2017-08-13, 23:11
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
(Spanar på mareld)

Nej då ligger man stilla, kramas och smuttar champagne<3

Ja, så att åka förbi en båt i fem-sex knop är totalt uteslutet här.
Citera
2017-08-13, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Sådant har nog hänt. Ett annat alternativ är att han var gay och visste hennes ursprungliga kön. Men om det var två män så kanske risken för konflikt ökar. Men vissst är den gisningen ett verkligt långskott.

Vadå hennes "ursprungliga kön"?
Citera
2017-08-13, 23:14
Medlem
Så om en svensk tjej har ett namn som i Danmark är vanligt på män....så ligger det nära till hands att hon är trans. Har jag förstått det korrekt?

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Sådant har nog hänt. Ett annat alternativ är att han var gay och visste hennes ursprungliga kön. Men om det var två män så kanske risken för konflikt ökar. Men vissst är den gisningen ett verkligt långskott.
Citera
2017-08-13, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Han borde nästan varit beredd på dessa frågor tycker jag. Han är visserligen en udda person, men frågorna han fick från henne kan ju inte varit värre än tidigare frågor från andra . . .

Det vet man aldrig. Hon kanske har sitt sätt att vara enveten och pådrivande på ett sätt som provocerat någon med hans sociala läggning. Han är dessutom känd för att ha ett hetsigt humör och här snackar vi även om att vara ensam med karlen i en ubåt.
Citera
Medlem
Husransakans avatar
Citat:
Jag tycker att han verkar både trevlig och intelligent så det är svårt för mig att se honom som en mördare

Kan ju vara en olyckshändelse att hon dött. Halkat på nåt i ubåten/ramlat ner i tornet osv. PM får panik och dumpar kroppen då han fattar att folk inte skulle tro hans historia.

Såg dokumentären om hans raket. Killen är skum och har utan tvekan nån bokstavskombo men våldsam tvekar jag på.
Citera
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Kanske hade KW spår på något (skumt) gällande PM. Han visste det och kanske hade lovat att ställa upp och berätta mer men villkorat att de träffades på tu man hand?

Det måste finnas något särskilt skäl att KW ville träffa PM - inte bara ett tekniskt reportage om hans ubåt.
Ovanligt korkat, uppseendeväckande och enormt roskabelt sätt att göra sig av med någon som sitter på obehagliga sanningar. Vilken mördare vill bli misstänkt innan han hunnit behå brottet - nästan? Knuff över kajkanten hade varit billigare och enklare.
Citera
2017-08-13, 23:16
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A

Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Så om en svensk tjej har ett namn som i Danmark är vanligt på män....så ligger det nära till hands att hon är trans. Har jag förstått det korrekt?
Nej, det hela bilden.
Jag gissar att hon kan ha varit kille. Men självklart är det ett långskott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn Lauritz A
Idioten tror att eftersom hon heter Kim är hon transa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte hur bra Bluestar och Luminol är när blod har utsatts för saltvatten, men det är väl inte omöjligt att blodspår kan finnas och även kan hittas med hjälp av dessa medel?
Nej, jag tror inte det, blod, saliv, DNA, kan visserligen sugas upp i porösa material, såsom madrasser och kuddar och tjockare tyger och stanna kvar där trots att de legat en stund i vatten.

Däremot så är PMs egna kläder intressanta att analysera mm.

Citat:
Ursprungligen postat av Macaronis
Nu tror jag inte detta är planerat, men att ta med sig salpetersyra eller liknande för att förgöra kroppen i och sedan hälla ut i havet vore det optimala sett hur hans perspektiv.

Haha, Mythbusters i kubik alltså, det blir värre och värre spekulationer det här, Salpetersyra, lycka till med det inne i en ubåt, utan någon ventilation, utan skyddsmask så kilar även Kapten Klänning vidare.
Det går heller inte så värst fort att lösa upp en kropp, och det behövs många liter sådan syra. Det finns heller ingen ide' att ha sådan syra ombord på en ubåt. På ett varv däremot så är ju Salpetersyra praktiskt att ta bort rost med.

