2017-08-14, 01:00
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Något långsökt, men visst, om han nu hade en fru och de varit otrogna och barnet var hans och hon ville behålla det skulle det kunna räcka för att han skulle kunna bli skogstokig. Något långsökt som sagt dock.
Jo, troligtvis är det inte mer rafflande än så. De har känt varandra en tid. Nästan säker på det. Statistiken talar för min teori/gissning också antar jag.
Imorgon eller inom några dagar kommer det nog komma fram ett och annat.
Den som lever får se.
Citera
2017-08-14, 01:01
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
CO-larm. Kolmonoxid. Märks inte, binder bättre än syre till järnoxiden i blodet. Men något syre förs inte ut så du dör.

CO2 är vanlig koldioxid. Binder inte till järnoxiden, utan det förs ut syre till kroppen som det ska. Ökar genom att något andas ut tillräckligt mycket...

Men kroppen styr inte andningen med syre, utan med CO2.

Dock binder den inte till järnoxid utan till Fe2+. Men det med att affiniteten för CO2 är större än för syre stämmer. En väldigt intressant mekanism det där!

Men nu blev vi visst lite offtopic här..

Undrar hur det gått med förhören idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det som förvånar är att han säger att man skulle till och med vakna av syrebrist om man skulle somna och det tar slut syre. Stämmer det? Jag som har fått för mig att det är livsfarligt och man vaknar inte. Han är smartare än mig så han har väl rätt men lät emot allt jag lärt mig.
Nej, han säger att man inte känner syrebrist, varför det är farligt att börja mixtra med den.

Vad du syftar på däremot är att han säger att man vaknar av hög co2-halt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Så, har du någonting som styrker att de ens var i U-läge öht.?

Nä men tror folk på fullt allvar att militären har lagt fokus att ha primärradar på fullt blås med alla möjliga våglängder i den här jävla buktjäveln? Jo tjena. Inte en chans. I sverige hade vi förfan inte ens koll på vad som flöt runt utanför vår huvudstad för inte mer än ett år sen, och då är vi i sverige inte bara extremt duktiga på marinteknik utan även bygger världens mest avancerade radarutrustning och övervakningsssystem. Skärp er förfan.

Dessutom, om han nu på blodigt allvar vill flytta sig till en fjärran plats för att bojsänka 60kg tjoltyg, varför i helvete skulle han göra det i fullt ytläge om han nu kan smyga runt i 10 jävla timmar osynlig?
Senast redigerad av polygrip 2017-08-14 kl. 01:12.
Citera
2017-08-14, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Om detta stämmer, ge mig ett skäl till varför han gör sig av med kroppen och båten, om hon tagit en överdos! Det kan nog rättsläkare i land konstatera, och hade dom haft sex, blir det kanske en anings knepigt att få det till brottsligt ( hur påverkad var hon vid akten?).
Han säger att han fick panik! Vi diskuterar om vad är som han kunde hitta på och som är kränkande för BOs familj!!
Citera
2017-08-14, 01:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Eller om de var ute på oegentligheter, vilket tidigare diskuterats. Tror säkert hon skulle kunna töja på gränserna för "den goda sakens skull". PM behöver pengar. Om jag förstod det rätt är han trängd ekonomiskt och behöver nya sponsorer. Pengar är bra drivmedel. Något kan ha gått fel i detta "uppdrag". Eller om hon ville gå längre än vad han ville och ett bråk uppstod.

Har du en länk till detta ?

Citat:
Ursprungligen postat av Karl83
Någon som vet om PM hade ekonomiska problem? Känns som ganska dyra projekt han håller på med.

Dyrt ja ! Men det förefaller vara närmast en trådsanning att Petter hade ekonomiska problem. MSM borde ha grävt/rapporterat även om detta "köttben" med pengar.

Har inte stått något ännu om detta.., förfaller bara vara bs.
Citera
2017-08-14, 01:03
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Säker på att du inte tänker på kolmonoxid?!
Båda gaserna är giftiga, CO c:a 50 ggr. värre än CO2 men så bildas det ofta mycket större mängd CO2 än CO. Vid eldning med kaminer i dåligt ventilerade utrymmen är det oftast CO2 som blir farligt långt innan CO blir det. Vad det gäller gamla motorer med taskig förbränning kan det vara tvärtom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
En undrande fråga som jag måste få ställa till alla här:
Man har ju hela tiden talat om att Madsen är en fantastisk uppfinnare!
Men vad har han uppfunnit - en ubåt?
Kanske kunde man ha fått detta epitet a la år 1888, men idag går man bara in på ett bibliotek och slår upp fakta om uppfinningen - hur man bygger och vad man skall tänka på, när man konstruerar en ubåt.
Så.......
Vad var så väldigt speciellt med denna ubåt som han byggde? En ny stirlingmotor eller dylikt??
Eller var det detta att den var så billig?

Sysslar han inte med raketer och astronautprojekt också? Det är ju inte bara ubåtar.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Nej, han säger att man inte känner syrebrist, varför det är farligt att börja mixtra med den.

Vad du syftar på däremot är att han säger att man vaknar av hög co2-halt.

Ja och jag har fortfarande svårt se att man vaknar av varken co eller co2. Men det är nog off topic ändå...
Citera
2017-08-14, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag har hela livet varit livrädd av att inte ha nog ventilerat i stugan eller husvagn för man läser att folk dör i sömnen av just CO2 förgiftning i stugor land och rike runt.

Har till och med köpt CO2 larm haha. Och så vaknat man av det och kan typ öppna ett fönster bara? Snacka om blåst man varit isåntfall.

Våra lungor är konstruerade för att släppa in "syre", O2, till blodet. Syret förbränns med "kol", C i våra celler, och det bildas CO2, koldioxid i din kropp!!! ( Du är död!!

CO2 transporteras tillbaka med blodet i venerna, och ventileras ut genom lungorna, du bidrar till växthuseffekten, men mindre än kor och bilar.

Förmodligen är det billigare med CO2-mätare, och deras larmnivå indikerar att det saknas ventilation, d.v.s. ingen ny luft kommer in, och en del av den stillastående luften består alltmer av den CO2 du producerat, och O2 mängden sjunker,
Citera
2017-08-14, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Sedärja. 50kWh är duktigt med mos! Som en jämförelse har basmodellen av Tesla S 70kWh. Pluginhybriden som är tänkt att gå på enbart eldrift för dagligpendling har så mycket som 12kWh.

Så med andra ord, i synnerhet nu när vi vet att den har snorkel, allt som diskuterats om radar kan vi i princip glömma.
Är det någon som sett om de kan köra i snorkelläge?
Trimmrodren ser jättesmå ut om man jämför mot på en "riktig" ubåt.
Citera
2017-08-14, 01:06
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
En undrande fråga som jag måste få ställa till alla här:
Man har ju hela tiden talat om att Madsen är en fantastisk uppfinnare!
Men vad har han uppfunnit - en ubåt?
Kanske kunde man ha fått detta epitet a la år 1888, men idag går man bara in på ett bibliotek och slår upp fakta om uppfinningen - hur man bygger och vad man skall tänka på, när man konstruerar en ubåt.
Så.......
Vad var så väldigt speciellt med denna ubåt som han byggde? En ny stirlingmotor eller dylikt??
Eller var det detta att den var så billig?

Han kanske inte är uppfinnare direkt men driftig är han. Inte kreti eller pleti som bygger ihop en såndär tjusig ubåt. Samt att han byggt en raket som ska ha nått 100km (källa?)...

Så nog var han väl rätt klyftig. Smartare än mig som glömt vad CO2 är haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in