2017-08-13, 04:39
Medlem
Till medlemmen med användar-namnet
》Klas-1981 》 Enligt ditt tidigare postade inlägg å Lördagen den 12/08 klockan 17:45
#6534. Söndagen den 13/08 klockan 04:02.

Klas-1981 》Detta är för mig persónligen en enórmt stor och tidskrävande mordutrédning som jag nu befattar mig med och som nu måste göras efter alla KONSTENS' régler , för att i slut-änden kunna erhålla ett fullständigt och till-fredsställande slutresultat. Det gäller som régel att , successivt arbeta sig in i ett mórdfall med absolut ické förutfattade méningar som de allra flesta människor tyvärr oftast gör , och på ett sådant sätt och under sådana förutsättningar till sist uppnå ett ické till-fredsställande slutresultat. Man måste som mordutrédare , lära sig att förstå hur otroligt viktigt som det är att kunna sé saker och ting utifrån ett helt nytt pérspektiv , att lära sig , att upptäcka och sé det som alla andra inte ser och tidigare inte har sett , samt att inte ha kunnat lyckats med att lägga märke till tidigare. Man måste som mordutrédare taga sig in i mórdfallet med en fullständig ackurátess och därtill göra minutiösa detalj-granskningar , för att på så sätt lyckas nå kontentans' egentliga fakta.

Obs ! fortsättning följer ifrån detta inlägget nu ovan sett , med näst-kommande inlägg.

Med vänliga hälsningar från JokerMannen.
Citera
2017-08-13, 05:20
Medlem
》Klas-1981 》 Enligt ditt tidigare postade inlägg å Lördagen den 12/08 klockan 17:45
Obs ! fortsättning följer härmed direkt ifrån det tidigare inlägget som postades Söndagen den 13/08 klockan 04:39 och #6535.

Klas-1981 》Man måste som mordutrédare göra så kallade (Kontemplátioner) över helhets-innehållet av själva mórdfallet , för att sédan utifrån sådana förutsättningar förstå innebörden av varför Ólov Róger Lindberg mördades och vad den egentliga ORSAKEN var , till att Ólov Róger Lindberg blév mördad.
Klas-1981 》En mordutrédning måste vara kontinuérlig , så att man som mordutrédare aldrig tappar greppet. Man måste , så att säga , léva tillsammans med en mordutrédning och hela tiden (Kontempléra). Obs ! i bland så måste man själv okså konsultéra in ny fakta ifrån andra mordutrédnings-kunniga persóner. Obs ! vad jag nu vill låta påpeka här , är således sagt av största vikt , och det handlar i sin tur om något som vi mordutrédare benämner för (Mord-Hermeneûtik) , Obs ! ordet uttalas med V-ljudet = Hér-men-EV-tik , och detta i sin tur handlar om konsten att kunna tólka en gärningsmans' (Mördares') inre tankar och tillvägagångssätt av hans tidigare persónliga och då brukade Módus Opérandi. Obs ! Klas-1981 , jag har bland annat varit i kontakt med (RIKSMORD) i Stockholm och telefon-konsultérat , hur man under absolut riktiga förutsättningar aklimatisérar sig i ett gammalt olösta och ouppklarat mórdfall.

Obs ! fortsättning följer ifrån detta inlägget nu ovan sett , med nästkommande inlägg.

Citera
2017-08-13, 06:01
Medlem
》Klas-1981 》 Här inföljer nu den vidare fortsättningen ifrån mitt tidigare inlägg som postades Söndagen den 13/08 klockan 05:20 och #6536.

》Klas-1981 》 I det föregående inlägget lät jag för dig tidigare deklaréra , att jag hade konsultérat mig med en mycket skicklig och kunnig mordutrédare inom (RIKSMORD) i Stockholm och då gällande hur man under absolut riktiga förutsättningar tar sig in och aklimatisérar sig i ett gammalt tidigare olöst och ouppklarat mórdfall. Klas-1981 》jag kan berätta för dig , att jag har fått in tré mycket goda råd och väglédnings-riktningar som jag i min tur kommer att få extremt stor nytta av , just i detta gamla olösta mórdfallet beträffande KálaMarksMordet av Ólov Róger Lindberg i KálaMark 30. hemmahörande i Roknäs Kommun. Bäste Klas-1981》Mordutrédningen går successivt framåt för varje dygn som går , och vem vet , vad morgondagen har att bjuda på ? ? ?

Ha de gott Klas-1981
Citera
2017-08-13, 06:22
Medlem
Ett Observations-meddelande till medlemmen med användar-namnet 》Gratis-121 》

Bäste Gratis-121 ! Jag har skrivit flera stycken mycket viktiga inlägg till dig beträffande Engels-Mannen Tóny "Nobbe" Nórberg då under år 2004 stationérad i Luléå. Jag räknar med att du snart , i ett eget nytt och skrivet inlägg , berättar för mig om vad du vet och känner till om denna nu omtalade Engels-Mannen och även därtill hans dåvárande samhörigheter med Kaj Johannes Linna/Engström , så skulle jag bli dig mycket tacksam.

