2017-08-14, 09:26
Medlem
dialektikers avatar
Jobbigast är om det här blir en gåta som inte löser sig. Kommer de inte längre med förhören? Om han gjort nåt borde han väl försäga sig snart?
Citera
2017-08-14, 09:27
Medlem
avmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Du menar rutinerad, rabiat vänsterextremist? Kollar man hennes twitter är det nämligen den bilden man får. Varför skulle en sådan vilja göra ett reportage med en dansk entreprenör och förebild om det inte vore för att förstöra mannens liv? Att norden har duktiga manliga förebilder går nämligen inte för sig i det feministiska samhällsbygget. Det skickar fel signal liksom.

Håller med dig. Jag skulle tro att han sade någonting som inte vara tillräckligt feministisk, vilket har troligtvis orsakat ett fysiskt bråk som gjorde att han knuffade henne och hon ramlade ut. Mycket sorgligt.
Citera
2017-08-14, 09:28
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag börjar misstänka att journalisten kanske var Peter Madsen på spåren angående något obekvämt som tex ett tidigare mord. För er som sett dokumentären så vet ni också att han betedde sig märkligt. Något är mad med Madsen.

Är också inne på spåret att fröken Wall skulle konfrontera Mad Madsen eller hade en vinkling som var negativ för honom.
Citera
2017-08-14, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
. Möjligt. Men man måste ändå ha en avliden för att kunna döma.
måste man verkligen det?
Citera
2017-08-14, 09:36
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag börjar misstänka att journalisten kanske var Peter Madsen på spåren angående något obekvämt som tex ett tidigare mord. För er som sett dokumentären så vet ni också att han betedde sig märkligt. Något är mad med Madsen.

...och beger sig ensam - utan exempelvis en stor, stark fotograf som flankstöd - ut på en undervattensfärd i ett litet metallrör där hon konfronterar galningen med misstankarna?
Citera
2017-08-14, 09:37
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan inte bli flera ATM:s undertryck. Vid en ATM:s undertryck uppstår vakuum, och lägre än så kan inte lufttrycket bli.

På vilket sätt sliter trumhinnorna?

Ok. Fysiker är jag inte. Vad jag menar är att när dieseln går utan tillförsel av luft utifrån så går trycket ner flera ATM relativt till trycket vid havsnivån.

Trumhinnorna sliter eftersom det sitter en tallrik ovanpå snorkeln som stänger lufttillförseln när vågor slår över mynningen. Då drar maskinen tillfälligt luft inifrån ubåten, och trycket sjunker drastiskt, eftersom avgaser fortfarande pumpas ut. Det klickar och smäller i öronen hela tiden. Men besättningen får extra betalt för det (risktillägg), så det är ändå populärt att "måsta ladda batterierna".
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Är också inne på spåret att fröken Wall skulle konfrontera Mad Madsen eller hade en vinkling som var negativ för honom.
Varför skulle hon konfrontera honom med något sådant, när de är ensamma på sundet i en liten ubåt?
Verkar mer än lovligt korkat.
Citera
Medlem
Om hon nu var honom på spåren med ett tidigare mord, så känns det inte så troligt att hon begett sig ut i en utbåt ensam med honom
Citera
2017-08-14, 09:39
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag gick efter danska Wikipedias uppgift om maxfart och antog att iakttagelsen vid Saltholm var riktig. Visst kan motorn ha trimmats, och iakttagelsen vara oriktig, men Tyskland är mycket långsökt. Sverige ligger närmare.

På tal om Tyskland: är inte det bästa, om man (eventuellt utan tyngder) vill dumpa en kropp till havs, att göra det så långt från alla kuster som möjligt?
Senast redigerad av Guz 2017-08-14 kl. 09:44.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Lufttrycket ombord sjunker givetvis när motorn förbrukar luft. Som att flyga på hög höjd.
Slita på trumhinnorna... om man snorklar och insuget till motorn tillfälligt stängs då och då pga grov sjö så är det givetvis jobbigt för öronen när trycket ändras fram o tillbaks.

Jo, fast mycket snabbare förändring mot att flyga på hög höjd. Dessutom har de flesta aldrig upplevt speciellt stor effekt av höghöjdsflygning, eftersom trycket i kabinen i ett kommersiellt plan hålls relativt konstant. 2000 meter, vill jag minnas men kan ha fel. Det var det min höjdmätare visade på sista långflygningen vi gjorde i alla fall.
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Hon hade säkert gjort lite bakgrundskoll på han före reportaget. Hon inser ganska snart att han är en speciell person som man inte ska lita på och berättar det för sambon. Kan vara så att sambon inte uppskattar resan heller och sitter på helspänn hemma. När tiden går ut slår sambon larm.
Är tveksam till att hon har son boyfreind som säkerhet, skulle vilja veta lite mer om denna figur fästmannen alltså
Det behövs ingen större bakgrundskoll för att inse att Peter är mycket udda och speciell på de flesta plan. Det var väl därför som hon hade för avsikt att sälja ett reportage om Raket-Peter

Det ska bli jävligt intressant att följa och se vad den otroliga historia får för upplösning
Citera
Medlem
Jan66s avatar
Från danska Tv2 i morse

http://nyheder.tv2.dk/2017-08-14-tv-2-livecenter#entry-1689943

I dag, Kl. 08:48
Peter Madsen accepterer varetægtsfængsling
Den drabssigtede ubåds-ejer Peter Madsen har besluttet at acceptere den varetægtsfængsling på 24 dage, som skete i lørdags. Det oplyser hans forsvarer Betina Hald Engmark til TV 2. Hun oplyser også, at Peter Madsen stadig nægter sig skyldig - men derudover vil hun ikke oplyse mere om hans forklaring. - Jeg har haft et møde med min klient søndag, og vi har besluttet ikke at sige mere, siger Betina Hald Engmark.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in