Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-08-13, 14:02
  #109
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinavolvo
Hur gör ni nu?
Darrar ni av rädsla?

Vindarna har vänt, idag betyder en "uthängning" inte särskilt mycket. Svenssons, familj och arbetgivare bryr sig inte särskilt mycket längre.
Citera
2017-08-13, 15:40
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4Honor
Jag vet inte hur du känner just nu men jag hoppas verkligen att du inte känner dig nervös eller har ångest över detta. Då låter du "hackaren" vinna.

Vi är många som är med dig. Jag själv är en helt normal person som ingen bryr sig om, men ändå rycker jag ner AFA-klistermärken när jag ser dom. Det är många fler än du tror som har åsikter som dig, sedan måste vi komma ihåg att faktumet att du beställt något från Nordfront Förlag säger noll om dina åsikter, så t.o.m. att förutsätta att vi har samma åsikter är helt fel.

Nej då, jag känner inte någon oro. I samband med dumpen har jag nu funnit fler likasinnade i min ort som jag skall kontakta framöver och se om de är intresserade av diverse aktiviteter.

Min order som finns med bestod av klistermärken.
Citera
vhes avatar

Moderatormeddelande

Postat av vhe 2017-08-13, 15:53
Moderator
På förekommen anledning så får vi påminna om att den här tråden nu hamnat i forumet IT-säkerhet. Detta betyder att fokuset för diskussionen bör vara på just IT-säkerhet. Rimliga punkter att diskutera:

1) Hur gick hacket till.
2) Vad kunde ha gjorts för att hindra intrånget, eller begränsa omfattningen på läckan.
3) Vilken typ data som läckts, och vilken typ av data som eventuellt kunde ha läckts men som verkar saknas.

Saker som är inte rimliga att diskutera:
1) Att ditt eget namn eller någon du känner förekommer i databasen, såvida det inte är en person som är av allmänintresse.
2) Om det är rätt att personers namn läckts.
3) Politik i allmänhet, även rörande Antifascistisk Aktion och Nordiska Motståndsrörelsen.

/Moderator
2017-08-13, 17:06
  #112
Medlem
Stor-Hakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
1. De har redan svarat på det i meddelandet du länkar till: Inget företag kan skydda sig till 100% på nätet.
Det där mantrat att det inte går att åstadkomma något till 100% är väldigt bekvämt men farligt. Man hör ofta nationalister säga "det är ingen idé att kryptera, de kan knäcka det ändå" och annat. Dumheter och endast ursäkter för slöhet och inget annat.

Edit: Sökte på en del namn på Facebook och de jag hittade där så är de uppenbart öppna med sina sympatier. Tror det är väldigt få som beställer från Nordfront förlag som inte är ganska öppna med sina åsikter och de som inte är det kan ursäkta sig med att någon petat in deras namn där eller att de beställde något av nyfikenhet.

Förlagets största kund verkar vara Annasofia Quensel, researcher på underrättelsetjänsten och tidskriften Expo. Hon verkar ha köpt varenda bok och tidning i sortimentet.
__________________
Senast redigerad av Stor-Hakan 2017-08-13 kl. 17:24.
Citera
2017-08-13, 19:12
  #113
Medlem
Fruktansvärt dumt att lagra personuppgifter i klartext på det där sättet.

Jag ser inte vad personuppgifterna ska användas till heller. Det är inte Amazon vi pratar om utan en liten nischad bokhandel.
Citera
2017-08-13, 19:28
  #114
Medlem
MCHapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
Det där mantrat att det inte går att åstadkomma något till 100% är väldigt bekvämt men farligt. Man hör ofta nationalister säga "det är ingen idé att kryptera, de kan knäcka det ändå" och annat. Dumheter och endast ursäkter för slöhet och inget annat.

Edit: Sökte på en del namn på Facebook och de jag hittade där så är de uppenbart öppna med sina sympatier. Tror det är väldigt få som beställer från Nordfront förlag som inte är ganska öppna med sina åsikter och de som inte är det kan ursäkta sig med att någon petat in deras namn där eller att de beställde något av nyfikenhet.

