2017-08-13, 21:43
Medlem
200 läsarkommentarer på artikel publicerad i en teknik- och naturvetenskapsinriktad tidning om nån vill dyka.

https://ing.dk/artikel/peter-madsen-fejl-paa-ballasttank-var-skyld-nautilus-forlis-202942
Citera
2017-08-13, 21:43
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
vi pratar väl syremättnad och inte salthalt? när vi diskuterar liks nedbrytningshastighet, med avseende på mikrobiologisk aktivitet?
Inlägget jag svarade på nämnde salthalt så det var det jag svarade på (förvisso möjligt att Barbequeken blandat ihop det helt så värdet förvisso var rätt men inte avsåg salthalt) men visst spelar syrgashalten i vattnet roll också.
Citera
2017-08-13, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det har säkerligen vart uppe i tråden tidigare men det var säkert så att hon skickade SMS till sin pojkvän att hon var i fara, kanske med mer info. Det är därför polisen är så säkra och anhåller honom direkt.

Hade de varit så enkelt så hade dom gripit PM redan när dom räddade PM från den sjunkande ubåten på fredags förmiddagen, PM häktades på lördags kvällen.

KW anmäldes försvunnen på natten mot fredagen av hennes pojkvän, att polisen inte starta sökning efter ubåten då är för mig en gåta.
Citera
2017-08-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Havet är väl alldeles utmärkt ställe att dumpa lik i? Kan han åka ut en bit till lite större djup (vilket man får förmoda att han gör med tanke på att det är en ubåt han byggt) så skulle jag säga att det finns få ställen i världen som är bättre. Noll vittnen ute till havs dessutom. Och om han klarat av att förse någon form av tyngd till kroppen så bör det i princip vara omöjligt att hitta henne.

Dom berättade ikväll på Tv4-nyheterna att drunkningar som sker i Öresund ofta resulterar i att kroppen aldrig återfinns.

Sleeping with the fishes och allt det där, om än säkert någon slags populärkulturell myt så var det väl ingen slump att maffian i USA brukade dumpa kroppar i New York harbour eller Hudson eller vad det nu är.

Alternativet hade ju varit att gå i land och dumpa kroppen där?

Jag tror han gått grunt och gömt henne i ålagräset norr om Saltholmen.

Eller som du säger på land.

Det här är en uppfinnare. En filur. Lär nog bli svårt att läsa hans drag.
Citera
2017-08-13, 21:45
Medlem
spacesubs avatar
http://ekstrabladet.dk/112/tidligere-drabsefterforsker-om-ubaadsmysteriet-liget-er-den-vigtigste-brik/6777235

Tidigare drapsefterforskare drar slutsatsen att misstankarna/anhållan av PM grundar sig mot kommunikation ( tors kväll) mellan KW och dennes pojkvän.

Kanske postats tidigare.
Citera
2017-08-13, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Ja fast samtidigt är döda havet 10 gånger saltare än normalt havsvatten... och det har runt 30%.
Så om Öresund skulle ha 10% så skulle det vara helt sjukt salt... det borde vara mindre salt...

Men döda havet är en sjö. Röda havet är det hav med högst salthalt, runt 4%.
Snubben som är så käärig i tråden, Bar...nånting, har problem med potensen.
Citera
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Och jag kan inte säga emot dig. Vet en massa andra saker om likhundar men just detta frågade jag aldrig. Intressant att veta om du kommer över det.

Jag läste en artikel om det häromdagen, det var kopplat till mordet och bortrövandet av Hassan ElZein utanför Malmö. Det var en intervju med en hundförare, tror jag, som sa att likvätska lämnar kroppen via de större kroppsöppningarna efter redan ca. 20 minuter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polygrip
Eller så är det bara ett exempel på hennes arbetsfält.
Har man tidvis varit bostadd i Kina är det inte orimligt att det finns lite västerländskt intresse för den kinesiska synen på Nordkorea. Och för övrigt så är politisk hemvist irrelevant för tråden.
Citera
2017-08-13, 21:47
Medlem
Han har förmodligen sänkt kroppen långt utanför den rutt han påstås tagit.Skulle bli mycket förvånad om dom hittar kroppen.Antiklimax blir det om hon dyker upp i livet.
Citera
Medlem
Citat:
Finns en app du kan ladda ner där det finns en boj som mäter salthalt i Öresund. Appen heter Viva. Just nu visar den 10,1% och 8,2% vid botten. Vad det innebär i jämförelse med vad du hittat kan jag inte säga. Bara återger vad jag ser i appen. (Flinten 7)

Promille och procent är inte samma sak.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Min hobbyteori baserat på ingenting annat än den bästa känslan av alla: magkänslan!

Madsen är en kuf. Kanske släng av Aspergers eller autism eller dylikt som gör att han är en riktig skarp uppfinnare men är lågbegåvad när det kommer till mänskliga relationer och signaler, främst då hos det motsatta könet. Ute till havs tolkar han Kims vänlighet och engagemang som inviter, blir upphetsad och försöker komma till skott. Kim parerar honom. Madsen blir otroligt förnärmad över att bli avvisad på SIN EGEN UBÅT och tappar fattningen. Det blir handgemäng. Sedan sker en utav följande saker: Kim förlorar medvetandet och en panikslagen Madsen inser att när hon vaknar så riskerar han att bli åtalad för misshandel och att få sitt goda uppfinnarrykte draget i smutsen. Madsen beslutar alltså att tippa Kim överbord - möjligtvis att han dessförinnan för säkerhets skull bragt henne om livet.
Eller så övergår bråket i ett regelrätt mord genom strypning alternativt trubbigt våld mot Kims huvud. Kroppen dumpas i havet.

Vi får väl också förutsätta att i egenskap som uppfinnare så har Madsen konstruerat någon typ av viktbälte och försett Kims kropp med, just för att försäkra sig om att hon inte flyter i land eller upptäcks av sökande polis/kustbevakning/förbipasserande båtar.

Din "magkänsla" är nog det som har hänt! Speciellt det där med att Madsen inte kan skilja mellan kvinnligt sexintresse eller vänlighet för att pumpa honom på bra info.
Citera
2017-08-13, 21:48
Medlem
Citat:
Kan du på något sätt styrka ditt påstående?
Nej och jag känner mig inte nödgad att göra så heller. Det finns fler tillfällen både i Sverige och Danmark när dylik data delats för att lösa utredningar (både brott och olyckor).
Om det så är försvunna seglare, flygplanshaverier eller rena brott (som tex en uppmärksammad kapning).

Jag säger inte att jag VET att Danskarna har primärradardata i detta fallet men jag bedömer det som troligt. Polis och åklagare behöver dock höra sig för med aktuella myndigheter för att något skall hända (om de inte redan gjort det).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in