2017-08-13, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
"...så får vi se sen" !?
jaha...kanske blir vi varse att nye tyckaren JokerM var en mästare på tejpade texttapeter?
VEM ska relevanskontr. de nya fakta som framkastas?
Vem ska sköta om att "rentvå" (personer)?

Alla som har läst hela den här tråden borde vara överens om att den del av tråden där det försöks framföra någon form av fakta uppgår till i bästa fall 2-3%

Huvuddelen av tråden har istället blivit en massa munhuggande samt försök till hjärntvättande bestående av att samma meningar nöts om och om igen.

Jokermannen sticker ut från större delen av övriga skaran på ett positivt sätt. Han skriver väldigt lite om vad han själv tycker och mer om olika saker som hittills är lite svåra att se relevansen i. Dock håller jag inte för otroligt att det på sikt kommer klarna och att det faktiskt kan komma fram saker som kan ha stor betydelse.

Huvudpoängen är, att endel kan "ta gift på" att Kaj är skyldig och att endel "kan ta gift" på motsatsen är knappast nått som för tråden framåt. Låt oss därför alla luta oss tillbaka och se på utvecklingen i Tråden, bistå Jokermannen med svar på eventuella frågor och iallafall vänta lite med sågningarna tills vi sett var det här leder.

Med tanke på att Jokermannen nämner både namn, tidpunkter och platser kommer det vara ganska lätt att kolla upp om det finns relevans i det. Ok mycket av det kommer från förundersökningen men det är iallafall bättre ön de gissningar och åsikter som brukar förekomma här.

Rentvådda kommer personer att bli om polisen kan komma fram till vad som egentligen hände, att de ska göra det genom att en eller flera personer skriver här på fb är inte så troligt men att skriva "allt talar för" åt ena eller andra hållet har iallafall jag tröttnat på helt. Då är chansen klart större att nått som tidigare missats eller sopats under mattan kommer fram när man förutsättningslöst går igenom fallet igen.

Det är min åsikt och eftersom jag definitivt inte har en häst med i det här loppet så ser jag gärna att det blir löst (oavsett gärningsman/män)
Citera
2017-08-13, 14:55
Medlem
Skräddarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
Alla som har läst hela den här tråden borde vara överens om att den del av tråden där det försöks framföra någon form av fakta uppgår till i bästa fall 2-3%

Huvuddelen av tråden har istället blivit en massa munhuggande samt försök till hjärntvättande bestående av att samma meningar nöts om och om igen.

Jokermannen sticker ut från större delen av övriga skaran på ett positivt sätt. Han skriver väldigt lite om vad han själv tycker och mer om olika saker som hittills är lite svåra att se relevansen i. Dock håller jag inte för otroligt att det på sikt kommer klarna och att det faktiskt kan komma fram saker som kan ha stor betydelse.

Huvudpoängen är, att endel kan "ta gift på" att Kaj är skyldig och att endel "kan ta gift" på motsatsen är knappast nått som för tråden framåt. Låt oss därför alla luta oss tillbaka och se på utvecklingen i Tråden, bistå Jokermannen med svar på eventuella frågor och iallafall vänta lite med sågningarna tills vi sett var det här leder.

Med tanke på att Jokermannen nämner både namn, tidpunkter och platser kommer det vara ganska lätt att kolla upp om det finns relevans i det. Ok mycket av det kommer från förundersökningen men det är iallafall bättre ön de gissningar och åsikter som brukar förekomma här.

Rentvådda kommer personer att bli om polisen kan komma fram till vad som egentligen hände, att de ska göra det genom att en eller flera personer skriver här på fb är inte så troligt men att skriva "allt talar för" åt ena eller andra hållet har iallafall jag tröttnat på helt. Då är chansen klart större att nått som tidigare missats eller sopats under mattan kommer fram när man förutsättningslöst går igenom fallet igen.

Det är min åsikt och eftersom jag definitivt inte har en häst med i det här loppet så ser jag gärna att det blir löst (oavsett gärningsman/män)

Kan du, eftersom det är så lätt att kolla upp, kolla upp om KL öht varit aktiv inom detta "VGI" Vanguard Group? Hur vet vi om detta ens stämmer?
Citera
2017-08-13, 19:17
Medlem
Söndagen 13/08 klockan 18:50.

》Klas-1981 》I dag under Söndagen och tidig morgontid , så skrev jag till dig om Mord-Hermeneûtik och förklarade samtidigt för dig att det handlar om konsten att kunna tolka en gärningsmans' eller Mördares' tankar och tillvägagångssätt av hans tidigare brukade Módus Opérandi. Klas-1981 》vad jag vill att du skall försöka att förstå , enligt nyss ovan omtalat , är följande sagt , Vi har med en INDIVIDUELL Gärningsman att göra. Obs ! ingen INDIVID är någonsin lik en annan INDIVID. Det finns , enligt Naturens' Lagar och Regler alltid fenomén som starkt skiljer en mänsklig INDIVID ifrån en annan mänsklig várelse. Obs ! KálaMarks-Mördaren är en speciell INDIVID som skiljer sig ifrån alla andra INDIVIDER , som är ! och var ! eller blev en Mördare. Klas-1981 》 HUR KAN VI VARA SÅ ANNORLUNDA och ÄNDÅ KÄNNA OSS SÅ LIKA ? ? ?