Bäste Gratis-121 》Låt inte andra medlemmar på denna FórumSidans' trådverksamhet styra över dina tankar och tycken.

Citera
2017-08-13, 06:38
Medlem
》Mummy-Dearest 》

Jag har skrivit ett långt inlägg till dig i dag Mummy-Dearest , Söndagen den 13/08 2017 , och där inóm det inlägget nu besvárat alla dina tidigare ställda frågor till mig och jag hoppas därvid att du fått de sváren som du förväntat dig av mig. Obs ! detta nu omtalade inlägget har jag postat PRIVAT till dig och jag hoppas att det har kommit fram till dig , och att du där till okså nu har läst det.

Med vänliga hälsningar till dig Mummy-Dearest. från JokerMannen.
Citera
2017-08-13, 07:24
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Ett Observations-meddelande till medlemmen med användar-namnet 》Gratis-121 》

Bäste Gratis-121 ! Jag har skrivit flera stycken mycket viktiga inlägg till dig beträffande Engels-Mannen Tóny "Nobbe" Nórberg då under år 2004 stationérad i Luléå. Jag räknar med att du snart , i ett eget nytt och skrivet inlägg , berättar för mig om vad du vet och känner till om denna nu omtalade Engels-Mannen och även därtill hans dåvárande samhörigheter med Kaj Johannes Linna/Engström , så skulle jag bli dig mycket tacksam.

Bäste Gratis-121 》Låt inte andra medlemmar på denna FórumSidans' trådverksamhet styra över dina tankar och tycken.

Hej

Jag känner inte till någon Tony, det enda jag fått höra är att en engelsman som delägde restaurankedjan mat och prat umgicks med kaj en tid innan mordet i Kalamark
Denne personen ska ha misshandlat en flickvän på skållhett vatten på ett brutalt sätt för några år sedan
Med stor sannolikhet så var han och Kaj kompanjoner på ett eller annat sätt inom nåt nätverk typ VGI
Och honom tycker jag att polisen borde kolla upp.
Åtminståne av hänsyn till att han kände kaj

Tycker även man ska gräva lite djupare hos Erland, tycker han har fått smyga obemärkt förbi i denna utredning
Inte för att jag misstänker honom för brottet utan mer att det känns som att även han precis som Magnus inte har sagt allt de vet ännu.
Citera
2017-08-13, 08:14
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
》Mummy-Dearest 》

Jag har skrivit ett långt inlägg till dig i dag Mummy-Dearest , Söndagen den 13/08 2017 , och där inóm det inlägget nu besvárat alla dina tidigare ställda frågor till mig och jag hoppas därvid att du fått de sváren som du förväntat dig av mig. Obs ! detta nu omtalade inlägget har jag postat PRIVAT till dig och jag hoppas att det har kommit fram till dig , och att du där till okså nu har läst det.

Med vänliga hälsningar till dig Mummy-Dearest. från JokerMannen.

Hej

Jag vet inte om du ör medveten om hur man svarar på ett inlägg , själv var jag skälv osäker på det i början,man kan ju tycka att svaraknappen är till för att svara

Hursomhelst så använder man citera knappen nere till höger och börjar skriva text direkt under [/quote]
Då slipper du skriva varje gång till vem du svarar utan då blir hamnar inlägget du svarar på som gråmarkerat direkt ovanför ditt svar.
Citera
2017-08-13, 08:33
Medlem
Söndagen den 13/08 klockan 07:55
》Hej Gratis-121 》 Jag tackar dig och bugar för en mycket god information. Betäffand Engels-Mannen Tóny "Nobbe" Nórberg , så är det en extremt farlig människa och det är fullständigt korrekt det som du lät påpeka i ditt det sista inlägget som du skrév och sedan postade Söndagen den 13/08 klockan 07:24 och #6540 att han nu , enligt min kännedom begått tre brutala misshandels-påtränganden och han är okså , och endast dömd för en av de tre misshandels-påträngandena , som han då tidigare gjort sig skyldig till , problemet för mig just nu att försöka ta reda på , är att både Tóny och Kaj tycks tillsammans ha varit inblandade i en av de nu av mig påpekade misshandels-påträngandena och då av en äldre man , den egentliga orsaken till själva misshandeln , skall jag nu och framåt göra allt för att få klarhet i.
Obs ! Gratis-121 》Gällande Kúrt Érland Lúndberg , det vill säga Tórd Érland Magnus Wíklunds' Pappa , så har jag mycket stora överraskningar att komma med framöver i mina nya inlägg , och just beträffande Kúrt Érland Lúndberg , och sanna mina ord Gratis-121 , den mannen skall sýnas ända in på bara kroppen om det så skall bli det sista jag gör. Gratis-121 , håll dig till tåls , den egentliga faktan kommer genom mig så småningom och jag är mycket väl förberedd i detta mórdfallet beträffande KálaMarksMordet i KálaMark 30. hemmahörande i Roknäs Kommun.

