2017-08-14, 00:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Ur minnet: Forskare har gjort experiment med att sänka döda grisar i havet med kamerabevakning för att se hur länge de höll, några veckor innan det bara var ben kvar har jag för mig. Fiskar och annat åt upp relativt fort.

Mmm..(säger inte emot dig)

Men, sedan antar jag att det beror på var grisen sänks ner. Sötvatten, saltvatten eller bräcktvatten. Likaså vattenkvaliten, tempratur för fiskar/bakterier och annat mys för att bryta ner grisen.

Sist skall dock väl sägas att det är augusti nu, sensommar. Då bör det väl brytas ner som snabbast.
Citera
2017-08-14, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
24/7 betyder tväntty fouhr sevven. 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan.
Självfallet brukar det betyda det i min värld också. Fast brukar oftast skrivas som 365/24/7 för att visa att det inte görs undantag för storhelger.

Men det var mer en ironisk kommentar till nedanstående som ju indirekt kan läsas som att man skulle stänga av utrustningen under delar av dygnet.
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Jag tror heller inte man har någon som helst täckning med militär radar 24/7 i öresund. Finns ju inget hot här

Har man utrustning tror jag man har den driftsatt och spelar in dygnet runt - även om man inte har resurser att sitta och aktivt arbeta med all information.
Citera
2017-08-14, 00:05
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Eller för att manipulera media att tro något som inte är sanning. Alternativet är ju faktiskt skenmanöver från Danska staten (har Kim's pojkvän blivit utfrågad av media)? tror nog att han (ifall det är sanningen) med skenmanöver, blivit upplyst om hur han ska göra. (har svenskt spårsök satts igång)? ..eller BARA Danskt ...... jag menar. ...... svensk journalist. .... Är UD inkopplat...... osv. osv...... ser bara att det är något skumt i görningen..... ursäkta mig om jag har totalt fel. ..... men jag tror inte på det som skrivits. ....inte ens ett utalande från den Svenska statsministern vad jag har sett...

Hade du lyckats få med UFO:n också hade det varit perfekt.
Citera
2017-08-14, 00:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
En långsökt teori:

Ubåten började ta in lite vatten. På filmen kan man se att det droppar, kanske något gick sönder och mer vatten kom in. Kvinnan fick tokspel och blev rädd och det blev konflikt som slutade med handgemäng och att hon dog, mest sannolikt inte uppsåtligt av PM. Finns det länspump i ubåten? Han slängde ur kroppen och länspumpade och åkte bort. För att dölja spår när räddningen kom sänkte han ubåten.

Då skulle han väl kunna hävda på myteri, och måste göra det som måste göras..

(lite självförsvar över det hela)
Citera
2017-08-14, 00:06
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
I ett hemmabygge - även om det utifrån ser väldigt proffsigt ut - har man nog inga extrema ackumulatorer á la Gotland-klassens ubåtar, utan snarare ett hyllsystem med flera mindre serie/parallellkopplade batterier. Om där är 'ledig plats' för ett eller två batterier på dessa behöver han bara säga att där aldrig funnits mer än de som är kvar.
Det skulle ju så klart synas om det fattades delar av en hel kedja batterier. Oavsett vilket så är där ju andra som har enorm kunskap om ubåten in i minsta mutter. Så det skulle upptäckas.
Citera
2017-08-14, 00:07
Medlem
Allt snack om att han är konstig, loj, psykopat kan väl ändå avföras? Man kan läsa in det mesta i en person. Han är nog driven, det måste man vara om man orkar slutföra sådana här stora projekt, men psykopat? Nej, inte utifrån det jag sett och inte baserat på intervjuer med folk som känt honom länge.
Citera
2017-08-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Samtalet kan ha handlat om att börjat ångra sig för att göra ett dyk, nu när det realiteter. Han försökte säga att det är ju hela grejen och övertala henne till ett hastigt dyk alldeles under ytan. hon gick med på det, med en noggrann kort färdplan under vattnet. Väl där tycker han att hon ska uppleva mer, men då börjar paniken sprida sig och hon måste göras minst medvetslös om han öht ska kunna köra båten...
Denna Ubåt är inte gjord för att transportera sig under vatten. Den gör max 2 knop under vatten och det är så långsamt att det är svårt att styra. Batterierna räcker bara i 30 minuter så man kommer kanske 1500 m innan de tar slut. Däremot sjunker och stiger den snabbt.
Däremot kan hon fått klaustrofobi panik och försökt öppna någon lucka för att komma ut.
Då kanske PM slog henne hårt i huvudet med någonting.
Citera
2017-08-14, 00:08
Medlem
4yoonlys avatar
Jag tror att något är lurt givetvis...

Men om vi leker med tanken att han faktiskt är oskyldig?

