017-08-14, 14:12
Medlem
M.Cadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantone297C
Kan inte släppa tanken på varför danska polisen reagerade så fort initialt. Varför man inte utgick från att det skett en olycka i ett hemmabygge, utan ett brott.

Rätt tänkt. Och dessutom häkta istället för anhålla karln. Man hade ögonen på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in