Tror också det är ungefär som du beskrev det. Antingen strypning eller någon sorts våld med trubbigt redskap som "inte ser självförvållat ut genom att ramla". Jag antar att en obducent ser skillnad på ett hårt jack i skallen från ett verktyg och en skallskada av att ramla bakåt och slå huvudet i något.
Tror inte det handlar om någon fulländad våldtäkt, utan mer ett raseri av att blivit nobbad/ någon sorts anklagande om att hon skulle gå till polisen för sexuella närmanden. Hon är väl den nya skolan feminister som inte tar lätt på såna saker. (vilket är Ok)
Det som gör mig lite brydd är fortfarande varför han skulle vara så pigg på att dumpa liket i vattnet direkt. I fall av våld mot huvud med någon sorts verktyg kan ha ju komma undan om det inte går bevisa direkt våld. Kanske hävda"tumult". Skulle väl vara strypning som inte går att förklara bort. Därför dumpa liket i havet och hävda hon blivit avsläppt / hävda hon blir upplockad av annan båt eller vad nu hans nya teori är som han ljugit (?) ihop.
Citat:
Ursprungligen postat av
mushymushy
Min hobbyteori baserat på ingenting annat än den bästa känslan av alla: magkänslan!
Madsen är en kuf. Kanske släng av Aspergers eller autism eller dylikt som gör att han är en riktig skarp uppfinnare men är lågbegåvad när det kommer till mänskliga relationer och signaler, främst då hos det motsatta könet. Ute till havs tolkar han Kims vänlighet och engagemang som inviter, blir upphetsad och försöker komma till skott. Kim parerar honom. Madsen blir otroligt förnärmad över att bli avvisad på SIN EGEN UBÅT och tappar fattningen. Det blir handgemäng. Sedan sker en utav följande saker: Kim förlorar medvetandet och en panikslagen Madsen inser att när hon vaknar så riskerar han att bli åtalad för misshandel och att få sitt goda uppfinnarrykte draget i smutsen. Madsen beslutar alltså att tippa Kim överbord - möjligtvis att han dessförinnan för säkerhets skull bragt henne om livet.
Eller så övergår bråket i ett regelrätt mord genom strypning alternativt trubbigt våld mot Kims huvud. Kroppen dumpas i havet.
Vi får väl också förutsätta att i egenskap som uppfinnare så har Madsen konstruerat någon typ av viktbälte och försett Kims kropp med, just för att försäkra sig om att hon inte flyter i land eller upptäcks av sökande polis/kustbevakning/förbipasserande båtar.