Klas-1981 》Förstår du egentligen vad det är som jag berättar och förklarar för dig i mina inlägg ? ? ?

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Citera
2017-08-13, 19:38
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981

Jo så är det ju
Håller med att jokermannen är det bästa hittills
Men det är ju viktigt att folk får opponera sig annars blir ju forumet inget forum, men det går lite för mycket prestige i det hela det kan jag hålla med om,men nu ska vi inte ping ponga om det nåt mer
Smash!
Citera
2017-08-13, 20:12
Medlem
Söndagen 13/08 klockan 19:22.
Klas-1981 》här följer en fortsättning ifrån mitt sénaste postade inlägg.

Klas-1981 》har du verkligen läst mina inlägg som jag har skrivit till dig ? och då gällande inläggen = #6534 klockan 04:39 och #6535 klockan 05:20 samt #6536 klockan 06:10 ?

Klas-1981 》ordet = Aklimatiséra som jag brukade i ett av mina inlägg igår , förklaras med att som mordutrédare anpassa sig enbart till den faktan som låtit uppdagats och lämna alla spekulationer och téorier åt sidan. Det gäller som en absolut régel att enbart låta baséra sig på faktan , för att således i slutänden kunna erhålla ett tillfredsställande slutresultat. Ordet = Kontempléra , förklaras med att mycket djupgående tänka igenom alla saker och ting som har med , i detta nu omtalade fallet , ett mórd att göra , tillexempel: vad var den egentliga orsaken till att just Ólov Róger Lindberg blev mördad. Det måste finnas en orsak ? ? ? och om inte orsaken hade legat till grund och funnits för gärningsmannens' då bestämda inre tankar att avliva Ólov Róger Lindberg , så hade givet vis Ólov Róger Lindberg varit vid liv i dag. Obs ! Man måste samtidigt ha i åtanke och förstå att , man måste därtill okså begripa att både Karl-Súne och Ólov Ròger Lindberg tillsammans kan ha planterat ut negativa tankar hos gärningsmannen av någon förnärvarande oklar anledning i hans tankar , som sedan har resulterat sig i överflöd av hat och aggressivitet emot just Ólov Róger Lindberg och gärningsmannen har sedan därtill inte kunnat styra sitt inre hat emot i detta nu omtalade fallet = Ólov Roger Lindberg och sedan helt enkelt bara bestämt sig för att , nu skall Ólov Róger Lindberg bara helt enkelt röjas ur vägen , han skall avlivas. Man måste lära sig att inse faktumet som sådant är , att det finns en egentlig ORSAK till varför en människa begår ett mórd , och det är just den saken som är den väsentligaste delen att komma till klarhet med. En Individ , en människa mördar inte för att han tycker att det är roligt eller trévligt , en mördare begår ett mórd för att han har en persónlig ORSAK till det.

Citera
2017-08-13, 20:44
Medlem
JokerMannen《》 meddélar att , nu skall jag tillsammans med en kollega åka i väg och träffa två gamla békanta till Kaj Johannes Linna/Engström , för att där hos dom äta lite god mat och dryck tillsammans och sedan skall dessa persónerna som jag om min kollega nu skall träffa , berätta om vad de känner till och vet om denna nu omtalade mannen här ovan. Jag vill okså redan nu tillägga att persónerna ifråga som vi under kvällen skall träffa känner mycket väl till Kaj Johannes Linna/Engströms' tidigare umgängen och kriminalitet. En av dem persónerna arbétade ihop med Kaj Johannes Linna/Engström under en kortare tidsperiod. Jag ser verkligen fram emot en trevlig och givande samtalskväll. JokerMannen återkommer inom kort på denna Fórum-Sidans' Trådverksamhet gällande KálaMarksMordet i KálaMark 30. hemmahörande i Roknäs Kommun.

Med en hälsning från JokerMannen.

Allting måste hela tiden gå framåt i den fortsatta mordutrédningen , vem vet , kanske jag får upp ett nytt oväntat spår ? ? ?
Citera
2017-08-13, 20:51
Medlem
JokerMannen《》 meddélar att det skall stå skrivet i det näst sista inlägget =
JAG (OCH) MIN KOLLEGA och inte som jag tidigare fèlaktigt råkade att skriva som =
JAG (*OM*) MIN KOLLEGA.

Citera
2017-08-14, 05:35
Medlem
Måndagen den 14/08 klockan 05:13
》Niklas-P 》 Gällande ditt inlägg postat Söndagen den 13/08 klockan 09:27 #6545.

Niklas-P 》Du uttrycker dig som ett litet skrämt barn som har sett Ólov Róger Lindbergs' själsliga Ánde. Vidare gällande ditt inlägg postat den 2017-08-06 klockan 23:46 #6492.
Insér du inte faktumet som sådant är , att ju mér du försöker att in-humanitärt och impertinellt attackera mig , desto méra peppar du mig till att finna den egentliga sanningen om vem som mördade Ólov Róger Lindberg och vilka som eventuellt därtill kan ha varit delaktiga som medhjälpare. Konstigt nog har du aldrig nämnt hans namn i något av dina skrivna inlägg , vilket säger en hel del om hurdan persónlighet du har.

