2017-08-14, 00:54
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Åklagaren sa att det har kommit detaljer fram i förhöret som kan vara kränkande för kims anhöriga, därför beslutades att förhandlingar skulle vara bakom stängda dörrar. Det finns två saker som kan vara kränkande enligt mig. 90% sexrelaterade mord och 5% droger. Han kan ha sagt att hon hade kokain med sig och snortade detta.Hon blev överdosig och hennes hjärta stannade plötsligt! Vi sparar 5 procent möjlighet för andra kränkande saker som kan framkommit.

Eller om de var ute på oegentligheter, vilket tidigare diskuterats. Tror säkert hon skulle kunna töja på gränserna för "den goda sakens skull". PM behöver pengar. Om jag förstod det rätt är han trängd ekonomiskt och behöver nya sponsorer. Pengar är bra drivmedel. Något kan ha gått fel i detta "uppdrag". Eller om hon ville gå längre än vad han ville och ett bråk uppstod.
Citera
Medlem
Någon som vet om PM hade ekonomiska problem? Känns som ganska dyra projekt han håller på med. Kan det vara så att han höll på med något brottsligt?

Varför skulle KW göra en intervju med honom när det finns en hel dokumentär om gubben? Kan det vara så att hon kände till något om honom som han inte ville skulle komma fram?

Låt säga att hon följt vapens väg/drogers väg in i Sverige och han sysslar med något sådant för att finansiera sina projekt samt att han är en av få som har tillgång till en ubåt.

Skulle kunna vara ett motiv?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Sedärja. 50kWh är duktigt med mos! Som en jämförelse har basmodellen av Tesla S 70kWh. Pluginhybriden som är tänkt att gå på enbart eldrift för dagligpendling har så mycket som 12kWh.

Så med andra ord, i synnerhet nu när vi vet att den har snorkel, allt som diskuterats om radar kan vi i princip glömma.

Så, har du någonting som styrker att de ens var i U-läge öht.?
Citera
2017-08-14, 00:55
Medlem
Docklands avatar
Citat:
men sluta med det här jävla tjafset om kärleksrelation already.
Varför det? Det är den troligaste bakgrunden. Trist va?
Citera
2017-08-14, 00:55
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jag har hela livet varit livrädd av att inte ha nog ventilerat i stugan eller husvagn för man läser att folk dör i sömnen av just CO2 förgiftning i stugor land och rike runt.

Har till och med köpt CO2 larm haha. Och så vaknat man av det och kan typ öppna ett fönster bara? Snacka om blåst man varit isåntfall.
Säker på att du inte tänker på kolmonoxid?!
Citera
2017-08-14, 00:56
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Sedärja. 50kWh är duktigt med mos! Som en jämförelse har basmodellen av Tesla S 70kWh. Pluginhybriden som är tänkt att gå på enbart eldrift för dagligpendling har så mycket som 12kWh.

Så med andra ord, i synnerhet nu när vi vet att den har snorkel, allt som diskuterats om radar kan vi i princip glömma.
Så är det.
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Aha, 50 kWh, men då känns det ju rimligt med flera timmars drifttid på fullt skaft på batterier. 7 kW elmotor så räcker 50 kWh i c:a 7 h.
Plus uppladdningsbarheten. Så det där med räckvidd under ytan och radar hit och dit får tänkas om helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Cirka fyra timmar enkel resa om man åker ifrån staden köge. Inga faktorer är inräknat till exempel ström och exakt position.
Fick det också till något sådant. Sen kan man kanske lägga till en timme eller två ytterligare. Om han körde under ytan så bör han nog känt sig tvungen att gå upp och titta ibland, det finns ingen avancerad utrustning ombord. Kanske det var vid ett sånt tillfälle fartyget såg ubåten i månskenet. Eller - hemska tanke - när han höll på att dumpa kroppen. Men det var kanske detta han höll på med hela jävla natten då. Att så hemligt som möjligt flytta ubåten så långt som möjligt bort från platsen han dumpade kroppen på. Inte orimligt.
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Undrar om det kan vara så att man uppgraderat ubåten så att det allså finns gamla och nya svar.
Det verkar vara så.
Senast redigerad av crillecrille 2017-08-14 kl. 00:59.
Citera
Medlem
Citat:
Åklagaren sa att det har kommit detaljer fram i förhöret som kan vara kränkande för kims anhöriga, därför beslutades att förhandlingar skulle vara bakom stängda dörrar.

Det här med stängda dörrar tror jag främst har ett förhörstekniskt syfte. Jag tror helt enkelt inte PM kände till alla uppgifter om bärning med mera i det läget.
Citera
Medlem
Citat:
Hon kanske var gravid och han fick reda på det denna afton?

Något långsökt, men visst, om han nu hade en fru och de varit otrogna och barnet var hans och hon ville behålla det skulle det kunna räcka för att han skulle kunna bli skogstokig. Något långsökt som sagt dock.
Citera
2017-08-14, 00:58
Medlem
HGs avatar
En undrande fråga som jag måste få ställa till alla här:
Man har ju hela tiden talat om att Madsen är en fantastisk uppfinnare!
Men vad har han uppfunnit - en ubåt?
Kanske kunde man ha fått detta epitet a la år 1888, men idag går man bara in på ett bibliotek och slår upp fakta om uppfinningen - hur man bygger och vad man skall tänka på, när man konstruerar en ubåt.
Så.......
Vad var så väldigt speciellt med denna ubåt som han byggde? En ny stirlingmotor eller dylikt??
Eller var det detta att den var så billig?
Citera
2017-08-14, 00:58
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Jag har hela livet varit livrädd av att inte ha nog ventilerat i stugan eller husvagn för man läser att folk dör i sömnen av just CO2 förgiftning i stugor land och rike runt.

Har till och med köpt CO2 larm haha. Och så vaknat man av det och kan typ öppna ett fönster bara? Snacka om blåst man varit isåntfall.

CO-larm. Kolmonoxid. Märks inte, binder bättre än syre till järnoxiden i blodet. Men något syre förs inte ut så du dör.

CO2 är vanlig koldioxid. Binder inte till järnoxiden, utan det förs ut syre till kroppen som det ska. Ökar genom att något andas ut tillräckligt mycket...

Men kroppen styr inte andningen med syre, utan med CO2.
Citera
2017-08-14, 00:59
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Säker på att du inte tänker på kolmonoxid?!

Så längesen jag läste om det där. Menar säkert det eller nåt annat. Skitsamma åter till topic.
Citera
2017-08-14, 01:00
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Det som förvånar är att han säger att man skulle till och med vakna av syrebrist om man skulle somna och det tar slut syre. Stämmer det? Jag som har fått för mig att det är livsfarligt och man vaknar inte. Han är smartare än mig så han har väl rätt men lät emot allt jag lärt mig.
Det var inte det han skrev. Han skrev att man vaknar om CO2-halten blir för hög men inte om O2-halten blir för låg.

Sen tvivlar jag även på att det stämmer. Det är många som dragit sina sista andetag i sömnen pga för hög CO2-halt och de verkar inte ha vaknat av det. (Japp, jag menar verkligen CO2 och inte CO (kolmonoxid). CO är ännu värre men även CO2 orsakar sådana olyckor.)

Citat:

Fast nu gick han ju i ytläge med släckta lanternor framför det där fraktfartyget och även då han blev hittad till slut så han kanske höll sig vid ytan i alla fall även om batterikapaciteten hade tillåtit undervattensgång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in