2017-08-13, 23:43
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Fråga: Var ubåten fylld med vatten när de tog upp den? Om så var fallet är det klart mystiskt och tecken på bevisröjning.

Japp!
Citera
2017-08-13, 23:44
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Batteriet går nog inte att lossa hursomhelst, om de ens är åtkomliga på sådant sätt. Givetvis skulle ju den tekniska undersökning upptäcka ganska omgående om en del av batteriet saknas.

I ett hemmabygge - även om det utifrån ser väldigt proffsigt ut - har man nog inga extrema ackumulatorer á la Gotland-klassens ubåtar, utan snarare ett hyllsystem med flera mindre serie/parallellkopplade batterier. Om där är 'ledig plats' för ett eller två batterier på dessa behöver han bara säga att där aldrig funnits mer än de som är kvar.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moritza
Har det nämnts något här i tråden om PM fru? Jag har bara läst att hon har en raket tatuerad på sin arm. Hittat en bild på henne i samband med att han fick ett pris "aldrig som andre". Har letat men kan inte hitta vem hon är eller hennes namn.

Länk till Vinder af Aldrig som andre-prisen 2014

http://www.gammeldansk.dk/aldrig-som-andre/peter-raket-madsen/
Hmmm det som slår mig när jag ser hans unga söta späda fru är; tänk om Kim visste något om hur han (miss-)behandlar sin fru och oväntat konfronterar honom med dessa uppgifter? Det kan säkert få PM att explodera. Det kan också vara orsak till att Kim ber pojkvännen slå larm om hon inte är tillbaka i tid. Det kan också få polisen att frukta dråp. OBS jag säger INTE att PM är/ varit hustrumisshandlare. Men om vi kan hitta sådana uppgifter är det inte helt otänkbart. Sen må det varit dumdristigt att konfrontera honom där och då men.. .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moritza
Har det nämnts något här i tråden om PM fru? Jag har bara läst att hon har en raket tatuerad på sin arm. Hittat en bild på henne i samband med att han fick ett pris "aldrig som andre". Har letat men kan inte hitta vem hon är eller hennes namn.

Länk till Vinder af Aldrig som andre-prisen 2014

http://www.gammeldansk.dk/aldrig-som-andre/peter-raket-madsen/

PM's fru http://ru.ink361.com/app/users/ig-1181990691/sisirid/photos
Citera
2017-08-13, 23:45
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Bodde tydligen i Köpenhamn, men Trelleborg. Men pyongyan i hjärtat.

Hon bodde i Köpenhamn men var skriven i Trelleborg eller Pyongyang eller vad menar du? Kan vara jag som är trög men fattar inte inlägget
Citera
2017-08-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Ännu en teori som kan stämma. Tjejen kan ha haft latent klaustrofobi och helt enkelt fått spel i ubåten när de dök. Många skulle nog tycka det skulle vara lite läskigt att vara under vattnet i en liten plåtburk.

Vad som sen hänt? I sitt paniktillstånd har hon kanske skadat sig eller Madsen känt sig tvingad att knocka henne. Han slog kanske lite för hårt och hon råkade avlida.

Kanske börjat öppna tornluckan, det kan tufft att både sköta båten och ha en hysterika ( eller hysteriker) ombord på vanlig fritidsbåt när det blåser på lite.....
Citera
2017-08-13, 23:46
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hmmm det som slår mig när jag ser hans unga söta späda fru är; tänk om Kim visste något om hur han (miss-)behandlar sin fru och oväntat konfronterar honom med dessa uppgifter? Det kan säkert få PM att explodera. Det kan också vara orsak till att Kim ber pojkvännen slå larm om hon inte är tillbaka i tid. Det kan också få polisen att frukta dråp. OBS jag säger INTE att PM är/ varit hustrumisshandlare. Men om vi kan hitta sådana uppgifter är det inte helt otänkbart. Sen må det varit dumdristigt att konfrontera honom där och då men.. .

1. Vadå? Misshandlade han sin fru? Eller det är bara en ren spekulation?
2. Har Kim bett pojkvännen att slå larm om hon inte är tillbaka i tid?
Citera
2017-08-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Fråga: Var ubåten fylld med vatten när de tog upp den? Om så var fallet är det klart mystiskt och tecken på bevisröjning. Finns dock en minimal chans att hon dog av en ren olyckshändelse och han ville vara på den säkra sidan och sänkte ubåten ändå eftersom han inte är säker på hur rättsväsendet dömer.

