2017-08-13, 21:40
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Intressant. Har du någon källa på det? Jag hade nog gissat på några dagar minst.

Nej, jag har läst det tidigare då jag var intresserad av liklukt. Men kan inte ange källa och därför är jag heller inte 100% att lita på. Men jag anser att ett motiv till att sänka ubåten kan vara att tvätta bort liklukt. Danska polisen misstänker som bekant ubåten som brottsplats.

Liklukt i ubåten hade varit rent livsfarligt för PM ur bevissynpunkt.
Utifrån tider på SMS så menar jag att KW mycket väl kan dött redan relativt tidigt på torsdagskvällen.
Senast redigerad av Hegamon 2017-08-13 kl. 21:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Hans facebook är låst till vänner så man kan bara se offentliga inlägg. Det senast delade är det där Kim eftersöks med senaste kommentar lördag kl 11.02. Det finns inget där att gå på utan det är mest förfärade kommentarer om vad som har hänt.

Ja, men har han uttalt seg i noen avis eller på annen måte hört av seg idag denne N*els Chr*st*an K*nrad N*ielsen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Barbequeken blandar ihop procent och promille, runt 10 promille ska det vara eller en procent, inte 10 %.

Kan så vara. Låter väl mer rimligt då.
Citera
2017-08-13, 21:41
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det har säkerligen vart uppe i tråden tidigare men det var säkert så att hon skickade SMS till sin pojkvän att hon var i fara, kanske med mer info. Det är därför polisen är så säkra och anhåller honom direkt.
Något liknande tror jag också. Eller tvärtom. Jag messar så fort jag kommer i land, har du inte hört något före kl 24.00 - larma polisen.
Citera
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telefoni
Tack för snabbt svar! Det är lite spännande att det kan vara så olika uppgifter. Det känns ju rimligt att direktrapporterade uppgifter borde vara hyfsat korrekta, men samtidigt verkar det lite knepigt att salthalten är så exceptionellt mycket högre än vad som uppges i andra källor - om inte annat borde djurlivet påverkats av en så markant salthaltsökning tycker jag. Undrar just om det kan ha "klibbat fast" (jag ber om ursäkt för den bristande vetenskapliga terminologin ) saltavlagringar på boj / mätare som påverkar resultatet?
Nå. hur som helst så är det långt ifrån trådens ämne, jag blev bara lite nyfiken...

Ja fast samtidigt är döda havet 10 gånger saltare än normalt havsvatten... och det har runt 30%.
Så om Öresund skulle ha 10% så skulle det vara helt sjukt salt... det borde vara mindre salt...
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofh
Vet inte om denna artikel nämnts tidigare:

"TV2-dommer om Raket-Madsen: - Han blev irriteret på mig

Mette Helena Rasmussen fra TV2-programmet 'Nybyggerne' og Peter Madsen var ikke helt på bølgelængde, da hun besøgte hans ubåd"

http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/tv2-dommer-om-raket-madsen-han-blev-irriteret-paa-mig/6776937

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det här säger iofs inte så mkt. Den andra reportern kan själv ha varit en gråhårig humorlös dam på 50 + som PT inte alls blev intresserad av. Sedan säger detta ju inget om på vilket sätt han visade att han var uppretad, blev han tyst, tvär, högljudd etc. Hade varit intressant att veta.

Fannt inlägget efter en stund med artikeln.., läs....och se på damen själv ifråga. En attraktiv kvinna enligt mig.
Citera
Medlem
jimichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Det har säkerligen vart uppe i tråden tidigare men det var säkert så att hon skickade SMS till sin pojkvän att hon var i fara, kanske med mer info. Det är därför polisen är så säkra och anhåller honom direkt.

Han blev sur tidigt under kvällen pga en fråga, hon märker detta och blir orolig.. Hon smsar pojkvännen som ligger och sover, han vaknar sedan när han ska på toa och kollar mobilen och ser smset kl 02:30 och larmar polisen, då var det säkert redan för sent. Vilken ångest vetande att ifall han larmade tidigare kunde de stoppat honom.. Om så nu är fallet, men jag håller med dig polisen känns väldigt säkra
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Finns en app du kan ladda ner där det finns en boj som mäter salthalt i Öresund. Appen heter Viva. Just nu visar den 10,1% och 8,2% vid botten. Vad det innebär i jämförelse med vad du hittat kan jag inte säga. Bara återger vad jag ser i appen. (Flinten 7)
Laddade just hem och provade appen. Mätningen verkar korrekt, men den redovisar i promille‰, inte i procent %. Lätt att missa 🙂
Citera
2017-08-13, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nej, jag har läst det tidigare då jag var intresserad av liklukt. Men kan inte ange källa och därför är jag heller inte 100% att lite på. Men jag anser att ett motiv till att sänka ubåten kan vara att tvätta bort liklukt. Danska polisen misstänker som bekant ubåten som brottsplats.

Liklukt i ubåten hade varit rent livsfarligt för PM ur bevissynpunkt.
Utifrån tider på SMS så menar jag att KW mycket väl kan dött redan relativt tidigt på torsdagskvällen.

Och jag kan inte säga emot dig. Vet en massa andra saker om likhundar men just detta frågade jag aldrig. Intressant att veta om du kommer över det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Menar du att det kräver mer energi att gå under vatten? Det borde det ju göra p.g.a. vattenmotståndet, men jag tar risken att visa min okunnighet nu.
Undervattensläge innebär något av
8 minuter diesel innan man slutförbrukat all luft och behöver upp.
30 minuter elmotorer i 6 knop innan man har slut på ström.
>30 minuter elmotorer vid lägre hastighet.

Kör man ytläge så kan man ligga och puttra 9 knop i ett antal dygn tills man tömt dieseltanken.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Laddade just hem och provade appen. Mätningen verkar korrekt, men den redovisar i promille‰, inte i procent %. Lätt att missa 🙂

Så kan det vara. Står bara procent.
Citera
2017-08-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas

Det som gör mig lite brydd är fortfarande varför han skulle vara så pigg på att dumpa liket i vattnet direkt. I fall av våld mot huvud med någon sorts verktyg kan ha ju komma undan om det inte går bevisa direkt våld. Kanske hävda"tumult". Skulle väl vara strypning som inte går att förklara bort. Därför dumpa liket i havet och hävda hon blivit avsläppt / hävda hon blir upplockad av annan båt eller vad nu hans nya teori är som han ljugit (?) ihop.
Ingen kropp= svårare att åtala för brott eller åtminstone mord.

Havet är väl alldeles utmärkt ställe att dumpa lik i? Kan han åka ut en bit till lite större djup (vilket man får förmoda att han gör med tanke på att det är en ubåt han byggt) så skulle jag säga att det finns få ställen i världen som är bättre. Noll vittnen ute till havs dessutom. Och om han klarat av att förse någon form av tyngd till kroppen så bör det i princip vara omöjligt att hitta henne.

Dom berättade ikväll på Tv4-nyheterna att drunkningar som sker i Öresund ofta resulterar i att kroppen aldrig återfinns.

Sleeping with the fishes och allt det där, om än säkert någon slags populärkulturell myt så var det väl ingen slump att maffian i USA brukade dumpa kroppar i New York harbour eller Hudson eller vad det nu är.

Alternativet hade ju varit att gå i land och dumpa kroppen där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in