2017-08-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Vilka rättsliga påföljder kan det bli på det här om det hela bara är ett skämt/PR/trolleri, som vissa spekulerar i?

Troligtvis ingeting om dom inte erkänner att dom trollat polisen eller att det går och bevisa genom sms eller liknande.

Skulle de bli skyldiga till att ha trollat polis och media på detta sätt kommer nog en saftig böter på vad kalaset kostade.

Men PM är ju miljardär så kan ju va nått han räknar med kan inträffa, dock tycker jag det nu har gått för långt för att kunna vara pr trick
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Hade han varit smart och sansad hade han sänkt båten på ett ställe där det är betydligt djupare, nu var det så grunt att båten utgjorde ett navigationshinder så upp skulle den kommit även om det inte vore ett brott. Finns dessutom ställen mellan bukten och Bornholm där bärgning skulle vara ordentligt knepigt då det är dumpningsplatser för gamla kemiska stridsmedel, minor, ammunition och annat.
Kombinerat med ett djup som inte möjliggör vanliga dykare och övriga restriktioner skulle utredningsläget blivit enormt svårt. Även om de lagt resurser på att plocka upp båten skulle den behövas saneras osv.

Sänkningen känns lite panikartad. Har han haft ihjäl henne och varit samlad och sansad skulle han snabbt insett att det lättaste sättet att undvika ansvar varit sänka båten (skylla på olycka) och hävdat att hon förmodligen inte hann ut eller att han inte hann se vad som hände då det skedde på natten.
Att båten sjunker när det börjar dyka upp båtar och helikopter antyder att det inte var planerat att sänka den på det sätt som skedde utan en panikåtgärd.

Eller så tänkte han att han ville sänka den på ett ställe där det var lätt att få upp den så han kan få igen den senare, ville kanske bara utplåna bevis och tänkte att saltvattnet skulle göra jobbet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Vem är van att nekas sex i en ubåt?
Jag tror de flesta som befinner sig i u-båtar, är inte vana att ha sex med varandra där. Det finns tusentals u-båtar i världen.
Citera
2017-08-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Hade han varit smart och sansad hade han sänkt båten på ett ställe där det är betydligt djupare, nu var det så grunt att båten utgjorde ett navigationshinder så upp skulle den kommit även om det inte vore ett brott. Finns dessutom ställen mellan bukten och Bornholm där bärgning skulle vara ordentligt knepigt då det är dumpningsplatser för gamla kemiska stridsmedel, minor, ammunition och annat.
Kombinerat med ett djup som inte möjliggör vanliga dykare och övriga restriktioner skulle utredningsläget blivit enormt svårt. Även om de lagt resurser på att plocka upp båten skulle den behövas saneras osv.

Sänkningen känns lite panikartad. Har han haft ihjäl henne och varit samlad och sansad skulle han snabbt insett att det lättaste sättet att undvika ansvar varit sänka båten (skylla på olycka) och hävdat att hon förmodligen inte hann ut eller att han inte hann se vad som hände då det skedde på natten.
Att båten sjunker när det börjar dyka upp båtar och helikopter antyder att det inte var planerat att sänka den på det sätt som skedde utan en panikåtgärd.

Han kanske ville sänka närmare land ifall räddningen dröjde.

Inte kul att vara ute på öppet hav i flytväst
Citera
2017-08-13, 14:46
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det här bevisar ju det som flickor fått lära sig av sina mödrar i alla tider, att de ska aldrig sätta sig i en situation ensam med en man, för män vill bara en sak. (Om man inte själv vill samma förstås.) Idag har förstås många unga kvinnor fått lära sig av sina feministmorsor att de "ska" kunna följa med män till deras lägenheter, hotellrum, ubåtar, whatever... för män "ska" inte våldta. Och då går det ju så här. För 50 år sedan hade det här inte kunnat hända, för då hade en kvinnlig reporter alltid med sig en manlig fotograf på sina uppdrag, och han fungerade även som förklä och bodyguard om det blev nödvändigt.