Med vänliga hälsningar och tack ifrån JokerMannen.
Citera
2017-08-13, 08:49
Medlem
Gratis-121 》 Tack för påpekandet , jag vet precis hur det går till att använda den gråa Citat-rutan när man svarar , men jag tycker att inläggen blir snyggare och renare om man inte använder den gråa Citat-rutan ovanför sitt vidare text-skrivande där under , dessutom får man plats med mer textrader. Jag tänker vidare att fortsätta med att skriva mina inlägg på det sättet jag tidigare gjort ifrån första början och jag hoppas att du persónligen inte har något emot att jag fortsätter att skriva mina inlägg så som jag låtit mig göra redan ifrån första början.

Citera
2017-08-13, 09:03
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Gratis-121 》 Tack för påpekandet , jag vet precis hur det går till att använda den gråa Citat-rutan när man svarar , men jag tycker att inläggen blir snyggare och renare om man inte använder den gråa Citat-rutan ovanför sitt vidare text-skrivande där under , dessutom får man plats med mer textrader. Jag tänker vidare att fortsätta med att skriva mina inlägg på det sättet jag tidigare gjort ifrån första början och jag hoppas att du persónligen inte har något emot att jag fortsätter att skriva mina inlägg så som jag låtit mig göra redan ifrån första början.

Det går alldeles utmärkt
Citera
2017-08-13, 09:07
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Söndagen den 13/08 klockan 07:55
》Hej Gratis-121 》 Jag tackar dig och bugar för en mycket god information. Betäffand Engels-Mannen Tóny "Nobbe" Nórberg , så är det en extremt farlig människa och det är fullständigt korrekt det som du lät påpeka i ditt det sista inlägget som du skrév och sedan postade Söndagen den 13/08 klockan 07:24 och #6540 att han nu , enligt min kännedom begått tre brutala misshandels-påtränganden och han är okså , och endast dömd för en av de tre misshandels-påträngandena , som han då tidigare gjort sig skyldig till , problemet för mig just nu att försöka ta reda på , är att både Tóny och Kaj tycks tillsammans ha varit inblandade i en av de nu av mig påpekade misshandels-påträngandena och då av en äldre man , den egentliga orsaken till själva misshandeln , skall jag nu och framåt göra allt för att få klarhet i.
Obs ! Gratis-121 》Gällande Kúrt Érland Lúndberg , det vill säga Tórd Érland Magnus Wíklunds' Pappa , så har jag mycket stora överraskningar att komma med framöver i mina nya inlägg , och just beträffande Kúrt Érland Lúndberg , och sanna mina ord Gratis-121 , den mannen skall sýnas ända in på bara kroppen om det så skall bli det sista jag gör. Gratis-121 , håll dig till tåls , den egentliga faktan kommer genom mig så småningom och jag är mycket väl förberedd i detta mórdfallet beträffande KálaMarksMordet i KálaMark 30. hemmahörande i Roknäs Kommun.

Med vänliga hälsningar och tack ifrån JokerMannen.

Ok

Det ska bli intressant!

Skam den som ger sig!
Citera
2017-08-13, 09:27
Medlem
"...så får vi se sen" !?
jaha...kanske blir vi varse att nye tyckaren JokerM var en mästare på tejpade texttapeter?
VEM ska relevanskontr. de nya fakta som framkastas?
Vem ska sköta om att "rentvå" (personer)?
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
Som vanligt så gick det bra för Draifos tills Jokermannen började andas att Kaj är inblandad ändå, även om det isåfall skulle vara en bit ifrån själva brottet. Då slog Draifos bakut och Jokermannen gick från seriös till totalt ovetande i Draifos ögon.

OM du inte har "den berömda hästen" med i racet som du själv påstår att du inte har, är din totala brist på möjlighet att se andra alternativ än de du själv VILL se häpnadsväckande.

Jag hoppas innerligt att Kaj är oskyldig, men Jokermannen är den första (i hela tråden) som ständigt för fram (okontrollerad fakta) av olika slag som faktiskt kan ha full relevans.

Ok, sättet det görs på kanske inte är ultimat men det kommer tids nog bli ganska klart om det ligger nått i Jokermannens inlägg och idéer. Därför finns det ingen anledning att såga honom/idéerna före han har presenterat klart dem om man nu inte sitter hemma och är
livrädd att nått ska komma fram. Då förstår man att man försöker hjärntvätta alla andra med "sin egen" sanning.

Draifos har på fråga flera gånger nekat till att han har personliga intressen i detta, då så, låt Jokermannen framföra sin inlägg ifred säger jag, så får vi se sen.

"Att inget talar för att Kaj är inblandad alls" upptar ju ca 10% av alla inlägg i den här tråden så det vet vi ju redan att du tycker.

Fram med fler fakta och låt oss äntligen få veta sanningen vad som hände i Karlamark. Då kan iallafall endel personer bli rentvådda (vilken sida de än står på i utpekandeskaran)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in