2017-08-14, 23:02
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
Aha! Tack! Jag uppdaterar kartan! Men då stämmer inte ABs beskrivning av position på fartyget som nästan körde över ubåten...
Nej, om man utgår ifrån Öresundsbron som de gjorde kan det bli galet 😀
Men det kan ha varit nordväst om Västra brofästet då passagen där kallas drogden. Själva fyren ligger dock strax sydväst om fästet.
Citera
2017-08-14, 23:03
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Han verkar inte trivas så bra i häktet och han tycks självsäker på att snart få komma ut. Han vill Samarbeta och bli klar så att de kan avsluta utredningen.

Från Expressen, kanske är gan så tokig så han bara kör med polisen.
"Samtidigt har polisen svårt att få ihop Peter Madsens historia då han nu ändrat sig och säger inte längre att han lämnade Kim Wall i Köpenhamn 22.30 i torsdags."

Det där läste jag också tidigare men hittar inte det. Var kopierade du från? Vill få det klargjort att han först ljög om det och nu säger att han alls släppt av henne.
Citera
2017-08-14, 23:04
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Heter restaurangen det verkligen, måste ju vara området? Kände igen namnet från hans hemsida.
http://rml.space/media
Kolla filmen "kaos i ubåden". Ser inte så restaurangmysigt ut
Restaurangen som har övervakningskameror vilka kan ha filmat UC3 ska heta så. Refshaleøen är platsen och området(eller vad det nu kallas) heter Amager.
Citera
2017-08-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det är bara du och någon några hundra miljoner hard-core islamister, alla vi andra tycker det är fullkomligt ingenting att ens fundera över.
Ha ha sant.
Citera
2017-08-14, 23:05
Medlem
canoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missnyberg
Hypotes 3 att han faktiskt släppt av henne för att ubåten "inte var säker" och av ren otur klev hon i land i armarna på någon idiot, och medan alla lägger fokus på PM finns en annan bov i dramat som kan "jobba ostört". Antingen en spontan d*re eller någon som vill sätta käppar i hjulet för PM och hans prisade karriär...

Denne någon skulle rimligen ha motiv, jag skulle se på de som satt i ubåtsstyrelsen som t.ex: Ubådsforeningens Bestyrelse

http://uc3nautilus.dk/ubadsforeningen-overdrager-ubaden-til-peter-madsen/

J*cob L*rsen *=a
Bestyrelsesformand
Citera
2017-08-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det där läste jag också tidigare men hittar inte det. Var kopierade du från? Vill få det klargjort att han först ljög om det och nu säger att han alls släppt av henne.
Jag ska kolla igen, det strulade när jag kopierade. Hold on....
Citera
2017-08-14, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det är inga fantasier, det finns massvis med exempel på där folk till synes har försvunnit spårlöst och där man misstänker att de bara har velat lämna allt bakom sig för att börja om på nytt på en ny plats.
Men larva dig inte. Bara för att det finns sådana fall så är det inte tillämpligt på detta fall. Dessutom är det extremt sällsynt jämfört med antalet människor som försvinner (som i sig är sällsynt)

Varför i h-vete skulle PM låta sig haffas av polis och skydda Wall som försöker byta identitet?
Citera
2017-08-14, 23:06
Medlem
Ett populärt trick norrmännen körde med under kriget när de skulle göra sig av med tyska lik i myrarna var att skära upp magen. Detta hindrade liken att flyta upp pga av den gasbildning förruttnelsen skapar.
Citera
2017-08-14, 23:07
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
Aha! Tack! Jag uppdaterar kartan! Men då stämmer inte ABs beskrivning av position på fartyget som nästan körde över ubåten...
I det här fallet litar jag faktiskt mer på Aftonbladet som ändå haft direktkontakt med vittnena på handelsfartyget. Jag skulle tro Ekstrabladet tagit uppgiften från AB och knasat till det i översättningen.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Som någon har upprepat, Saltholm är intressant. PM kan ha dumpat KW där i "ålagräset" för att därefter ta sig till Kögebukten. Saltholmen besöks sannolikt inte ofta av människor, särskilt inte grunda vatten som omgärdar ön, perfekt dumpningsplats.

Det bor ett par familjer på saltholm, det finns också båtbrygga där och regelmässig båttrafik av mindre fritidsbåtar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
För att någon utomstående ska kunna slå fast att något fattas, måste man veta vad som fanns där vid avfärden alt vad som normalt sett ska finnas enligt regler mm. Tyvärr finns ingen sådan referenspunkt..

Javisst, är medveten om den problematiken. Var inne på detta i ett tidigare inlägg.

Kanske, om det slumpar sig väl och osannolikt, så kan man se att det saknas nåt (att något fastmonterat har plockats bort) utifrån de filmer och bilder som finns att tillgå.
Hoppas iaf att polisen kollar lite youtube.

Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Om han nu nyttjat tyngder av något slag, vad kan han då ha tagit? Tänker att det nog inte bara ligger tunga föremål och dräller lite här o där i en ubåt, allt sitter nog nogsamt fastskruvat.
Men rimligtvis måste det även finnas tillgång till lite verktyg ombord; undrar hur noga man nu kollar efter om det 'verkar saknas' föremål som nyligen skruvats bort?
Det kan nog vara svårt (omöjligt) för polisen att avgöra (om det tex saknas sånt som inte hör till ubåtens 'nödvändiga' utrustning). Kanske måste då de andra (delägarna) i ubåtsklubben konsulteras, kanske kan bara de veta vad som ev har försvunnit.
Citera
2017-08-14, 23:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Finns redan med. Det är punkt 2. Där ligger Middelgrundfortet.

Förlåt, jag tänkte på Flakfortet, du har rätt.

Dock så vore det bra om du kunde lägga in citatet, av intresse att ubåten verkade söka en sydlig kurs, dessutom så är tidsangivelsen 20:30 på den här iakttagelsen. Ju mer information vi kan trycka in på kartan desto lättare att skapa en helhetsbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in