Förlagets största kund verkar vara Annasofia Quensel, researcher på underrättelsetjänsten och tidskriften Expo. Hon verkar ha köpt varenda bok och tidning i sortimentet.
Det där är ju rätt komiskt då hackarna (om jag inte minns fel) uttryckte i textfilen att det var oförlåtligt att någon bidrog ekonomiskt till en organisation som Nordfront och av den anledningen förtjänar att misstänkliggöras som nazist. Kommer hon att tvingas krypa till korset månne?
__________________
Senast redigerad av MCHaps 2017-08-13 kl. 19:36.
Citera
2017-08-14, 01:38
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Hakan
Det där mantrat att det inte går att åstadkomma något till 100% är väldigt bekvämt men farligt. Man hör ofta nationalister säga "det är ingen idé att kryptera, de kan knäcka det ändå" och annat. Dumheter och endast ursäkter för slöhet och inget annat.

Edit: Sökte på en del namn på Facebook och de jag hittade där så är de uppenbart öppna med sina sympatier. Tror det är väldigt få som beställer från Nordfront förlag som inte är ganska öppna med sina åsikter och de som inte är det kan ursäkta sig med att någon petat in deras namn där eller att de beställde något av nyfikenhet.

Förlagets största kund verkar vara Annasofia Quensel, researcher på underrättelsetjänsten och tidskriften Expo. Hon verkar ha köpt varenda bok och tidning i sortimentet.
Enligt den listan jag laddade ner har hon handlat tre gånger.
Quensel har shoppat:
Judarna i Sverige,
Bonden i det Stortyska riket - Hans Dittmer,
Nationellt Motstånd nr 5,
Nationellt Motstånd nr 19,
Nationellt Motstånd nr 14,
Nationellt Motstånd nr 10,
100 flygblad: Ny politik - För en ny tid!,
Vår väg - Nordiska Motståndsrörelsen partiprogram
Handbok för aktivister i Nordiska motståndsrörelsen,

Rekordet har en som handlat 17 ggr. Hela åtta stycken som handlat 10 eller fler gånger. 111 st som handlat mer än tre gånger.
66% har shoppat en gång, 17% två gånger, 7% tre gånger, summa 90% 1-3 gånger.
Huva nassarna håller på att "översvämma" Sverige.
Totalt 1175 unika namn på listan.

Ett antal hundratusen mussar med 1,5 miljarder muhammedaner bakom sig står sig slätt mot dessa,
__________________
Senast redigerad av Efterdradd 2017-08-14 kl. 01:45.
Citera
2017-08-14, 02:53
  #116
Medlem
Ni som finns med i det läckta kundregistret med er personliga e-postadress bör byta e-postadress snarast möjligt. Allehanda journalistkräk brukar använda just e-postadresser för att kolla om misshagliga personer kontaktar myndigheter av olika slag. Använder du en e-postadress som finns med i läckan för att ansöka om bygglov så plingar det till hos Expo som sedan kan föra in uppgifterna i den, vid det här laget, gigantiska databasen över människor med åsikter som Expo ogillar.

Personnummer, namn och vanlig adress används också, men dessa är ju lite bökigare att byta. Gör vad ni kan för att försvåra fortsatt kartläggning!
Citera
2017-08-14, 10:20
  #117
Medlem
Är det någon som har en renskriven version av listan?
Citera
2017-08-14, 13:16
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ACAB90
Är det någon som har en renskriven version av listan?
Har det, men inte tillgänglig just nu. Har man t.ex svenskt excel så kan man klistra in allt i en textfil. Lägga till en ny rad överst med: "sep=,". Inkl citattecken. Ändra filändelsen till .csv och öppna i Excel. Då kommer fälten med radbrytningar att hamna i rätt kolumn.
Citera
2017-08-14, 13:21
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterdradd
Har det, men inte tillgänglig just nu. Har man t.ex svenskt excel så kan man klistra in allt i en textfil. Lägga till en ny rad överst med: "sep=,". Inkl citattecken. Ändra filändelsen till .csv och öppna i Excel. Då kommer fälten med radbrytningar att hamna i rätt kolumn.
kopiera texten från sidan in i excel.
Tryck på Text to columns.
Välj komma som separator.

allt kommer i snygga kolumner
Citera
2017-08-14, 15:09
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SollentunaMicke
kopiera texten från sidan in i excel.
Tryck på Text to columns.
Välj komma som separator.

allt kommer i snygga kolumner
Fält med radbrytning brukar hamna fel då, på egen rad.
Brukar fungera bäst när man dubbelklickar på csv fil. Komma är standard separerare mellan fälten men på den svenska ver. är det semikolon pga att vi har komma som decimaltecken. Det går att ändra i registret.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback