2017-08-14, 09:07
Medlem
SigersonHolmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
http://www.expressen.se/kvallsposten/polisens-nya-teori-om-forsvunna-kim/
Nya teorier.
Tyskland nästa för Kim.

Men polisen måste ju mäta hur mycket batteri och diesel som finns kvar? Men det är klart, det blir ju komplicerat om man inte kan anta att diesel tank och batteri var fulla vid start. Men det kanske andra vet.

Om batteriet ligger oskyddat efter sänkningen behöver man också räkna bort den förlust som sker genom Öresunds vatten. Olyckligt dock om batteriet är helt slut nu, för då säger det klart mindre.
Senast redigerad av SigersonHolmes 2017-08-14 kl. 09:12. Anledning: Skrev fel vatten istället för Öresund
Citera
2017-08-14, 09:09
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Men nu är redan anhållen för vållande, varför inte berätta då . För det kommer kanske bli mordåtal.
Han vill väl se hur långt han kommer med detta. Erkännandet, vilket det nu är, kan han ju ta till när det gynnar honom.
Citera
2017-08-14, 09:11
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Har vi med en seiemördare att göra? Tänker på det oupplösta mordet på Louise Borglit. Herslev ligger i Köpenhamnsområdet där likväl ubåtsklubb och raketklubb höll hus om jag uppfattat allt rätt. KW och LB påminner lite om varandra till utseendet.
www.flashback.org/t2778661p16

Jag börjar misstänka att journalisten kanske var Peter Madsen på spåren angående något obekvämt som tex ett tidigare mord. För er som sett dokumentären så vet ni också att han betedde sig märkligt. Något är mad med Madsen.
Citera
2017-08-14, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han vill väl se hur långt han kommer med detta. Erkännandet, vilket det nu är, kan han ju ta till när det gynnar honom.

Då kommer ingen att tro på honom om inte kroppen hittas .
Citera
2017-08-14, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolandee
...eller för att skydda sin identitet?
Eftersom det finns bilder på personen när han tagit av sig masken kan vi utesluta det.

Försök att inte släpa in en massa jävla konspirationsdynga här. Tack.
Citera
2017-08-14, 09:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Låter rimligt det du skriver.
Men om man läser artikeln gör Expressen en annan uträkning vilken visar på att han kan ha hunnit.
Jag gick efter danska Wikipedias uppgift om maxfart och antog att iakttagelsen vid Saltholm var riktig. Visst kan motorn ha trimmats, och iakttagelsen vara oriktig, men Tyskland är mycket långsökt. Sverige ligger närmare.
Citera
2017-08-14, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Åklagaren sa att det har kommit detaljer fram i förhöret som kan vara kränkande för kims anhöriga, därför beslutades att förhandlingar skulle vara bakom stängda dörrar. Det finns två saker som kan vara kränkande enligt mig. 90% sexrelaterade mord och 5% droger. Han kan ha sagt att hon hade kokain med sig och snortade detta.Hon blev överdosig och hennes hjärta stannade plötsligt! Vi sparar 5 procent möjlighet för andra kränkande saker som kan framkommit.

Sex drugs and 'n submarines. En riskabel kombo.

Men ska man tro på Britta Svensson så är inte detta ett "drama" skriver hon. Handlar bara om gubbslem till VITA män. Annars hade hon aldrig dragit feminstiska rubbade växlar på denna tragiska historia för Kim.

Kan inte bara den felvaggade raketforskaren lägga korten på bordet istället så vi får ett slut på detta. Inte minst för Kims anhöriga.
Citera
2017-08-14, 09:18
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dontblamecain
Exhibitionisten Madsen får tillfälle att visa upp sitt geni och senaste fantastiska projekt för en världsreporter. Olyckligtvis ramlar kvinnan i vattnet och uppfinnaren som troligtvis saknar all form av sjömanskap fixar inte att rädda henne. Hon försvinner i djupet. Blamagen blir för stort för killens ego, han drabbas av panik och drar till med en lögn för att rädda ansiktet och påstår att han släppt iland henne tidigare. Irrar sedan runt med släckta lanternor och letar efter kroppen.

Bara en teori alltså.

Intressant teori, skulle tro Kim ville ta en bild på Kapten Nemo när han står i tornet. Då från främre däck. Ett såphalt däck är inte optimalt för säkerheten. En våg, skakning eller annat kan mycket väl få fatala följder. Dra upp någon som åkt i sjön är i princip omöjligt från en ubåt. Krävs stegjärn i skrovet eller en repstege. Har sedan Kim åkt in i propellern så är det nog så att Goda Råd Är Dyra.

Vad gör då en man med Stort Ego ? Erkänner dåligt sjömanskap och riskerar bli utskrattad i media och bland andra uppfinnare ? Karriären tar slut för Kapten Nemo.

Eller hittar på en utväg som eventuellt kan hålla i rätten ?

OT, Namnen Kapten Nemo och Nautilus är från Jules Vernes uppskattade böcker...
Citera
2017-08-14, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrArmbandsur
Pga hans lögner och att han sänkte ubåten när han blev upptäckt. Omständigheterna sammantaget gör att han kan dömas.
. Möjligt. Men man måste ändå ha en avliden för att kunna döma.
Citera
2017-08-14, 09:20
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utah
Jag har inte följt händelsen fullt ut men läst några nyhetsartiklar här och där och det som slår mig när jag läst dessa är att eftersom det ”framkommit upplysningar i förhör som kan kränka den svenska kvinnans anhöriga” så måste det röra sig av någon form av sexualbrott som slutat i mord eller liknande. För mig betyder nämligen kränka att man är ute efter att förolämpa, förödmjuka, skymfa, vanära, såra samt våldföra sig på.

Jag vet att en äldre betydelse av ordet ”kranka”, som ordet kränka kommer ifrån, betyder att ha samlag med en kvinna på ett vanärande sätt, utanför äktenskapet eller med våld.

Okej, jag tar in din synpunkt.
Citera
2017-08-14, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
. Möjligt. Men man måste ändå ha en avliden för att kunna döma.

Knappast, finns flera fall där bevisningen är stark nog även utan kropp.
Citera
2017-08-14, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nautilus siktades vid Saltholm vid midnatt. Med 9 knops fart hinner hon tillryggalägga 175 km tills hon siktades vid haveriplatsen kl 10:30. Det är över 200 km från Saltholm-Tyskland-haveriplatsen, så båten kan inte ha hunnit åka till Tyskland.

Jag skulle även tänka mig att precis som när man har ett lik i en bil vill man inte åka hur långt som helst med den.
Tror han har stannat inom områden han känner väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in