2017-08-13, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Nej. Det där är nån mast i bakgrunden.
Men stolpen i masten livar inte med den och skulle kunna vara nedre delen av flaggstången.
Citera
2017-08-13, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Detta har ifrågasatts tidigare, men jag har svårt att tro det. Hon ser enligt vissa skribenter ut som om hon har genomgått ett könsbyte.

Då tycker jag fan de ska skaffa glasögon. Hon är en i högsta grad feminin vacker kvinna. Vilka jävla idioter.

Och vad har det för resten med saken att göra?
Citera
2017-08-13, 22:57
Medlem
[Wizard]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det är en av de saker som gjorde att man undrade vad polisen visste men inte vi! Boyfriend larmar före midnatt, typ 23.30 att hon är borta och något senare börjar man leta efter ubåten. Det kom direkt upp misstankar om mord!? Din tes att hon bett honom larma om hon inte hör av sig har jag också framfört här för ett tag sedan. Var PM hotfull mot henne i förväg?
Hmm... Det är på tok för många frågetecken och luckor i informationen vi har som fastställda fakta och det du nu bekräftar måste betyda att antingen är pojkvännen extremt överbeskyddande och svartsjuk eller så fanns det tveklöst fog för att vara oroad på riktigt - och det är nog det sistnämnda man kan utgå ifrån, det kan man nog vara rätt säker på - speciellt med tanke på att de slog på stora trumman direkt och började leta med alla möjliga metoder!

Kan det vara så att PM gav några suspekta indikationer till KW under kommunikationen mellan dessa som var upptakten till att denna intervjun blev av? Jag har svårt att tro att hon bara frågade "får jag intervjua dig" och han svarade "ja" som enda kommunikation innan detta mötet!
Synd att det är locket på kring all denna informationen, men det är säkert av en anledning.

Vidare är det också besynnerligt att de var så säkra på att hon var mördad redan när de började söka efter henne och ubåten att det måste finnas en hel del indicier redan då?!

Jag tror det ligger en hund begraven här med ett spår som vi inte varit inne på än, som vi inte kunnat förutspå, och som kommer att skapa en rejäl aha-känsla när det kommer till daga för detta är synnerligen extremt märkligt och besynnerligt!

Normalt så kan man luta sig mot Occam's razor för att det mest logiska är nästan alltid sant, men i detta fallet verkar det vara raka motsatsen - tills vi har lite mer fakta.

Vilken soppa... Vilken bedrövelse...
Citera
2017-08-13, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Vad menar du med 24/7? Att man stänger av radarsändare och inspelning efter klockan 22:00 och slår på igen 07:00?

Har man utrustningen så använder man den. Dels för att man inte vet när den behövs förren den redan behövs. Dels för att man vill veta att den fortfarande fungerar och inte blivit saboterad så man har död utrustning om det kommer till krig.

Dels för att man lär sig och blir bättre av att hela tiden analysera all civil trafik - och genom att försöka hitta mönster i fartyg som inte gör som de skall.

Polis och kustbevakning blir sedan inte ledsna om de får ett telefonsamtal att det kan vara bra om de råkar innfinna sig vid en viss position vid en viss kust och kikar närmare.

Vidare vill man givetvis veta om Östersjön planeras få någon extrabesökare insmygande.

Vad finns det att bevaka i Öresund specifikt? Berätta istället vart dessa landradar står någonstans så man får en uppfattning om vilka områden de bevakar.
Citera
2017-08-13, 22:59
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Om han nu har bragt henne om livet på ubåten och sedan slängt henne överbord är det inte märkligt. Först går han då norrut mot Landskronadjupet och dumpar henne där för att sedan återvända under natten på östra sidan (utmed svenska kusten) och sedan korsa sundet med tanke att sänka ubåten i Kögebukten.

Då ser det ut som om han kommer från Bornholm och går norrut varpå man sedan söker från Falsterbokusten och upp mot Saltholm. Vilket man uppenbarligen har gjort. Då missar man henne helt då hon troligen finns i djupen mellan Ven och Landskrona. Den enda risken med det är om kroppen inte sjunker utan följer med strömmen då sundet smalnar av mellan Helsingör och Helsingborg, vilket gör att möjligheten att kroppen upptäcks om den flyter i ytläge ökar.

