2017-08-10, 00:55
  #27493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Skulle vilja att Janne satsade på dessa spelare:

Målvakter:
Robin Olsen
Kristoffer Nordfeldt
Karl Johan Jonsson
Johannes Hopf

Högerbackar:
Mikael Lustig
Emil Kraft
Linus Wahlqvist

Mittbackar:
Victor Nilsson Linedelöf
Andreas Granqvist
Pontus Jansson
Filip Helander
Alexander Milosevic

Vänsterbackar:
Ludwig Augustinsson
Martin Olsson
Niklas Hult
Pierre Bengtsson

Balansspelare:
Jacob Johansson
Oscar Lewicki

Yttermittfältare:
Emil Forsberg
Jimmy Dumaz
Victor Cleasson

Centrala mittfältare:
Albin Ekdahl
Oskar Hiljemark
Robin Quison
Sebastian Larsson
Astrit Ajdarevic

Anfallare:
Marcus Berg
John Guidetti
Sam Larsson
Samuel Amainos
Christoffer Nyman

Ej tillgängliga:
Andreas Isaksson
Erik Johansson
Oscar Wendt
Kim Källström
Pontus Wernblom
Zlatan Ibrahimovic

Får inte tas ut (Man är fan Erik Hamrén då):
Ola Toivonen
Isak Thelin
Erkan Zengin

Vad säger ni om Fransson och Tibbling? De är inte riktigt där ännu?

Är villig att hålla med på det flesta men Seb som Balansspelare och bort med Wahlqvist med tanke på hur horribel han vart senaste månaderna.

Dessutom tycker jag Ghoddos borde plockas in och testas. Tror han hade funkat bra och är redo. Armenteros/Nyman kan diskuteras båda 2. Jag hade personligen skippat 1 av dem för Ghoddos. Svårt som fan att säga dock. Nyman är kall. Armenteros är än otestad(bortsett från Norge matchen som var whatever) i landslaget.
Citera
2017-08-10, 01:24
  #27494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Är villig att hålla med på det flesta men Seb som Balansspelare och bort med Wahlqvist med tanke på hur horribel han vart senaste månaderna.

Dessutom tycker jag Ghoddos borde plockas in och testas. Tror han hade funkat bra och är redo. Armenteros/Nyman kan diskuteras båda 2. Jag hade personligen skippat 1 av dem för Ghoddos. Svårt som fan att säga dock. Nyman är kall. Armenteros är än otestad(bortsett från Norge matchen som var whatever) i landslaget.

Sebastian Larsson var tanken att han skulle vara MC som jobbar hårt när vi försvarar ledningar, men kan absolut vara balansspelare också
Citera
2017-08-13, 22:31
  #27495
Medlem
Guidetti skadad i dagens match mot Roma. Kan eventuellt orsaka frånvaro inför kommande kvalmatcher.

Oroande med både han och Ekdal just nu.
Citera
2017-08-14, 01:11
  #27496
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Guidetti skadad i dagens match mot Roma. Kan eventuellt orsaka frånvaro inför kommande kvalmatcher.

Oroande med både han och Ekdal just nu.
Och Lindelöf på läktaren i United. Inte bra alls.
Citera
2017-08-14, 01:46
  #27497
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Och Lindelöf på läktaren i United. Inte bra alls.

Ja det gynnar inte direkt men känner endå lite trygghet i Viktor än då han har mest haft svårt att anpassa sig till united snabbt nog. Tror att så länge hans självförtroende är intakt så passar han fortfarande in galant i Jannes lir och presterar tryggt där igen nu. Men det är också ett "OM" så mycket riktigt som du säger, ännu en oros faktor.
Citera
2017-08-14, 14:55
  #27498
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Guidetti skadad i dagens match mot Roma. Kan eventuellt orsaka frånvaro inför kommande kvalmatcher.

Oroande med både han och Ekdal just nu.
Att Ekdal är skadad är ju dock standard. Synd att hans karriär ryckts sönder så pass mycket av skador. När han är hel och på topp är han en riktigt fin innermittfältare.
Citera
2017-08-14, 17:49
  #27499
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Guidetti skadad i dagens match mot Roma. Kan eventuellt orsaka frånvaro inför kommande kvalmatcher.
Då kanske det äntligen öppnar upp en plats till Hrgota.
https://www.jp.se/article/dags-for-hrgota-att-kliva-in-i-rampljuset/

Citat:
Du spelar i en av världens bästa ligor men man hör och läser relativt lite om dig här i Sverige. Är det ett medvetet val från din sida att hålla dig undan lite grand?