》JokerMannen.
Citera
2017-08-14, 06:06
Medlem
Måndagen den 14/08 klockan 05:37.
》Skräddaren 》Beträffande ditt senaste inlägg som du postade Söndagen den 13/08 klockan 14:55 #6547.

》Skräddaren 》VGI 》 det är en förkortning av Vanguard Group + Obs ! ( INC ) , inte ens det klarar du av att läsa innantill. Obs ! det står ju helt klart och tydligt skrivet i mitt inlägg ifrån 2017-08-09 postat klockan 23:11 och #6520.
VANGUARD + GROUP + INC = det är således sagt en förkortning av = ( VGI ) och det förkortas inte som du skrivit det i ditt inlägg som = Vanguard Group. Enligt ditt inlägg nu omtalat och daterat enligt ovan , så förstår jag inte varför du hela tiden skall be andra medlemmar om hjälp , att taga reda på svaren åt dig , klarar du inte av någonting själv och på egen hand ?
》Skräddaren 》det finns bevis för att Kaj Johannes Linna/Engström tidigare har varit involvérad i både VGI-s' Nätverks-krets och CPI-Nätverket samt där till okså det så kallade Nickens' Nätverks-krets , dessutom har Kaj Johannes Linna/Engström själv i egen persón berättat om att han var med och drév ett VGI-Nätverk , men du orkar väl inte använda dina öron att lyssna med ? , utan snart ber du väl även andra medlemmar om hjälp att lyssna åt dig okså ? Obs ! fortsättning följer direkt ifrån detta inlägget ovan sett , med nästkommande inlägg.

》JokerMannen.
Citera
2017-08-14, 06:29
Medlem
Måndagen den 14/08 klockan 06:08
Fortsättning direkt ifrån mitt föregående postade inlägg. 》Skräddaren 》Jag lägger persónligen ner otroligt mycket tid och energi på att skriva mina inlägg , rent och snyggt samt prydligt och jag bjuder er alla medlemmar på detta av ren välmening och inte för att vara in-humanitär på något sätt och vis , men du tycks ha väldigt svårt att uppskatta det som jag vill låta förmedla genom mina inlägg , men du vet väl inte hur det är att beté sig humanitärt ? , du är väl antagligen uppfostrad med ett Ord-fäktar-svärd i handen , för att kontinuerligt attackera alla som inte tycker och tänker som du och passar in i din tankeverksamhet . Du Skräddaren och Niklas-P borde starta upp en ny trådverksamhet som skulle heta = ORDFÄKTARNAS' DEBATT-HÖRNA. Ni två tillsammans är inget annat än två vanliga simpla Ordfäktare , som jämt och ständigt måste stångas som ilskna Tjurar mot allt som andra framför.

》JokerMannen.
Citera
2017-08-14, 06:58
Medlem
Observations-meddelande till två medlemmar.
A = EbonLundin gällande privat meddelande postat av dig den = 2017-08-12 klockan 20:31
Bäste EbonLundin 》 Analysen kommer så småningom. Som privat eller direkt ut som inlägg på FórumSidan , det återstår att för mig taga ställning till beroende på kommande omständigheter på den nu aktuella tråden.

B = Gratis-121 gällande privat meddelande och postat 2017-08-12 klockan 19:57
Bäste Gratis-121 Tack skall du ha för ett fantastiskt och värdefullt skrivet inlägg.
Gratis-121 , nu har du bidragit med något riktigt stort till den fortsatta utredningen och jag kommer alldeles inom kort att ta upp detta med en Polisman som nu okså är involvérad i den fortsatta mordutrédningen av Ólov Róger Lindberg. Gratis-121 , Tack för att du finns.

med vänliga hälsningar till både EbonLundin och Gratis-121 från JokerMannen.
Ps. Högt uppskatta att det finns humanitära personer och inte enbart simpla Ordfäktare.
Citera
2017-08-14, 07:19
Medlem
Klas-1981 》 Måndagen 14/08 klockan 07:01
Jag har först nu läst ditt tidigare skrivna privata meddelande. Klas-1981 》från och med nu undanbér jag mig ifrån din sida att skriva till mig under sådana förutsättningar som du gjorde ,
det kommer inte att i fortsättningen accepteras av mig , och beträffande dina ultimata krav , så tänk i fortsättningen på hur du formulerar dig , så vore jag ytterst tacksam , och påpeka inga krav utifrån dina egna tankar för än du själv satt dig in och arbetat med tre mordutrédningar samtidigt. Jag återkommer med flera nya inlägg till dig där jag i detalj skall berätta för dig om Brattås-mordet och Långaréds-mordet och varför jag okså studerar dessa två mórdfallen samtidigt med KálaMarksMordet , men bara om du i fortsättningen betér dig humanitärt.

Ps. visa att du kan uppskatta det som jag vill förmedla till dig , så får du så mycket mer tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in