Dom enda missarna är väl i så fall fartyget som såg honom gå med släckta lanternor igår. Det vittnesmålet ger iaf någon form av riktning om han inte korrigerade den om han förstod att dom har sett honom. Samt platsen där han sänkte ubåten som troligen inte var helt enligt planen utan mera i panik då han insåg att man hade hittat honom.
Det är nog så man ska tänka. Har du koll på hur lång tid den trippen skulle ta ungefär?
Citera
Medlem
Burgesss avatar
Ni som inte tror på att det är ett sexuellt motiv. Varför dräpte han henne?
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Enda inpassagen... Du får ta en titt på en kara där man ser hela Danmark.

Helt fel av mig så klart
Citera
2017-08-13, 23:00
Medlem
perVers2.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Kör man verkligen i fem-sex knop då?

(Spanar på mareld)

Nej då ligger man stilla, kramas och smuttar champagne<3
Citera
2017-08-13, 23:01
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Några fler förbehåll? Jag menar, du kan ju ha fel. Lika bra gardera dig ordentligt.
Nej det räcker så.
Citera
2017-08-13, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Wizard]
Hmm... Det är på tok för många frågetecken och luckor i informationen vi har som fastställda fakta och det du nu bekräftar måste betyda att antingen är pojkvännen extremt överbeskyddande och svartsjuk eller så fanns det tveklöst fog för att vara oroad på riktigt - och det är nog det sistnämnda man kan utgå ifrån, det kan man nog vara rätt säker på - speciellt med tanke på att de slog på stora trumman direkt och började leta med alla möjliga metoder!

Kan det vara så att PM gav några suspekta indikationer till KW under kommunikationen mellan dessa som var upptakten till att denna intervjun blev av? Jag har svårt att tro att hon bara frågade "får jag intervjua dig" och han svarade "ja" som enda kommunikation innan detta mötet!
Synd att det är locket på kring all denna informationen, men det är säkert av en anledning.

Vidare är det också besynnerligt att de var så säkra på att hon var mördad redan när de började söka efter henne och ubåten att det måste finnas en hel del indicier redan då?!

Jag tror det ligger en hund begraven här med ett spår som vi inte varit inne på än, som vi inte kunnat förutspå, och som kommer att skapa en rejäl aha-känsla när det kommer till daga för detta är synnerligen extremt märkligt och besynnerligt!

Normalt så kan man luta sig mot Occam's razor för att det mest logiska är nästan alltid sant, men i detta fallet verkar det vara raka motsatsen - tills vi har lite mer fakta.

Vilken soppa... Vilken bedrövelse...

Kan vara som Sarnecki skrev att de behöver någon grund för att hålla honom häktad länge nog. Lämpligt är mord eller dråp då det ger dem rätt att hålla honom tills mer framkommer.
Citera
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Men stolpen i masten livar inte med den och skulle kunna vara nedre delen av flaggstången.

Men suck. Lita på mig.

Andra bilden är tagen betydligt mer från fören sett. Även om stångjäveln hade suttit i tornets yttersta högerkant hade den hamnat nånstans i höjd med "U"et i bilden.

Det är bara en radio/lampmast/kran i hamnen som syns i bakgrunden.

Flaggstången är en enda grov pinne. Och inte i närheten så hög........
Senast redigerad av portnoy 2017-08-13 kl. 23:12.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Detta är den jobbigaste tråden jag någonsin följt .......(skulle inte förvåna mig om Kim helt plötsligt träder fram livs levande och förklarar att allt detta varit en skenmanöver från Danska staten)..... för att dölja något...I och med oroligheterna i övriga världen....

Det skulle då förvåna mig till den graden att mina ögon skulle ploppa ur. Att danska staten gjort en skenmanöver och hon dyker upp levande. Herregud. Då är den förra teorin om att hon skulle sälja ubåten till Nordkorea mer sannolik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in