Teorin om SMS är intressant, men borde inte pojkvännen kontaktat polisen direkt i så fall? Alternativt att hon skickade SMS om att "stämningen börjar bli otrevlig, är jag inte hemma innan 3, ring polisen." Men det låter märkligt.

Olustigt att se bilden när hon ler så trevligt och PM styr över båten på väg mot något som skulle bli en trevlig tripp. Två människor utan straffregister (?) Kanske vara hennes sista timmar i livet.

Den var vattenfylld men vilken sorts bevis skulle röjas om något? Eftersom hon inte återfanns i båten kan det i så fall endast handla om spår av mord. Blodspår är dock svåra att radera och kan framkomma vid en noggrann undersökning.
Citera
2017-08-13, 23:47
Medlem
Allt tyder ju på att han sänkte ubåten medvetet. Dels fylld med vatten, dels att ett vittne berättade att PM gick ner och kom sedan upp och en tryckvåg kom från ubåten, dvs tankarna släppte ut luft och vatten började komma in.

Iofs finns då teorin att han ville sänka ubåten snabbt så att man kunde hitta den lätt, i stället för att den skulle sjunka av sig själv och bli svårhittad senare.

Märkligt att inte dykarna kunde komma in i ubåten om den var öppen dock, eller så valde de inte att gå in pga. risker.
Citera
Medlem
Titanicsurvivors avatar
Det som är klart mest mystiskt med hela denna röran är varför KW inte beskrivs som "stjärnjournalisten", "toppreportern" eller "den världskända superduperjournalisten".

Med tanke på hur media brukar beskriva c-kändisar och idrottsprofiler ifrån division 6 så är det helt klart mysko. Kan det vara så att de är avundsjuka eftersom de bara jobbar på svenska skämtblaskor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Någon som vet hur det är med vattenlik när någon använder sänke. Är det inte så att kroppen löses upp så att tex om sänket är förankrat i benen så kan tex torson frigöra sig och flyta upp av gaserna. Eller en arm etc. Sundet är ju så väl trafikerat nu på sommaren så det kan ju hända att någon hittar flytande delar.
Jag är säker på att han sänkt henne i sundet men inte där ubåten hittades utan tidigare Kanske norröver mot bron. Vore ju idioti att sänka kroppen på samma ställe som ubåten. Ubåten är ju lättare att hitta under vattnet.
Därav att kopparnät eller ståltrådsnät rekommenderas. Håller ihop kroppen men låter fortfarande krabborna käka.
Citera
Medlem
Det mest skrämmande i det här är att polisen gick ut med en efterlysning efter både henne och ubåten på kvällen, och att dom där har en pusselbit som vi saknar är klart. Antingen baseras den på en väldigt graverande vittnesuppgift från någon utomstående, men mest troligen på samtalet från hennes pojkvän. Det samtalet bör då ha innehållit information om att hon på något sätt var allvarligt hotad. Kanske till livet och eventuellt var hon redan då död. Det är det enda jag kan se som förklarar polisens agerande när han hittades.

Om det är så har han givetvis slängt henne överbord och det förklarar smygandet med släckta lanternor mitt i natten och sedan sänkandet av ubåten. Om det hade varit en olyckshändelse hade troligen polisen agerat annorlunda och han hade inte haft anledning att vare sig smyga, agera i panik eller sänka ubåten.

Svårt att säga om han hade stört sig på något hon gjort, sagt eller skrivit innan eller om det var något han hakade upp sig på när dom väl var ombord. Troligen det sista då han ser rätt lugn ut på bilderna. Men det kan ha funnits något tidigare och då lär det bli överlagt mord varteftervartefter.

Det hemska med allt ovanstående är att hon i så fall är död.

Polisens uttalande om hans ändrade vittnesmål ger dock en öppning för att hon kan vara i livet fortfarande även om det börjar se mörkt ut. Jag hoppas att dom inte bara har kollat hamnen och letat på öppet vatten, utan även kontrollerat varenda liten boj, fyr etc där hon kan tänkas ha blivit avslängd eller kravlat sig upp.
Senast redigerad av GoofyGuy222 2017-08-13 kl. 23:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in