Han har planerat och grejat och fixat för en tur (till Bornholm som tanken var har jag?). Hon ångrar sig av något skäl och meddelar honom... han SMS'ar sina kompisar och säger att nu blir det inte av och han är lite smått förbannad då han preppat ubåten osv. Sedan lite senare efter han skickar det sms'et så ångrar hon sig igen och säger att ok vi kör!

Han är nu ganska sur, men tänker jaja... lite publicitet, men han har ingen "crew" längre så det blir en kort tur. Väl inne i båten har hon fruktansvärd klaustrofobi och ångrar sig på nytt... nu blir han riktigt jävla förbannad och åker tillbaka och släpper av henne. Då han har preppat ubåten så tänker han aja kan lika väl ta en tur i ytläge och åka runt lite. Sedan blir det totalt strömavbrott.
Han berättade i en annan film där hans andra ubåt han byggde innan var nära att bli påkörd ett antal gånger och det var hans största mardröm... när han ser en båt som han bli räddad av så tänker han att han sänker båten så ingen kan ramma den och skadas då han inte har några ljus eller något som fungerar.

Vart hon tog vägen sedan är ett mysterium...

Jag vet att det finns lite olika problem med denna teori dock :-)
Citera
2017-08-14, 00:10
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mmm..(säger inte emot dig)

Men, sedan antar jag att det beror på var grisen sänks ner. Sötvatten, saltvatten eller bräcktvatten. Likaså vattenkvaliten, tempratur för fiskar/bakterier och annat mys för att bryta ner grisen.

Sist skall dock väl sägas att det är augusti nu, sensommar. Då bör det väl brytas ner som snabbast.

http://illvet.se/transport/fartyg/forlisningsoffer-forsvinner-pa-en-manad
Citera
2017-08-14, 00:10
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag vill inte gå in på detaljer då jag inte vet vad som kan skada och inte, men Sverige och Danmark har under lång tid samarbetat med övervakningen kring östersjöinfarten, dessutom är området där ubåten ska ha funnits högintressant utifrån övervakningssynvinkel.
http://hjak.se/2011/08/25/danmarks-knytnave-mot-ost/

Då funderar jag över om kanske varken Peter Madsen eller u-båten, utan vad man kunde åka och titta på med hjälp av Peter Madsen och u-båten, som var det egentliga syftet med färden. Kanske det finns något intressant att se som KW fått nys om?

KW: Den där u-båten du har, kan man åka till **** och titta på **** med den, utan att bli upptäckt?

PM: Såklart! Hold kaeft mand, med den här har jag ****!

KW: Hm. Tror du att jag skulle kunna få följa med ut nån gång och kolla på **** då? Torsdag aften?
Citera
2017-08-14, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vore det inte mer relevant att koncentrera sig på misstänkt GM än ett troligtvis mördat BO?

Ja, fet stil höjer argumentet, för vissa. Vad jag i min enkla värld ser är ett försvinnande och en person gripen som "skäligen" misstänkt vållande eller dråp. Är vi överens så långt?

Min fråga till dig blir: på vilket sätt kan man koncentrera sig på, diskutera kring, en MGM utan att ha med omständigheter, motiv mm.? Polis och åklagare sitter med de fakta som finns, vi har en frihet att diskutera kring det.

Du störde kanske inte så mycket på en 10-20 sidor med massa radar-bubbel för ett par timmar sedan? Jo, det tyckte jag också tog en del plats, men de som "jobbade" med den tekniska spekulationen, om det gick att i efterhand ta fram rutten, måste ha tyckt att det var intressant.

Trillar poletten ner.....?
Senast redigerad av Whyback 2017-08-14 kl. 00:23.
Citera
2017-08-14, 00:14
Medlem
Citat:
En långsökt teori:

Ubåten började ta in lite vatten. På filmen kan man se att det droppar, kanske något gick sönder och mer vatten kom in. Kvinnan fick tokspel och blev rädd och det blev konflikt som slutade med handgemäng och att hon dog, mest sannolikt inte uppsåtligt av PM. Finns det länspump i ubåten? Han slängde ur kroppen och länspumpade och åkte bort. För att dölja spår när räddningen kom sänkte han ubåten.
Din teori förklarar dock inte varför PM agerat som han gjort efter själva dödsfallet. Varför säka sin egen ubåt när han kommer in mot land? Varför hitta på att han släppte av henne? Varför röja kroppen?

Han inser väl själv att hans agerande i din teori var i syfte att rädda deras liv, och inser således att även en domstol borde se det så, eller åtminstone inse att chansen att en domstol ser det så är ganska höga - mer än tillräckligt höga för att slippa behöva röja en kropp, röja bevisning osv. Bevisningen här är ju till hans fördel om något. Dvs han kunde lika gärna gått i land alternativt ringt polisen när det hela avvärjdes och sagt som det var. Chansen att han skulle frias skulle vara ganska stora faktiskt,i alla fall i sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in