Jag förstår mig uppriktigt sagt inte på vad det är för ställen du har bott på och vilka människor du har träffat. Din bild av män som rovdjur och kvinnor som värnlösa offer är häpnadsväckande.

Barbro "Bang" Alving var en svensk reporter som tidigt var ute och rapporterade bl a från det spanska inbördeskriget.

Ja, nu har detta hänt, menar du att det betyder att svenska kvinnor alltid ska vara rädda? Jag känner tjejer i samma ålder som Kim som har backpackat ensamma runt världen. Du skrev iofs igår att du var påverkad av romaner och filmer. Vi som inte är rädda kallas feminister och har blivit påverkade av "våra feministmorsor". Det är inte vi som är rädda för män, det är precis tvärtom. Vi vet (de flesta av oss genom erfarenhet) att män är trevliga, hyggliga och en del förbaskat skojiga. Varför ska vi kvinnor vara rädda för dem?
Det är ju du som bygger upp en mur mellan män och kvinnor som inte finns. Du tror inte att män och kvinnor kan umgås utan sex. Att det finns de i samhället som vill gå tillbaka till 50-talet känner jag till, där kvinnor och män inte kan umgås obehindrat. Det är precis så islamister resonerar, det går att lägga karbonpapper mellan era uppfattningar.

Nu tycker jag att vi i tråden accepterar att det är 2017, att kvinnor är journalister och att de klär sig som de vill. Detta smaklösa sätt att på ett fint sätt klandra Kim för sin egen död när hon är ute för att göra ett reportage tycker jag vi kan lämna.
Citera
2017-08-13, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SCANIAvsVOLVO
Men PM är ju miljardär så kan ju va nått han räknar med kan inträffa, dock tycker jag det nu har gått för långt för att kunna vara pr trick
Inte direkt va? Har du nån källa på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
Att han nu ändrat sin historia kanske betyder att han först sa att kroppen finns i ubåten så att inte alla resurser inte ska gå åt för att leta i havet så att kroppen får extra tid att försvinna.

Han har ju inte erkänt mord eller dråp då kvinnans anhöriga ännu hoppas hon lever.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Kan vara vad som helst. Låt säga att hon nekat honom. Dom går i land, han är arg och det hela går över styr?

Spånar bara, men att ha ihjäl någon i en ubåt och sen konka upp kroppen, det känns lite omständligt? Har länge tänkt att hon dött i båten och sedan blivit dumpad i havet, men det är ju samtidigt ingenting som hindrar andra alternativ.

I stort sett omöjligt att konka upp kroppen från ubåten. Just därför är styckning mer troligt.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
1) För att hon då med största sannolikhet inte kommer hittas.

2) Hade de gått i land och ätit på en restaurang så hade det funnits vittnen där som sett dem.

Med andra ord, dina teorier är långt mer skrattretande än mina.

1) Men en styckning efterlämnar mängder med spår. Det borde vara rätt svårt att sanera en ubåt efter ett sådant scenario. Därför han sänker den? Möjligt, men då borde man kunna hitta spår fortfarande. Blod torkar relativt fort etc och han har ju varit borta i typ tolv timmar.

2) Givetvis menar jag inte att dom varit på en restaurang. Jag tänker lite avsides, grillning etc. Fast har noll koll på hur såna möjligheter ser ut där. Men då ubåten var borta i tolv timmar så kan man ju hunnit iväg en rätt bra bit?
Citera
2017-08-13, 14:48
Medlem
Troians avatar
När var det tänkt att KWs tur med u-båten skulle vara klar?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Fast om jag hade en ubåt så kunde kvinnliga journalister följa med utan att riskera något. Det tror jag gäller nästan alla svenska män också.

Men man kan aldrig veta på förhand om det är Fan man tar i båten (pun intended!). Och ÄR det det, så är det inte så bra att vara ensam med honom på havets botten...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hur ofta blir folk dömda för mord, dråp, vållande till annans död, när det saknas en kropp?

Thomas Quick blev dömd i åtta fall, dock var det i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in