Citat:
Ursprungligen postat av why123
Jag förstår mig uppriktigt sagt inte på vad det är för ställen du har bott på och vilka människor du har träffat. Din bild av män som rovdjur och kvinnor som värnlösa offer är häpnadsväckande.

Men det är väl visst relevant ändå ? Alltså man måste ställa i proportion den fysiska förmågan hos de bägge. Visst kan han ju vara snäll och så, men fakta kring fysisk styrka och kroppsstorlek är ju tydligt. Den här PM har väl hållit på i många år med att bygga ubåtar och andra leksaker, men det är tunga grejer, han torde ha varit rätt så stark i förhållande till sin längd och fysiska utseende. Dvs han lyfte "skrot" nästan dagligen. Medans kvinnan som bara vägde 56 kg (??) kan knappast ha varit så stark, och genom att hon mest satt vid datorn, alternativt hanterade kameran så kan hon ju knappast ha så där mycket muskelstyrka. Muskelstyrka står i direkt proportion till muskelns vikt. Dock kan ju hon varit snabb på att springa, men det är ju inte riktigt detsamma som att vara stark. Och att kunna springa har man ju ingen nytta av på en ubåt precis ?

Citat:
Barbro "Bang" Alving var en svensk reporter som tidigt var ute och rapporterade bl a från det spanska inbördeskriget.

Men herregud alltså, dessa reportrar hade alltid med sig en liten vaktstyrka, det kanske inte syns i bilderna, Men så var det alltid. Ändå så är det ju många av dessa journalister som strukit med i krig och liknande uppror, trots "uppvaktning".

Citat:
Nu tycker jag att vi i tråden accepterar att det är 2017, att kvinnor är journalister och att de klär sig som de vill. Detta smaklösa sätt att på ett fint sätt klandra Kim för sin egen död när hon är ute för att göra ett reportage tycker jag vi kan lämna.

Håller ju med här helt klart, Journalister klär ju sig som allt annat kontorsfolk, som ska vara passande att ha och det är väl en fördel om det är snyggt för man vet ju inte vem man träffar. Det är ju alldeles för kostsamt att ha kläduppsättningar för olika uppdrag. Eftersom det är ett yrke där man rör sig mycket finns det dem kvinnliga journalister som har extra par skor, ett bekvämt par och ett snyggt par.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
När var det tänkt att KWs tur med u-båten skulle vara klar?

Cirka kl 2230 vad jag förstår, någon annanstans stod det kl 2030. Solnedgången skedde kl 21 ungefär, det är bra ljusförhållanden då för fotografering.
Citera
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det är ännu okänt om han dräpte henne. Vad annat motiv till ett eventuellt mord är svårt att spekulera i. Kan vara att hans dåliga humör tog över och det bara slog slint av någon anledning?

Annars kan det vara en olyckshändelse. Det sistnämnda är svårt att motbevisa även om han skulle erkänna. Återfinns ingen kropp går inget att bevisa, och då får han släppas fri eller dömas efter enbart indicier.
Jag tror det slog slint och att hon lyckats skicka rop på hjälp från sin mobil. Det skulle förklara den snabba anklagelsen mot Peter och pojkvännens snabba anmälan om hennes försvinnande .
Citera
2017-08-13, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husransakan
Kan ju vara en olyckshändelse att hon dött. Halkat på nåt i ubåten/ramlat ner i tornet osv. PM får panik och dumpar kroppen då han fattar att folk inte skulle tro hans historia.

Såg dokumentären om hans raket. Killen är skum och har utan tvekan nån bokstavskombo men han var aldrig våldsam.

Betyder inte att han inte kan vara det. Folk är alldeles för naiva. Och individer med bokstavskombinationer är definitivt kapabla att begå mord eller bli våldsamma om de blir trängda.
Citera
2017-08-13, 23:18
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Ja, så att åka förbi en båt i fem-sex knop är totalt uteslutet här.

Jag tror det, i alla fall om man är ute efter just att se det vackra.
Sedan tror jag att det är lite väl tidigt, mareld är vanligare sent på sommaren och under hösten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in