Citat:
Ursprungligen postat av
kejsarinnakanel
Det är en av de saker som gjorde att man undrade vad polisen visste men inte vi! Boyfriend larmar före midnatt, typ 23.30 att hon är borta och något senare börjar man leta efter ubåten. Det kom direkt upp misstankar om mord!? Din tes att hon bett honom larma om hon inte hör av sig har jag också framfört här för ett tag sedan. Var PM hotfull mot henne i förväg?
Hmm... Det är på tok för många frågetecken och luckor i informationen vi har som fastställda fakta och det du nu bekräftar måste betyda att antingen är pojkvännen extremt överbeskyddande och svartsjuk eller så fanns det tveklöst fog för att vara oroad på riktigt - och det är nog det sistnämnda man kan utgå ifrån, det kan man nog vara rätt säker på - speciellt med tanke på att de slog på stora trumman direkt och började leta med alla möjliga metoder!
Kan det vara så att PM gav några suspekta indikationer till KW under kommunikationen mellan dessa som var upptakten till att denna intervjun blev av? Jag har svårt att tro att hon bara frågade "får jag intervjua dig" och han svarade "ja" som enda kommunikation innan detta mötet!
Synd att det är locket på kring all denna informationen, men det är säkert av en anledning.
Vidare är det också besynnerligt att de var så säkra på att hon var mördad redan när de började söka efter henne och ubåten att det måste finnas en hel del indicier redan då?!
Jag tror det ligger en hund begraven här med ett spår som vi inte varit inne på än, som vi inte kunnat förutspå, och som kommer att skapa en rejäl aha-känsla när det kommer till daga för detta är synnerligen extremt märkligt och besynnerligt!
Normalt så kan man luta sig mot Occam's razor för att det mest logiska är nästan alltid sant, men i detta fallet verkar det vara raka motsatsen - tills vi har lite mer fakta.
Vilken soppa... Vilken bedrövelse...