2017-08-13, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Jag tror han gått grunt och gömt henne i ålagräset norr om Saltholmen.

Eller som du säger på land.

Det här är en uppfinnare. En filur. Lär nog bli svårt att läsa hans drag.
Bara för att förtydliga: jag tror absolut inte på land. Det vore bara dumt, med tanke på hur uppseendeväckande ubåten. Att konka upp en kropp upp på bryggan och sen vidare upp på land vore alltså idioti.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Radarinformation ointressant om man inte vet vilken farkost ekot tillhör.

Sannolikt inte många farkoster som framfördes i den riktning som vittnen på ett fartyg observerade. Det går att hitta rätt radareko genom att se vilka kända farkoster som rörde sig i sundet den aktuella tiden och utesluta dem.

Åtminstone så bör man sannolikt kunna koka ner antalet intressanta radarekon till ett minimum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird

Specialintresse inom snäva områden är i linje med aspergers. De med den diagnosen är dock ofta inte bra på att ljuga.

Sen kan både narcissister och psykopater mycket väl framställa sig som offer. Just bägge dessa diagnoser brukar förknippas med att se allting som alla andras fel.

Precis men tittar man på dokumentären så framstår han nästan som nihilistisk när det gått åt skogen i samarbetet. Dvs det finns någon form av självinsikt eller åtminstone rationell kognitiv reflexion som man sällan ser hos psykopater. Nu är jag inte expert på området men yrkesmässigt känner man igen en psykopat när man ser dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Bullshit, jag har AIS på min Anytec och ungefär varannan segelbåt har AIS idag. Du pratar 10-15 år sen

Krävs dock att man har en VHF radio också som stödjer AIS.
Citera
2017-08-13, 22:19
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Bullshit, jag har AIS på min Anytec och ungefär varannan segelbåt har AIS idag. Du pratar 10-15 år sen
Ja och dom flesta VHF apparater och GPS har färdiga ingångar för att koppla på AIS även då för fritidsbåtar.
Senast redigerad av scip 2017-08-13 kl. 22:35.
Citera
2017-08-13, 22:20
Medlem
Vet inte om det avhandlats i tråden, men det finns en dokumentär om snubben när han bygger raketer, i den ser man tydligt vilka härliga humörsvängningar han har, tyvärr har jag ingen koll på vad dokumentären heter eller när den är inspelad.
Citera
2017-08-13, 22:21
Medlem
Någon som vet hur det är med vattenlik när någon använder sänke. Är det inte så att kroppen löses upp så att tex om sänket är förankrat i benen så kan tex torson frigöra sig och flyta upp av gaserna. Eller en arm etc. Sundet är ju så väl trafikerat nu på sommaren så det kan ju hända att någon hittar flytande delar.
Jag är säker på att han sänkt henne i sundet men inte där ubåten hittades utan tidigare Kanske norröver mot bron. Vore ju idioti att sänka kroppen på samma ställe som ubåten. Ubåten är ju lättare att hitta under vattnet.
Citera
2017-08-13, 22:22
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Teoretiskt sätt kan han hinna upp till ven och ner till Kögebukten igen.

Om detta skett bör tekniker se hur mycket bränsle han använt. Ju fullare tank ju kortare har han troligen kört. Han lär inte ha hunnit tanka.
Men varför skulle han ner till Kögebukten? Han startar norr om Köpenhamn, förmodligen väntas Kim vara tillbaka efter ca 2 timmar, eftersom pojkvännen slår larm ungefär då. Varför Kögebukten, finns det något särskilt där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Bara för att förtydliga: jag tror absolut inte på land. Det vore bara dumt, med tanke på hur uppseendeväckande ubåten. Att konka upp en kropp upp på bryggan och sen vidare upp på land vore alltså idioti.

Ja. Att lägga till med en ubåt och bära på ett lik borde väcka uppmärksamhet även i Danmark.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Kvinnan som fördes till Helsingborgs lasarett är identifierad. Det är INTE Kim.
Innan Kim är funnen så håller vi tummar och tår för att ingenting allvarligt hänt...... har SÅ svårt att tro att hela denna historien skulle kunna vara sann. Dels med PM som liksom verkar njuta av att Kim är spårlöst försvunnen genom sitt beteende i förhören mot honom......
Citera
2017-08-13, 22:23
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Men varför skulle han ner till Kögebukten? Han startar norr om Köpenhamn, förmodligen väntas Kim vara tillbaka efter ca 2 timmar, eftersom pojkvännen slår larm ungefär då. Varför Kögebukten, finns det något särskilt där?

För att dumpa liket
Citera
2017-08-13, 22:23
Medlem
Har vi någon liten summering av hela fallet? Det är på tok för många sidor att tugga igenom för dunken ikväll..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in