2017-08-13, 21:29
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag skulle egentligen säga en kropp luktar lik relativt omedelbart som den dör, vilket en likhund kan känna. Så hade han inte sänkt ubåten hade troligen en likhund känt liklukt i ubåten.

Stämmer inte.
Citera
2017-08-13, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Helt ointressant att följa massa ekon om man inte vet vad de är eller går koppla dem till en farkost. Så antingen har man automatiskt målföljning AIS eller så gör man det manuellt.

De har en koordinat för var ubåten befann sig två timmar efter försvinnandet anmäldes. Hjälper inte sånt?? Förstår inte vad som är så omöjligt.
Citera
2017-08-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag skulle egentligen säga en kropp luktar lik relativt omedelbart som den dör, vilket en likhund kan känna.

Intressant. Har du någon källa på det? Jag hade nog gissat på några dagar minst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Vet vi noe om hva KW's pojkvenn har foretatt seg idag. Har han skrevet eller sagt noe? Eller er han alldeles usynlig? Veldig stille på facebook-siden hans; N*els Chr*st*an Konrad N*elsen *=i
Hans facebook är låst till vänner så man kan bara se offentliga inlägg. Det senast delade är det där Kim eftersöks med senaste kommentar lördag kl 11.02. Det finns inget där att gå på utan det är mest förfärade kommentarer om vad som har hänt.
Citera
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Snälla rara, finnes sammanfattning? Helt galen nyhet, aftonblarrorna tror att han mördat kvinnan.

I första inlägget, längst ner.

Hur kommer det sig att så många missar det?

Visst, den skulle kunna redigeras lite.
Citera
Medlem
Citat:
Helt ointressant att följa massa ekon om man inte vet vad de är eller går koppla dem till en farkost. Så antingen har man automatiskt målföljning AIS eller så gör man det manuellt.

Ge dig, det är 2017 nu, det var helt rätt annorlunda för 30 år sen, men det är ointressant idag.
Citera
2017-08-13, 21:31
Medlem
Arthass avatar
Tror också det är ungefär som du beskrev det. Antingen strypning eller någon sorts våld med trubbigt redskap som "inte ser självförvållat ut genom att ramla". Jag antar att en obducent ser skillnad på ett hårt jack i skallen från ett verktyg och en skallskada av att ramla bakåt och slå huvudet i något.
Tror inte det handlar om någon fulländad våldtäkt, utan mer ett raseri av att blivit nobbad/ någon sorts anklagande om att hon skulle gå till polisen för sexuella närmanden. Hon är väl den nya skolan feminister som inte tar lätt på såna saker. (vilket är Ok)

Det som gör mig lite brydd är fortfarande varför han skulle vara så pigg på att dumpa liket i vattnet direkt. I fall av våld mot huvud med någon sorts verktyg kan ha ju komma undan om det inte går bevisa direkt våld. Kanske hävda"tumult". Skulle väl vara strypning som inte går att förklara bort. Därför dumpa liket i havet och hävda hon blivit avsläppt / hävda hon blir upplockad av annan båt eller vad nu hans nya teori är som han ljugit (?) ihop.

Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Min hobbyteori baserat på ingenting annat än den bästa känslan av alla: magkänslan!

Madsen är en kuf. Kanske släng av Aspergers eller autism eller dylikt som gör att han är en riktig skarp uppfinnare men är lågbegåvad när det kommer till mänskliga relationer och signaler, främst då hos det motsatta könet. Ute till havs tolkar han Kims vänlighet och engagemang som inviter, blir upphetsad och försöker komma till skott. Kim parerar honom. Madsen blir otroligt förnärmad över att bli avvisad på SIN EGEN UBÅT och tappar fattningen. Det blir handgemäng. Sedan sker en utav följande saker: Kim förlorar medvetandet och en panikslagen Madsen inser att när hon vaknar så riskerar han att bli åtalad för misshandel och att få sitt goda uppfinnarrykte draget i smutsen. Madsen beslutar alltså att tippa Kim överbord - möjligtvis att han dessförinnan för säkerhets skull bragt henne om livet.
Eller så övergår bråket i ett regelrätt mord genom strypning alternativt trubbigt våld mot Kims huvud. Kroppen dumpas i havet.

Vi får väl också förutsätta att i egenskap som uppfinnare så har Madsen konstruerat någon typ av viktbälte och försett Kims kropp med, just för att försäkra sig om att hon inte flyter i land eller upptäcks av sökande polis/kustbevakning/förbipasserande båtar.
Citera
2017-08-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supreme100
Kanske har redan denna teori stötts här, men med tanke på att polisen säger sig söka i Köge bukt med anledning av den nya förklaring som framkomit vid häktningsförhandlingen, samtidigt som de fortfarande hoppas att hon eventuellt ska hittas vid liv, kan kanske tyda på att han tvingat henne av farkosten och hävdar att senast han såg henne "var hon vid liv och simmade"?

Eftersom dom fortfarande tror att dom kan finna KW levande efter att PM ändrat sig om något så kan vi ju allafall fastslå att den nya berättelsen troligtvis inte pekar på att hon är död, utan att det fortfarande finns hopp om att hon lever.

Vi vet inte än om de är vart han har släppt av henne som har ändrats? skulle han sagt att han aldrig släppte av KW på land så skulle nog polisen inte vara så giv milda med att säga att man hoppas finna henne vid liv.

Vad som helst kan ha ändrats i uttalandet och vad som sagts vet bara polisen och PM än så länge.
Citera
2017-08-13, 21:32
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Finns en app du kan ladda ner där det finns en boj som mäter salthalt i Öresund. Appen heter Viva. Just nu visar den 10,1% och 8,2% vid botten. Vad det innebär i jämförelse med vad du hittat kan jag inte säga. Bara återger vad jag ser i appen. (Flinten 7)
Antingen visar den fel enhet eller har du skrivit fel. 10 promille låter mer rimligt, inte procent.
Citera
2017-08-13, 21:33
Medlem
Citat:
Finns en app du kan ladda ner där det finns en boj som mäter salthalt i Öresund. Appen heter Viva. Just nu visar den 10,1% och 8,2% vid botten. Vad det innebär i jämförelse med vad du hittat kan jag inte säga. Bara återger vad jag ser i appen. (Flinten 7)

Tack för snabbt svar! Det är lite spännande att det kan vara så olika uppgifter. Det känns ju rimligt att direktrapporterade uppgifter borde vara hyfsat korrekta, men samtidigt verkar det lite knepigt att salthalten är så exceptionellt mycket högre än vad som uppges i andra källor - om inte annat borde djurlivet påverkats av en så markant salthaltsökning tycker jag. Undrar just om det kan ha "klibbat fast" (jag ber om ursäkt för den bristande vetenskapliga terminologin ) saltavlagringar på boj / mätare som påverkar resultatet?
Nå. hur som helst så är det långt ifrån trådens ämne, jag blev bara lite nyfiken...
Citera
2017-08-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Antingen visar den fel enhet eller har du skrivit fel. 10 promille låter mer rimligt, inte procent.
Salinitet redovisas väl oftast i promille så det låter rimligt.

Edit: Har provat appen nu och den redovisar mycket riktigt i promille ‰ och inte i procent %. Lätt att missa om man tittar snabbt kanske 🙂
Senast redigerad av GoofyGuy222 2017-08-13 kl. 21:44.
Citera
2017-08-13, 21:35
Medlem
greta75s avatar
Det har säkerligen vart uppe i tråden tidigare men det var säkert så att hon skickade SMS till sin pojkvän att hon var i fara, kanske med mer info. Det är därför polisen är så säkra och anhåller honom direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in