2017-08-14, 01:34
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Mer troligen har det att göra med att han hade svårt att navigera i mörkret. Han var trots allt i en farled och behövde se bojar, båtar, fyrar, yada yada.
Ja, det håller jag också med om. Att han körde en bit, gick upp och navigerade, fortsatte att köra en bit. Sedan repeterade han detta tills han blev upptäckt. Då sänkte han skiten istället.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Mer troligen har det att göra med att han hade svårt att navigera i mörkret. Han var trots allt i en farled och behövde se bojar, båtar, fyrar, yada yada.

Jo iofs. Glömde att han kanske inte hade gps. Men nog fasen tycker jag han borde haft gps, utan AIS. Han kanske ändå tyckte det var säkrare köra i ytläge och se alla "grejer".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Som sagt.
Denna "Åsa-Nisse" kan stoltsera med bland annat World Technology Award från 2011.
Det skulle vara intressant att veta hur många i denna tråden som kan detsamma.
De passar rätt bra ihop är min spontana känsla.
Det är inte belägg! Du kan inte först hitta på idéer, och sedan använda saker som är kompatibla (dvs inte talar emot) idén som stöd.

Mångfaldiga icke hypoteser!
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Folk i allmänhet bör omgående sluta med att anamma idéer bara för att inget specifikt säger emot dem. Det är en mycket, mycket dålig princip. Tvärt om, jämfört med hur vetenskap (och brottsutredning) bör gå till.

"Mångfaldiga icke hypoteser"

Statistiken talar för den teorin. Så det kan väl snart anses polisiärt utrett och klart. Jag ger det en vecka, max två.
Citera
2017-08-14, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Tror att andra snuddat vid denna slutsats tidigare i tråden: Om det var så att den här ubåtsturen utvecklade sej till en längre tur än vad som ursprungligen sagts p.g.a. att kaptenen försökte stjäla ubåten så kan detta ha triggat igång en panikreaktion hos passageraren/journalisten.

Kaptenen styrde ned på djupt vatten och drog iväg långt ut till havs vid fordonstillgreppet vilket journalisten inte ville vara med på. Passageraren kanske då trodde att kaptenen tänkte kidnappa henne med något annat bakomliggande motiv men i själva verket råkade hon bara bli medpassagerare i ett pågående stöldförsök av ubåten. Passageraren började då löpa amok där nere och utgör en säkerhetsrisk för dem båda. Så han förökte då först lugna ner eller i ett senare skede göra sej av med vederbörande. Det mest logiska i det läget är att han dumpar av passageraren någonstans. Förhoppningsvis i närheten av någon slags land eller ö i levande skick....

Gud, är det här ett skämt? Båtjäveln var ju hans.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjILY
Det är inte belägg! Du kan inte först hitta på idéer, och sedan använda saker som är kompatibla (dvs inte talar emot) idén som stöd.

Mångfaldiga icke hypoteser!
Vad säger statistiken?
Citera
Medlem
Citat:
Som sagt.
Denna "Åsa-Nisse" kan stoltsera med bland annat World Technology Award från 2011.
Det skulle vara intressant att veta hur många i denna tråden som kan detsamma.
De passar rätt bra ihop är min spontana känsla.

Helt seriöst så tror jag hon nog har träffat på betydligt mer imponerande typer under de år hon bott i Kina och USA.
Passar bra ihop? Nog rätt bra att du inte extraknäcker på en äktenskapsförmedling.
Senast redigerad av Glenn Lauritz A 2017-08-14 kl. 01:39.
Citera
Medlem
Geggamojas avatar
Många scenarier. PM ville ha KW, men hon nekade. Han tände till och fick ett raseriutbrott i det trånga utrymmet.

De hade en liten affär ihop men hon ville avsluta. Hans heder får sig en rejäl törn.

KW hade tänkt skriva något ofördelaktigt om PM, vilket skulle sätta stopp för hans höga tankar om sig själv inför hans fd ubåtskompanjoner.
Citera
2017-08-14, 01:36
Medlem
Citat:
Tror inte resten av medlemmarna i ubåtsklubben håller med. Var bara millimeter från att de kastat ut honom och han bara hade fått stå och titta på när de använde ubåten.
Citera
2017-08-14, 01:37
Medlem
Citat:
Statistiken talar för den teorin. Så det kan väl snart anses polisiärt utrett och klart. Jag ger det en vecka, max två.
Nej, det gör den inte. Vad har du för statistik på man och kvinna som oss veterligen inte träffats förut färdas i ett fortskaffningsmedel och kvinnan sedan försvinner?

Om man säger "statistiken talar för" så hostar man naturligtvis upp belägg. Annars säger man inte så.

Mångfaldiga inte hypoteser.
Citera
2017-08-14, 01:38
Medlem
Citat:
För att hon inte jobbade så. Hon var frilansare, remember? Hon är inte anställd av någon uppdragsgivare utan hon säljer artiklarna.

Någonstans läste jag att hennes bror har fotat någonting som jag tror hade med henne att göra. Han arbetar tydligen som fotograf för Sydsvenskan, men jag tror inte han var där i Köpenhamn när hon hoppa på båten.

Dessutom tror jag journalistiken främst handla om PM som person och inte om själva båten. Tiden för när dom begav sig ut pekar också på att det var en ganska impulsartad grej. Särskilt med tanke på att det framkom uppgifter som sa att PM egentlgien skulle möta upp sin kollega på kvällen för att preppa för deras tur till Bornholm på morgonen därefter.

OK, ja journalister jobbar såklart olika.

Dock ska sägas att det är helt irrelevant att hon är freelance. Frilansskribenter har även de fotografer som de ringer upp, och som de känner. Jag vet eftersom jag själv jobbade som frilansjournalist i början av 90-talet och man fick alltid en fotograf med sig om man behövde det.
Citera
2017-08-14, 01:38
Medlem
Citat:
Källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in