— Jag är i alla fall inte den som ger bort mitt nummer enkelt till vem som helst. Vill man prata med mig får man ta kontakt med klubben. Jag är professionell fotbollsspelare och jag fokuserar på fotbollen.

Bra jobbat av Hrgota att nu vara ordinarie i Frankfurt i Bundesliga efter flera år som rotationsspelare i Gladbach.
Egentligen ska det inte krävas en skada på Guidetti för att ge Hrgota en plats i truppen. Han borde redan ha tagits ut som fjärdeanfallare under förra säsongen men Jannes kärlek till sina Norrköpingskillar Nyman & Thelin sätter tydligen stopp för konkurrens utifrån.
När Guidetti är tillbaka och alla är friska så borde anfallsfyran i höst vara:
Berg, Guidetti, Toivonen, Hrgota.
Citera
2017-08-14, 18:35
  #27500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Att Ekdal är skadad är ju dock standard. Synd att hans karriär ryckts sönder så pass mycket av skador. När han är hel och på topp är han en riktigt fin innermittfältare.

Ja ekdal är en riktig porslinsdocka tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av PaSparetklenod
Då kanske det äntligen öppnar upp en plats till Hrgota.
https://www.jp.se/article/dags-for-hrgota-att-kliva-in-i-rampljuset/



Bra jobbat av Hrgota att nu vara ordinarie i Frankfurt i Bundesliga efter flera år som rotationsspelare i Gladbach.
Egentligen ska det inte krävas en skada på Guidetti för att ge Hrgota en plats i truppen. Han borde redan ha tagits ut som fjärdeanfallare under förra säsongen men Jannes kärlek till sina Norrköpingskillar Nyman & Thelin sätter tydligen stopp för konkurrens utifrån.
När Guidetti är tillbaka och alla är friska så borde anfallsfyran i höst vara:
Berg, Guidetti, Toivonen, Hrgota.

Har kikat en del Hrgota och jag gillar hans kvalitéter men han är ganska upp & ner tycker jag. Vilket inte resulterar i något vidare målfacit tyvärr.

Men vid det här laget är de så tunt där framme för oss att det borde räcka. Jag hade dock hellre sett Ghoddos än Hrgota då Ghoddos är mitt i en riktigt fin form just nu.


https://www.fotbollskanalen.se/spanien/guidetti-opererad---missar-vm-kvalet/

John bekräftad borta inför VM kvalet.
Citera
2017-08-14, 18:42
  #27501
Medlem
Readyfreddies avatar
Hrogta känns väl rimlig ja.

Ska inte truppen tas ut snart? Bara drygt två veckor till match.
Framåt ser det verkligen tunt ut just nu. Berg verkar inte spelat ligamatch sedan april, Isak och Strandberg får man vänta vidare på.
Berg, Toivonen, Hrgota och Ghoddos?
Citera
2017-08-14, 19:00
  #27502
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Hrogta känns väl rimlig ja.

Ska inte truppen tas ut snart? Bara drygt två veckor till match.
Framåt ser det verkligen tunt ut just nu. Berg verkar inte spelat ligamatch sedan april, Isak och Strandberg får man vänta vidare på.
Berg, Toivonen, Hrgota och Ghoddos?

Ja Isaks potential i all ära men han är inte där än.

4an du skrev känns mest rimlig. Lagom oroande att Berg inte heller börjar sin säsong med klubben förräns september så frågan är hur hans form är just nu.
Citera
2017-08-15, 05:17
  #27503
Bannlyst
Det borjar kannas som att det ar tid att bara glomma Ekdahl, fin spelare helt klart, men alltid skadad, lika bra att spela in nagon annan an att hoppas pa att Albin ska spela ungefar var femte landslagssamling
Citera
2017-08-15, 08:54
  #27504
Medlem
Delokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerjeWendtCompello
Det borjar kannas som att det ar tid att bara glomma Ekdahl, fin spelare helt klart, men alltid skadad, lika bra att spela in nagon annan an att hoppas pa att Albin ska spela ungefar var femte landslagssamling

Det fina hade ju varit om vi ens kunde spela in någon annan. Ekdal har ingen som helst konkurrens om sin plats. Eller vem tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in