2017-08-13, 23:47
Medlem
53....so whats avatar
Köpenhamn har en marinbas där det finns radar, kan mycke väl vara så att den är i funktion och spar data för ev. incidenter.

https://www.google.se/maps/@55.6871056,12.6070746,868m/data=!3m1!1e3
Citera
2017-08-13, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det verkar finnas två olika misstankegrader i Danmark också.

begrundet mistanke" og "særlig bestyrket mistanke".

Madsen sitter inlåst på det förstnämnda. Men vet någon här ifall det är den lägre eller högre? Blir inte klok på språket.

Jag har ju fått ut och sagt att han är häktad på lägre graden efter att ja läst det i tidning så vill få klarhet i detta.

Ja men då verkar det ju som att det stämmer att han nu sitter på en lägre grad, den andra borde väl betyda 'särskilt bestyrkt misstanke' (?) och det låter ju 'värre'. Eller inte?

Tycker bara att en 24-dagars häktning låter lite väl långt för en lägre grad.
Citera
2017-08-13, 23:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det verkar finnas två olika misstankegrader i Danmark också.

begrundet mistanke" og "særlig bestyrket mistanke".

Madsen sitter inlåst på det förstnämnda. Men vet någon här ifall det är den lägre eller högre? Blir inte klok på språket.

Jag har ju fått ut och sagt att han är häktad på lägre graden efter att ja läst det i tidning så vill få klarhet i detta.

Jo snarlikt det svenska systemet. Han är alltså häktad på vårt sett att se det som den lägre graden sannolikt. Det innebär typ att de egentligen inte har skit på han förutom omständigheter som att en kvinna är försvunnen, han var den sista som såg henne vid liv och han sänkte sin ubåt. Det är vad de har i dagsläget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Bodde tydligen i Köpenhamn, men Trelleborg. Men pyongyan i hjärtat.

På hennes twittersida står det China / NY. Hon kanske har flyttat hem igen till Sverige. Man kan misstänka att karriären inte gick så bra med tanke på hennes politiska sympatier.
Citera
Medlem
Ur minnet: Forskare har gjort experiment med att sänka döda grisar i havet med kamerabevakning för att se hur länge de höll, några veckor innan det bara var ben kvar har jag för mig. Fiskar och annat åt upp relativt fort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Vi har även visuell översikt på handelsfartyg och färjor speciellt då i trånga farvatten med livlig fartygstrafik och det sköts av en befaren matros samt en styrman
Precis. Men en nedsläckt ubåt är ju ingenting som syns visuellt i första hand (utom i detta fallet då på grund av månsken). Syns prylarna optiskt så syns de i princip alltid på radarn också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Kanske börjat öppna tornluckan, det kan tufft att både sköta båten och ha en hysterika ( eller hysteriker) ombord på vanlig fritidsbåt när det blåser på lite.....

Jepp, att det är en olyckshändelse alternativt vållande till annans död i samband med en hysterisk reaktion hos tjejen, verkar betydligt mer sannolikt än mord pga våldtäktsförsök.
Citera
2017-08-13, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ännu en teori som kan stämma. Tjejen kan ha haft latent klaustrofobi och helt enkelt fått spel i ubåten när de dök. Många skulle nog tycka det skulle vara lite läskigt att vara under vattnet i en liten plåtburk.

Vad som sen hänt? I sitt paniktillstånd har hon kanske skadat sig eller Madsen känt sig tvingad att knocka henne. Han slog kanske lite för hårt och hon råkade avlida.

Vore det inte mer relevant att koncentrera sig på misstänkt GM än ett troligtvis mördat BO?
Citera
2017-08-13, 23:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja men då verkar det ju som att det stämmer att han nu sitter på en lägre grad, den andra borde väl betyda 'särskilt bestyrkt misstanke' (?) och det låter ju 'värre'. Eller inte?

Tycker bara att en 24-dagars häktning låter lite väl långt för en lägre grad.

Verkar som man kan sitta 28 dagar oavsett vilken av dom där två kategorierna man har. Sjukt länge om man jämför med Sverige. Verkar skilja sig åt.
Citera
2017-08-13, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hmmm det som slår mig när jag ser hans unga söta späda fru är; tänk om Kim visste något om hur han (miss-)behandlar sin fru och oväntat konfronterar honom med dessa uppgifter? Det kan säkert få PM att explodera. Det kan också vara orsak till att Kim ber pojkvännen slå larm om hon inte är tillbaka i tid. Det kan också få polisen att frukta dråp. OBS jag säger INTE att PM är/ varit hustrumisshandlare. Men om vi kan hitta sådana uppgifter är det inte helt otänkbart. Sen må det varit dumdristigt att konfrontera honom där och då men.. .

Dumdristigt är en grav underdrift. En intelligent ung kvinna lär inte röja eller fråga något så pass provokativt ensam med en underlig man i en ubåt. Även om hon tror honom vara ofarlig. Det kan vi nog utesluta. Det är ju dessutom extremt random att hon skulle fråga ut honom om hans personliga relationer och anklaga honom för något sånt, eller för något alls för den delen.
Citera
2017-08-13, 23:52
Medlem
Vet inte om den är postad tidigare: https://www.youtube.com/watch?v=GzhVjrrSuek

Det är en film inifrån när de dyker med UC3. Den känns väldigt basic byggd och PA skulle jag inte vilja åka ubåt med. Han verkar jävligt loj och verkar vara risksökande.

Ubåten verkar inte vara utrustad med så mycket navigationsutrustning heller.
Citera
2017-08-13, 23:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Vad vi vet

Han greps omgående vid landstigning. Så något måste alltså ha framkommit till polisen genom hennes pojkvän eller annan anhörig. Sms eller samtal där hon uttrycker oro eller ber om hjälp. Dom har valt dråp eller vållande för att kunna hålla honom häktad.

Modus operandi kan rent logiskt bara vara två ting. Den sexuella aspekten, våldtäkt mord. Eller att hon ställt ironiska frågor och lockat fram en vrede hos honom som gått överstyr.

Han mördar henne i ubåten. Annars finns det ingen orsak att sänka den. Det är bevisröjning. Kroppen har han dumpat någon/några timme/timmar tidigare. Att han ändrat historia visar bara ännu mer att han är skyldig. Han har klurat o tänkt ut en bättre lögn helt enkelt.
Eller för att manipulera media att tro något som inte är sanning. Alternativet är ju faktiskt skenmanöver från Danska staten (har Kim's pojkvän blivit utfrågad av media)? tror nog att han (ifall det är sanningen) med skenmanöver, blivit upplyst om hur han ska göra. (har svenskt spårsök satts igång)? ..eller BARA Danskt ...... jag menar. ...... svensk journalist. .... Är UD inkopplat...... osv. osv...... ser bara att det är något skumt i görningen..... ursäkta mig om jag har totalt fel. ..... men jag tror inte på det som skrivits. ....inte ens ett utalande från den Svenska statsministern vad jag har sett...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in